dc.contributor.advisor | Ferklová, Alžběta | |
dc.creator | Musialová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T07:08:04Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T07:08:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192975 | |
dc.description.abstract | 1 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na analýzu kombinace Metody Wow! a dramatické výchovy při výuce anglického jazyka na 1. stupni základních škol. Cílem bylo prozkoumat, jak uvedená kombinace ovlivňuje motivaci, učební výsledky a rozvoj sociálních a komunikačních dovedností žáků. Projekt "Budoucnost vzdělávání a dovedností 2030" zdůrazňuje potřebu rozvoje nejen akademických, ale i sociálních a emocionálních dovedností dětí, což bylo základním východiskem této práce. Teoretická část práce se zabývá různými metodami výuky angličtiny a specifiky učení se jazyka mladších žáků. Zaměřuje se také na dramatickou výchovu a její potenciál při výuce angličtiny. Praktická část zahrnuje přípravu a realizaci vyučovacích hodin, kde jsou porovnány hodiny využívající pouze Metodu Wow! s hodinami, které jsou obohaceny o techniky dramatické výchovy. Výzkum byl proveden pomocí anonymního dotazníku, pozorování a vyhodnocení studijních výsledků. Analýza výsledků ukázala, že se tyto metody vhodně doplňují a jsou efektivní, protože bylo dosaženo dobrých učebních výsledků. Jejich kombinace zvyšuje motivaci a aktivní zapojení žáků, podporuje jejich kreativitu, kritické myšlení a sociální dovednosti. Důležitým zjištěním bylo také, že dramatická výchova podporuje vytváření pozitivního učebního prostředí a pomáhá... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 ABSTRACT Submitted thesis focuses on analyzing the combination of the Wow!Method and drama in education in teaching English at the primary school level. The aim was to explore how such combination influences students' motivation, learning outcomes, and the development of their social and communication skills. The "Future of Education and Skills 2030" project emphasizes the need for developing not only academic but also social and emotional skills in children, which was the fundamental basis of this thesis. The theoretical part deals with various methods of teaching English and the specifics of language learning for younger students. It also focuses on drama in education and its potential in teaching English. The practical part includes the preparation and implementation of lessons, comparing lessons using only the Wow!Method with those enriched with drama in education techniques. The research was conducted using anonymous questionnaires, observations, and evaluations of academic results. The analysis of the results showed that these methods complement each other well and are effective, as good learning outcomes were achieved. Their combination increases students' motivation and active engagement, supports their creativity, critical thinking, and social skills. An important finding was that drama in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | methods | en_US |
dc.subject | English language | en_US |
dc.subject | drama in education | en_US |
dc.subject | young students | en_US |
dc.subject | Wow!Method | en_US |
dc.subject | personal development | en_US |
dc.subject | metody | cs_CZ |
dc.subject | anglický jazyk | cs_CZ |
dc.subject | dramatická výchova | cs_CZ |
dc.subject | mladší žáci | cs_CZ |
dc.subject | Metoda Wow! | cs_CZ |
dc.subject | osobnostní rozvoj | cs_CZ |
dc.title | Využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce angličtiny pomocí Metody Wow! na 1. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-05 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 221878 | |
dc.title.translated | The Use of Methods and Techniques of Drama in Education in Teaching English through the Wow!Method at Primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Sobková, Ivana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na analýzu kombinace Metody Wow! a dramatické výchovy při výuce anglického jazyka na 1. stupni základních škol. Cílem bylo prozkoumat, jak uvedená kombinace ovlivňuje motivaci, učební výsledky a rozvoj sociálních a komunikačních dovedností žáků. Projekt "Budoucnost vzdělávání a dovedností 2030" zdůrazňuje potřebu rozvoje nejen akademických, ale i sociálních a emocionálních dovedností dětí, což bylo základním východiskem této práce. Teoretická část práce se zabývá různými metodami výuky angličtiny a specifiky učení se jazyka mladších žáků. Zaměřuje se také na dramatickou výchovu a její potenciál při výuce angličtiny. Praktická část zahrnuje přípravu a realizaci vyučovacích hodin, kde jsou porovnány hodiny využívající pouze Metodu Wow! s hodinami, které jsou obohaceny o techniky dramatické výchovy. Výzkum byl proveden pomocí anonymního dotazníku, pozorování a vyhodnocení studijních výsledků. Analýza výsledků ukázala, že se tyto metody vhodně doplňují a jsou efektivní, protože bylo dosaženo dobrých učebních výsledků. Jejich kombinace zvyšuje motivaci a aktivní zapojení žáků, podporuje jejich kreativitu, kritické myšlení a sociální dovednosti. Důležitým zjištěním bylo také, že dramatická výchova podporuje vytváření pozitivního učebního prostředí a pomáhá... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 ABSTRACT Submitted thesis focuses on analyzing the combination of the Wow!Method and drama in education in teaching English at the primary school level. The aim was to explore how such combination influences students' motivation, learning outcomes, and the development of their social and communication skills. The "Future of Education and Skills 2030" project emphasizes the need for developing not only academic but also social and emotional skills in children, which was the fundamental basis of this thesis. The theoretical part deals with various methods of teaching English and the specifics of language learning for younger students. It also focuses on drama in education and its potential in teaching English. The practical part includes the preparation and implementation of lessons, comparing lessons using only the Wow!Method with those enriched with drama in education techniques. The research was conducted using anonymous questionnaires, observations, and evaluations of academic results. The analysis of the results showed that these methods complement each other well and are effective, as good learning outcomes were achieved. Their combination increases students' motivation and active engagement, supports their creativity, critical thinking, and social skills. An important finding was that drama in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |