Zobrazit minimální záznam

Rekonstrukce programovacího prostředí Pygmalion
dc.contributor.advisorPetříček, Tomáš
dc.creatorHabušta, Adrián
dc.date.accessioned2024-11-28T14:29:18Z
dc.date.available2024-11-28T14:29:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192915
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na rekonstrukci podmnožiny Pygmalionu, progra- movacího systému, který byl ve své době revoluční díky použití programo- vání pomocí demonstrací a ikonického (vizuálního) programování. Vzhledem k tomu, že v současnosti není k dispozici žádná spustitelná verze tohoto soft- waru, je rekonstrukce Pygmalionu klíčová pro zachování těchto jedinečných myšlenek a umožnění interakce uživatelů s nimi. Naše rekonstrukce se zamě- řuje na jeden příklad z původní práce, který přibližně ukazuje, jak vytvořit novou ikonu schopnou vypočítat faktoriál celého čísla. Použili jsme itera- tivní metodiku, abychom se dozvěděli více o původním systému a zároveň vytvořili dva po sobě jdoucí návrhy pro naši rekonstrukci systému. Tímto postupem jsme získali hlubší znalosti o vlastnostech Pygmalionu a vytvořili jsme software, který splňuje náš cíl - obnovit příklad faktoriálu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on reconstructing a subset of Pygmalion, a program- ming system that was revolutionary for its time, due to its use of program- ming by demonstration and iconic (visual) programming. With no current runnable version of the software available, reconstructing Pygmalion is cru- cial to preserve these unique ideas and allow users to interact with them. Our reconstruction focuses on one example from the original Pygmalion thesis, which loosely shows how to create a new icon capable of computing the facto- rial of an integer. We used an iterative methodology to learn more about the original system while creating two consecutive designs for our reconstruction of the system. Through this process, we gained deeper knowledge of Pyg- malions features, and created software that fulfills our goal of recreating the factorial example.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectprogramming by demonstration|history of programming|pygmalion|programming environmentsen_US
dc.subjectprogramování demonstrací|historie programování|pygmalion|programovací prostředícs_CZ
dc.titleReconstructing the Pygmalion programming environmenten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Distributed and Dependable Systemsen_US
dc.description.departmentKatedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId261855
dc.title.translatedRekonstrukce programovacího prostředí Pygmalioncs_CZ
dc.contributor.refereeŠefl, Vít
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Programming and Software Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Programování a vývoj softwarecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systemsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Programování a vývoj softwarecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Programming and Software Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na rekonstrukci podmnožiny Pygmalionu, progra- movacího systému, který byl ve své době revoluční díky použití programo- vání pomocí demonstrací a ikonického (vizuálního) programování. Vzhledem k tomu, že v současnosti není k dispozici žádná spustitelná verze tohoto soft- waru, je rekonstrukce Pygmalionu klíčová pro zachování těchto jedinečných myšlenek a umožnění interakce uživatelů s nimi. Naše rekonstrukce se zamě- řuje na jeden příklad z původní práce, který přibližně ukazuje, jak vytvořit novou ikonu schopnou vypočítat faktoriál celého čísla. Použili jsme itera- tivní metodiku, abychom se dozvěděli více o původním systému a zároveň vytvořili dva po sobě jdoucí návrhy pro naši rekonstrukci systému. Tímto postupem jsme získali hlubší znalosti o vlastnostech Pygmalionu a vytvořili jsme software, který splňuje náš cíl - obnovit příklad faktoriálu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on reconstructing a subset of Pygmalion, a program- ming system that was revolutionary for its time, due to its use of program- ming by demonstration and iconic (visual) programming. With no current runnable version of the software available, reconstructing Pygmalion is cru- cial to preserve these unique ideas and allow users to interact with them. Our reconstruction focuses on one example from the original Pygmalion thesis, which loosely shows how to create a new icon capable of computing the facto- rial of an integer. We used an iterative methodology to learn more about the original system while creating two consecutive designs for our reconstruction of the system. Through this process, we gained deeper knowledge of Pyg- malions features, and created software that fulfills our goal of recreating the factorial example.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV