Zobrazit minimální záznam

Truancy in elementary school and family factors
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorRothová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-11-29T06:11:39Z
dc.date.available2024-11-29T06:11:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192896
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá jevem záškoláctví a jeho souvislostmi s rodinnými faktory. Cílem práce je analyzovat, jak rodinné prostředí, ekonomické podmínky, rodičovské přístupy a emocionální klima v rodině, ovlivňují výskyt záškoláctví žáků na základní škole. V teoretické části práce je popsána povinná školní docházka, dále jsou rozebrány rodinné faktory, které popisují různé styly rodičovské výchovy, socioekonomický status rodin a jejich dopad na školní výkon a motivaci dětí. Práce dále vymezuje pojem záškoláctví, jeho příčiny, prevenci a řešení. Praktická část je založena na skutečných případech záškoláctví na základní škole, které byly anonymizovány. Byla provedena hloubková analýza dokumentů školy, která byla doplněna o rozhovory s pedagogy. Výsledky této analýzy se snaží poskytnout komplexní pohled na problematiku a hledají preventivní a intervenční opatření, která by mohla pomoci snížit výskyt záškoláctví a zlepšit vzdělávací výsledky. Závěry práce zdůrazňují význam multioborového přístupu k řešení záškoláctví a nutnost spolupráce mezi školou, rodinou a komunitními sociálními službami. Klíčová slova Záškoláctví, znaky záškoláctví, prevence, povinná školní docházka, rizikové chování, rodinné faktorycs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the phenomenon of truancy and its relation to family factors. The aim of the thesis is to analyze how family environment, economic conditions, parental attitudes, and emotional climate in the family, affect the incidence of truancy of students in primary school. The theoretical part of the thesis describes compulsory schooling, then family factors are discussed to describe different parenting styles, socio-economic status of families and their impact on children's school performance and motivation. The thesis also defines the concept of truancy, its causes, prevention, and solutions. The practical part is based on actual cases of truancy in primary school that have been anonymized. An in-depth analysis of school documents was carried out, supplemented by interviews with teachers. The results of this analysis seek to provide a comprehensive view of the issue and look for preventive and intervention measures that could help reduce the incidence of truancy and improve educational outcomes. The paper's conclusions emphasize the importance of a multidisciplinary approach to addressing truancy and the need for collaboration between school, family, and community social services. Key words Truancy, signs of truancy, causes of truancy, prevention, compulsory education, risky behavior,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttruancy|signs of truancy|causes of truancy|preventing truancy|compulsory education|risky behaviour|family factors|case studyen_US
dc.subjectzáškoláctví|znaky záškoláctví|příčiny záškoláctví|prevence záškoláctví|povinná školní docházka|rizikové chování|rodinné faktory|kazuistikacs_CZ
dc.titleZáškoláctví na základní škole a rodinné faktorycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260373
dc.title.translatedTruancy in elementary school and family factorsen_US
dc.contributor.refereeStrouhal, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá jevem záškoláctví a jeho souvislostmi s rodinnými faktory. Cílem práce je analyzovat, jak rodinné prostředí, ekonomické podmínky, rodičovské přístupy a emocionální klima v rodině, ovlivňují výskyt záškoláctví žáků na základní škole. V teoretické části práce je popsána povinná školní docházka, dále jsou rozebrány rodinné faktory, které popisují různé styly rodičovské výchovy, socioekonomický status rodin a jejich dopad na školní výkon a motivaci dětí. Práce dále vymezuje pojem záškoláctví, jeho příčiny, prevenci a řešení. Praktická část je založena na skutečných případech záškoláctví na základní škole, které byly anonymizovány. Byla provedena hloubková analýza dokumentů školy, která byla doplněna o rozhovory s pedagogy. Výsledky této analýzy se snaží poskytnout komplexní pohled na problematiku a hledají preventivní a intervenční opatření, která by mohla pomoci snížit výskyt záškoláctví a zlepšit vzdělávací výsledky. Závěry práce zdůrazňují význam multioborového přístupu k řešení záškoláctví a nutnost spolupráce mezi školou, rodinou a komunitními sociálními službami. Klíčová slova Záškoláctví, znaky záškoláctví, prevence, povinná školní docházka, rizikové chování, rodinné faktorycs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the phenomenon of truancy and its relation to family factors. The aim of the thesis is to analyze how family environment, economic conditions, parental attitudes, and emotional climate in the family, affect the incidence of truancy of students in primary school. The theoretical part of the thesis describes compulsory schooling, then family factors are discussed to describe different parenting styles, socio-economic status of families and their impact on children's school performance and motivation. The thesis also defines the concept of truancy, its causes, prevention, and solutions. The practical part is based on actual cases of truancy in primary school that have been anonymized. An in-depth analysis of school documents was carried out, supplemented by interviews with teachers. The results of this analysis seek to provide a comprehensive view of the issue and look for preventive and intervention measures that could help reduce the incidence of truancy and improve educational outcomes. The paper's conclusions emphasize the importance of a multidisciplinary approach to addressing truancy and the need for collaboration between school, family, and community social services. Key words Truancy, signs of truancy, causes of truancy, prevention, compulsory education, risky behavior,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV