Zobrazit minimální záznam

Cooperation between introducing and novice teachers in contemporary schools
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorGottlieberová, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T13:47:32Z
dc.date.available2024-11-29T13:47:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192909
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem na současných školách. Cílem bylo zjistit kvalitu této spolupráce z pohledu obou zainteresovaných subjektů, přičemž hodnocení kvality vycházelo z doporučení Národního pedagogického institutu (NPI). Teoretická část práce se věnuje definici pojmů začínající a uvádějící učitel a popisuje podporu, kterou začínající učitelé potřebují při nástupu do praxe. Empirická část obsahuje předvýzkum a vlastní výzkum, který je proveden kvalitativním designem. Předvýzkum zahrnuje rešerši zahraničních výzkumů zaměřených na aktivity a podpůrné činnosti během adaptace, které jsou považovány za efektivní. Vlastní výzkum realizovaný za použití polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se šesti začínajícími a šesti uvádějícími učitele popisuje očekávání uvádějících a začínajících učitelů od vzájemné spolupráce, konkrétní podoby této spolupráce, vnímané přínosy a negativa, vliv osobnostních a profesních dovedností na průběh adaptace a překážky, kterým uvádějící a začínající učitelé čelí. Výsledky ukazují, že spolupráce mezi začínajícími a uvádějícími učiteli je realizována v souladu s doporučeními NPI s určitými výhradami. Adaptace se ve většině případů řídí adaptačním plánem, zatímco jiné doporučené dokumenty jsou využívány...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The thesis deals with the issue of collaboration between the introducing and the beginning teacher in contemporary schools. The aim was to determine the quality of this collaboration from the perspective of both stakeholders, with the quality assessment based on the recommendations of the National Institute of Education (NIE). The theoretical part of the thesis defines the terms beginning and induction teacher and describes the support that beginning teachers need when starting their practice. The empirical part includes a pre-survey and the actual research, which is conducted using a qualitative design. The pre-research includes a search of international research on activities and supports during induction that are considered effective. The actual research, conducted using semi-structured in-depth interviews with six beginning and six induction teachers, describes the expectations of induction and beginning teachers for collaboration, the specific forms of collaboration, the perceived benefits and negatives, the impact of personal and professional skills on the course of adaptation, and the barriers faced by induction and beginning teachers. The results show that collaboration between novice and induction teachers is implemented in line with the NPI recommendations with some...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnovice teacher|introducing teacher|cooperation|history of teacher induction|adaptation processen_US
dc.subjectzačínající učitel|uvádějící učitel|spolupráce|historie uvádění učitelů|adaptační procescs_CZ
dc.titleSpolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258784
dc.title.translatedCooperation between introducing and novice teachers in contemporary schoolsen_US
dc.contributor.refereeStrouhal, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem na současných školách. Cílem bylo zjistit kvalitu této spolupráce z pohledu obou zainteresovaných subjektů, přičemž hodnocení kvality vycházelo z doporučení Národního pedagogického institutu (NPI). Teoretická část práce se věnuje definici pojmů začínající a uvádějící učitel a popisuje podporu, kterou začínající učitelé potřebují při nástupu do praxe. Empirická část obsahuje předvýzkum a vlastní výzkum, který je proveden kvalitativním designem. Předvýzkum zahrnuje rešerši zahraničních výzkumů zaměřených na aktivity a podpůrné činnosti během adaptace, které jsou považovány za efektivní. Vlastní výzkum realizovaný za použití polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se šesti začínajícími a šesti uvádějícími učitele popisuje očekávání uvádějících a začínajících učitelů od vzájemné spolupráce, konkrétní podoby této spolupráce, vnímané přínosy a negativa, vliv osobnostních a profesních dovedností na průběh adaptace a překážky, kterým uvádějící a začínající učitelé čelí. Výsledky ukazují, že spolupráce mezi začínajícími a uvádějícími učiteli je realizována v souladu s doporučeními NPI s určitými výhradami. Adaptace se ve většině případů řídí adaptačním plánem, zatímco jiné doporučené dokumenty jsou využívány...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis deals with the issue of collaboration between the introducing and the beginning teacher in contemporary schools. The aim was to determine the quality of this collaboration from the perspective of both stakeholders, with the quality assessment based on the recommendations of the National Institute of Education (NIE). The theoretical part of the thesis defines the terms beginning and induction teacher and describes the support that beginning teachers need when starting their practice. The empirical part includes a pre-survey and the actual research, which is conducted using a qualitative design. The pre-research includes a search of international research on activities and supports during induction that are considered effective. The actual research, conducted using semi-structured in-depth interviews with six beginning and six induction teachers, describes the expectations of induction and beginning teachers for collaboration, the specific forms of collaboration, the perceived benefits and negatives, the impact of personal and professional skills on the course of adaptation, and the barriers faced by induction and beginning teachers. The results show that collaboration between novice and induction teachers is implemented in line with the NPI recommendations with some...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV