Filmový obraz Germánů a Římanů v moderní době
Germans and Romans in Moovies in the Modern Times
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192973Identifikátory
SIS: 271401
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pinkas, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
4. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Germáni, Římané, film, Tiberius, Arminius, Varus, Germanicus, Římská armádaKlíčová slova (anglicky)
Germans, Romans, Movies, Tiberius, Arminius, Varus, Germanicus, Roman armyDiplomová práce pojednává o situaci v Germánii v 1. st. n. l., v komparaci se seriálem Barbaři, který zobrazuje dění v Germánii okolo bitvy v Teutoburském lese. V úvodní části se autor věnuje významu historického filmu a historii filmu o Římské říši. V další části se zaměřuje na vývoj vztahů mezi Římany a Germány do roku 16 n. l. V následující části autor stručně představuje samotný seriál Barbaři. Ve čtvrté části analyzuje dílo ze tří různých pohledů. V poslední části autor představuje své nápady využití seriálů Barbaři v přímé výuce.
The master's thesis focuses on the situation in the 1st century AD Germania, in comparison with the TV series Barbarians depicting Germania in times of the Battle of Teutoburg Forest. In the introductory section, the author explores the significance of historical film and the history of films depicting the Roman Empire. In the subsequent part, he focuses on the development of relations between Romans and Germans up to 16 AD. In the following section, he briefly introduces the TV series Barbarians. In the fourth part, he analyzes presented TV series from three different perspectives. And finally, in the last chapter, the author presents ideas for utilizing the TV series Barbarians in direct education.