Zobrazit minimální záznam

Methods of dramatic education within work with children literature in kindergarten that is focusing on Petr Horáček
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorZavoralová, Aneta
dc.date.accessioned2024-09-26T07:08:29Z
dc.date.available2024-09-26T07:08:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192977
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na využití metod dramatické výchovy u dětí předškolního věku s pomocí dětské literatury. Z hlediska dětské literatury jsou předmětem zájmu především knížky pro děti od Petra Horáčka. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu dramatické výchovy, jejímu plánování a cílům, principům a také jednotlivým metodám a technikám, které jsou v rámci dramatické výchovy v mateřských školách využívány. Dále je popsána charakteristika předškolního období věnující se vývoji poznávacích procesů, emočnímu a sociálnímu vývoji. V závěru teoretické části jsou obsaženy žánry dětské literatury využívané v mateřských školách, které jsou vhodné pro dramatickou výchovu. Praktická část představuje lekce dramatické výchovy, které obsahují dramatické metody a techniky v souvislostech dětské literatury. Zaměřuje se na přínosy programu vytvořeného pro děti předškolního věku. V praktické části jsou realizovány rozhovory s pedagogy dané dětské skupiny a formou dotazníku jsou zjišťovány cíle a výzkumné otázky této práce. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit přínosy využití dramatické výchovy v edukačním procesu vybrané dětské skupině, při nabídce dětské literatury v realizovaném a reflektovaném programu. Ke...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis is focused on the use of dramatic education methods related to children in preschool age with the help of children's literature. From the view of children literature it is focused especially on children books by Petr Horáček. The bachelor thesis is splitted in two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focusing on the definition of dramatic education, it's planning, targers, principals and particular methods and technics which are utilized in kindergartens. The theoretical part describes also characteristics of pre-school period describing evolution of cognitive processes and emotional and social evolution. At the end of this part there are the genres of children's literature used in kindergartens that are suitable for dramatic education. The practical part describes the lessons of dramatic education which contain the dramatic methods and techniques in relation to the children's literature. It is focused on benefits of programme created for the children in pre-school age. In the practical part of the bachelor thesis there are realized the interviews with pedagogues of the kindergarten, the targets and research questions of the thesis are found out in the form of questionnaire. The goal of the bachelor thesis is to find out the advantages of using of dramatic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDramatic educationen_US
dc.subjectmethods and techniques of dramatic educationen_US
dc.subjectpreschool perioden_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectDramatická výchovacs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectpředškolní obdobícs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.titleMetody dramatické výchovy v práci s dětskou literaturou v MŠ se zaměřením na Petra Horáčkacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId270677
dc.title.translatedMethods of dramatic education within work with children literature in kindergarten that is focusing on Petr Horáčeken_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na využití metod dramatické výchovy u dětí předškolního věku s pomocí dětské literatury. Z hlediska dětské literatury jsou předmětem zájmu především knížky pro děti od Petra Horáčka. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu dramatické výchovy, jejímu plánování a cílům, principům a také jednotlivým metodám a technikám, které jsou v rámci dramatické výchovy v mateřských školách využívány. Dále je popsána charakteristika předškolního období věnující se vývoji poznávacích procesů, emočnímu a sociálnímu vývoji. V závěru teoretické části jsou obsaženy žánry dětské literatury využívané v mateřských školách, které jsou vhodné pro dramatickou výchovu. Praktická část představuje lekce dramatické výchovy, které obsahují dramatické metody a techniky v souvislostech dětské literatury. Zaměřuje se na přínosy programu vytvořeného pro děti předškolního věku. V praktické části jsou realizovány rozhovory s pedagogy dané dětské skupiny a formou dotazníku jsou zjišťovány cíle a výzkumné otázky této práce. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit přínosy využití dramatické výchovy v edukačním procesu vybrané dětské skupině, při nabídce dětské literatury v realizovaném a reflektovaném programu. Ke...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis is focused on the use of dramatic education methods related to children in preschool age with the help of children's literature. From the view of children literature it is focused especially on children books by Petr Horáček. The bachelor thesis is splitted in two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focusing on the definition of dramatic education, it's planning, targers, principals and particular methods and technics which are utilized in kindergartens. The theoretical part describes also characteristics of pre-school period describing evolution of cognitive processes and emotional and social evolution. At the end of this part there are the genres of children's literature used in kindergartens that are suitable for dramatic education. The practical part describes the lessons of dramatic education which contain the dramatic methods and techniques in relation to the children's literature. It is focused on benefits of programme created for the children in pre-school age. In the practical part of the bachelor thesis there are realized the interviews with pedagogues of the kindergarten, the targets and research questions of the thesis are found out in the form of questionnaire. The goal of the bachelor thesis is to find out the advantages of using of dramatic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV