Show simple item record

Exploring Options of Entity-Component-System Design Pattern: A Case Study
dc.contributor.advisorJežek, Pavel
dc.creatorKotáb, Petr
dc.date.accessioned2024-11-29T14:42:12Z
dc.date.available2024-11-29T14:42:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192941
dc.description.abstractPráce se zabývá měřením výkonu ECS knihoven pro programovací jazyk C#. Na rozdíl od často prováděných jednoduchých testů je cílem této práce provést komplexnější měření na ukázkové hře. Výsledkem práce je ukázková neinteraktivní hra simulující vesničany těžící suroviny v otevřeném světě. Pro umožnění měření výkonu ECS knihoven byla připravena abstrakční vrstva, která umožňuje jednu implementaci hry spouštět nad různými ECS knihov- nami. Před samotným měřením jsme jednotlivé ECS knihovny rozdělili do kategorií a pro tyto kategorie stanovili hypotézu stran očekávané výkonnosti. Na závěr jsme provedli sadu měření, kterými se nám podařilo naši hypotézu potvrdit.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on measuring the performance of ECS libraries for the C# programming language. Unlike the often conducted simple tests, the goal of this thesis is to perform more complex measurements on a sample game. The result of this thesis is a sample non-interactive game simulating villagers harvesting resources in an open world. To enable the measurement of ECS libraries performance, an abstraction layer was prepared, allowing a single game implementation to launch with different ECS libraries. Before the actual measurement, we categorized the individual ECS libraries and formulated a hypothesis regarding the expected performance for these cate- gories. In the end, we conducted a series of measurements that allowed us to confirm our hypothesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectdesign pattern|Entity-Component-System|computer games|simulation|case studyen_US
dc.subjectnávrhový vzor|Entity-Component-System|počítačové hry|simulace|případová studiecs_CZ
dc.titleMožnosti návrhového vzoru Entity-Component-System: případová studiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId247432
dc.title.translatedExploring Options of Entity-Component-System Design Pattern: A Case Studyen_US
dc.contributor.refereeŠosvald, David
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá měřením výkonu ECS knihoven pro programovací jazyk C#. Na rozdíl od často prováděných jednoduchých testů je cílem této práce provést komplexnější měření na ukázkové hře. Výsledkem práce je ukázková neinteraktivní hra simulující vesničany těžící suroviny v otevřeném světě. Pro umožnění měření výkonu ECS knihoven byla připravena abstrakční vrstva, která umožňuje jednu implementaci hry spouštět nad různými ECS knihov- nami. Před samotným měřením jsme jednotlivé ECS knihovny rozdělili do kategorií a pro tyto kategorie stanovili hypotézu stran očekávané výkonnosti. Na závěr jsme provedli sadu měření, kterými se nám podařilo naši hypotézu potvrdit.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on measuring the performance of ECS libraries for the C# programming language. Unlike the often conducted simple tests, the goal of this thesis is to perform more complex measurements on a sample game. The result of this thesis is a sample non-interactive game simulating villagers harvesting resources in an open world. To enable the measurement of ECS libraries performance, an abstraction layer was prepared, allowing a single game implementation to launch with different ECS libraries. Before the actual measurement, we categorized the individual ECS libraries and formulated a hypothesis regarding the expected performance for these cate- gories. In the end, we conducted a series of measurements that allowed us to confirm our hypothesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV