dc.contributor.advisor | Koťa, Jaroslav | |
dc.creator | Rothová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T06:11:39Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T06:11:39Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192896 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá jevem záškoláctví a jeho souvislostmi s rodinnými faktory. Cílem práce je analyzovat, jak rodinné prostředí, ekonomické podmínky, rodičovské přístupy a emocionální klima v rodině, ovlivňují výskyt záškoláctví žáků na základní škole. V teoretické části práce je popsána povinná školní docházka, dále jsou rozebrány rodinné faktory, které popisují různé styly rodičovské výchovy, socioekonomický status rodin a jejich dopad na školní výkon a motivaci dětí. Práce dále vymezuje pojem záškoláctví, jeho příčiny, prevenci a řešení. Praktická část je založena na skutečných případech záškoláctví na základní škole, které byly anonymizovány. Byla provedena hloubková analýza dokumentů školy, která byla doplněna o rozhovory s pedagogy. Výsledky této analýzy se snaží poskytnout komplexní pohled na problematiku a hledají preventivní a intervenční opatření, která by mohla pomoci snížit výskyt záškoláctví a zlepšit vzdělávací výsledky. Závěry práce zdůrazňují význam multioborového přístupu k řešení záškoláctví a nutnost spolupráce mezi školou, rodinou a komunitními sociálními službami. Klíčová slova Záškoláctví, znaky záškoláctví, prevence, povinná školní docházka, rizikové chování, rodinné faktory | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the phenomenon of truancy and its relation to family factors. The aim of the thesis is to analyze how family environment, economic conditions, parental attitudes, and emotional climate in the family, affect the incidence of truancy of students in primary school. The theoretical part of the thesis describes compulsory schooling, then family factors are discussed to describe different parenting styles, socio-economic status of families and their impact on children's school performance and motivation. The thesis also defines the concept of truancy, its causes, prevention, and solutions. The practical part is based on actual cases of truancy in primary school that have been anonymized. An in-depth analysis of school documents was carried out, supplemented by interviews with teachers. The results of this analysis seek to provide a comprehensive view of the issue and look for preventive and intervention measures that could help reduce the incidence of truancy and improve educational outcomes. The paper's conclusions emphasize the importance of a multidisciplinary approach to addressing truancy and the need for collaboration between school, family, and community social services. Key words Truancy, signs of truancy, causes of truancy, prevention, compulsory education, risky behavior,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | truancy|signs of truancy|causes of truancy|preventing truancy|compulsory education|risky behaviour|family factors|case study | en_US |
dc.subject | záškoláctví|znaky záškoláctví|příčiny záškoláctví|prevence záškoláctví|povinná školní docházka|rizikové chování|rodinné faktory|kazuistika | cs_CZ |
dc.title | Záškoláctví na základní škole a rodinné faktory | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-03 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 260373 | |
dc.title.translated | Truancy in elementary school and family factors | en_US |
dc.contributor.referee | Strouhal, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá jevem záškoláctví a jeho souvislostmi s rodinnými faktory. Cílem práce je analyzovat, jak rodinné prostředí, ekonomické podmínky, rodičovské přístupy a emocionální klima v rodině, ovlivňují výskyt záškoláctví žáků na základní škole. V teoretické části práce je popsána povinná školní docházka, dále jsou rozebrány rodinné faktory, které popisují různé styly rodičovské výchovy, socioekonomický status rodin a jejich dopad na školní výkon a motivaci dětí. Práce dále vymezuje pojem záškoláctví, jeho příčiny, prevenci a řešení. Praktická část je založena na skutečných případech záškoláctví na základní škole, které byly anonymizovány. Byla provedena hloubková analýza dokumentů školy, která byla doplněna o rozhovory s pedagogy. Výsledky této analýzy se snaží poskytnout komplexní pohled na problematiku a hledají preventivní a intervenční opatření, která by mohla pomoci snížit výskyt záškoláctví a zlepšit vzdělávací výsledky. Závěry práce zdůrazňují význam multioborového přístupu k řešení záškoláctví a nutnost spolupráce mezi školou, rodinou a komunitními sociálními službami. Klíčová slova Záškoláctví, znaky záškoláctví, prevence, povinná školní docházka, rizikové chování, rodinné faktory | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the phenomenon of truancy and its relation to family factors. The aim of the thesis is to analyze how family environment, economic conditions, parental attitudes, and emotional climate in the family, affect the incidence of truancy of students in primary school. The theoretical part of the thesis describes compulsory schooling, then family factors are discussed to describe different parenting styles, socio-economic status of families and their impact on children's school performance and motivation. The thesis also defines the concept of truancy, its causes, prevention, and solutions. The practical part is based on actual cases of truancy in primary school that have been anonymized. An in-depth analysis of school documents was carried out, supplemented by interviews with teachers. The results of this analysis seek to provide a comprehensive view of the issue and look for preventive and intervention measures that could help reduce the incidence of truancy and improve educational outcomes. The paper's conclusions emphasize the importance of a multidisciplinary approach to addressing truancy and the need for collaboration between school, family, and community social services. Key words Truancy, signs of truancy, causes of truancy, prevention, compulsory education, risky behavior,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |