Zobrazit minimální záznam

Motivation of primary school children for physical activities in their free time.
dc.contributor.advisorDlouhý, Martin
dc.creatorMatuščínová, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-28T16:43:41Z
dc.date.available2024-11-28T16:43:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192904
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na žáky prvního stupně, konkrétně 4. a 5. tříd, základní školy Praha - Slivenec a jejich motivaci k pohybovým aktivitám ve volném čase. Cílem této práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují a motivují respondenty při výběru pohybových volnočasových aktivit a do jaké míry toto rozhodnutí může ovlivnit výuka tělesné výchovy. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy jako je motivace, mladší školní věk, pohybová aktivita či volný čas. Výzkumná část je zaměřena na faktory, které respondenty ovlivňují či motivují při výběru volnočasových aktivit. Obsahuje výsledky dotazníkové šetření, které žáci čtvrtých a pátých tříd na základní škole Praha - Slivenec vyplnili. Výzkum se dále zabývá kvalitou výuky tělesné výchovy a zda učitelé či samotná hodina tělesné výchovy motivují respondenty k tomu, aby se ve svém volném čase pohybovým aktivitám věnovali. Dále jsou zde zpracovány výsledky, které odhalily, že tělesná výuka a učitelé nehrají téměř žádnou roli při volbě volnočasových aktivit a jejich vykonávání. Respondenty nejvíce k vykonávání pohybové aktivity motivuje zábava a potěšení z pohybu. V poslední řadě tu nalezneme doporučení pro praxi a závěr. KLÍČOVÁ SLOVA motivace, volný čas, žák, pohybová aktivita, mladší školní věkcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the pupils of the first grade, namely 4th and 5th grades, of the primary school in Prague - Slivenec and their motivation for physical activities in their free time. The aim of this thesis is to find out what factors influence and motivate the respondents in their choice of leisure-time physical activities and to what extent this decision can be influenced by physical education teaching. The theoretical part focuses on basic concepts such as motivation, younger school age, physical activity or leisure time. The research part focuses on the factors that influence or motivate respondents in their choice of leisure activities. It contains the results of a questionnaire survey completed by fourth and fifth grade students at the Prague-Slivenec Primary School. The research also examines the quality of physical education teaching and whether teachers or the physical education class itself motivate respondents to engage in physical activities in their free time. Furthermore, the results are elaborated, revealing that physical education and teachers play almost no role in the choice of leisure activities and their performance. Respondents are most motivated to perform physical activity by fun and enjoyment of movement. Finally, there are recommendations for practice and a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectleisureen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectyounger schoolen_US
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.titleMotivace žáků na 1. stupni ZŠ k pohybovým aktivitám ve volném čase.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId265459
dc.title.translatedMotivation of primary school children for physical activities in their free time.en_US
dc.contributor.refereeKašpar, Ladislav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na žáky prvního stupně, konkrétně 4. a 5. tříd, základní školy Praha - Slivenec a jejich motivaci k pohybovým aktivitám ve volném čase. Cílem této práce je zjistit, jaké faktory ovlivňují a motivují respondenty při výběru pohybových volnočasových aktivit a do jaké míry toto rozhodnutí může ovlivnit výuka tělesné výchovy. Teoretická část se zaměřuje na základní pojmy jako je motivace, mladší školní věk, pohybová aktivita či volný čas. Výzkumná část je zaměřena na faktory, které respondenty ovlivňují či motivují při výběru volnočasových aktivit. Obsahuje výsledky dotazníkové šetření, které žáci čtvrtých a pátých tříd na základní škole Praha - Slivenec vyplnili. Výzkum se dále zabývá kvalitou výuky tělesné výchovy a zda učitelé či samotná hodina tělesné výchovy motivují respondenty k tomu, aby se ve svém volném čase pohybovým aktivitám věnovali. Dále jsou zde zpracovány výsledky, které odhalily, že tělesná výuka a učitelé nehrají téměř žádnou roli při volbě volnočasových aktivit a jejich vykonávání. Respondenty nejvíce k vykonávání pohybové aktivity motivuje zábava a potěšení z pohybu. V poslední řadě tu nalezneme doporučení pro praxi a závěr. KLÍČOVÁ SLOVA motivace, volný čas, žák, pohybová aktivita, mladší školní věkcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on the pupils of the first grade, namely 4th and 5th grades, of the primary school in Prague - Slivenec and their motivation for physical activities in their free time. The aim of this thesis is to find out what factors influence and motivate the respondents in their choice of leisure-time physical activities and to what extent this decision can be influenced by physical education teaching. The theoretical part focuses on basic concepts such as motivation, younger school age, physical activity or leisure time. The research part focuses on the factors that influence or motivate respondents in their choice of leisure activities. It contains the results of a questionnaire survey completed by fourth and fifth grade students at the Prague-Slivenec Primary School. The research also examines the quality of physical education teaching and whether teachers or the physical education class itself motivate respondents to engage in physical activities in their free time. Furthermore, the results are elaborated, revealing that physical education and teachers play almost no role in the choice of leisure activities and their performance. Respondents are most motivated to perform physical activity by fun and enjoyment of movement. Finally, there are recommendations for practice and a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV