dc.contributor.advisor | Ferklová, Alžběta | |
dc.creator | Zavoralová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T07:08:29Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T07:08:29Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192977 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití metod dramatické výchovy u dětí předškolního věku s pomocí dětské literatury. Z hlediska dětské literatury jsou předmětem zájmu především knížky pro děti od Petra Horáčka. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu dramatické výchovy, jejímu plánování a cílům, principům a také jednotlivým metodám a technikám, které jsou v rámci dramatické výchovy v mateřských školách využívány. Dále je popsána charakteristika předškolního období věnující se vývoji poznávacích procesů, emočnímu a sociálnímu vývoji. V závěru teoretické části jsou obsaženy žánry dětské literatury využívané v mateřských školách, které jsou vhodné pro dramatickou výchovu. Praktická část představuje lekce dramatické výchovy, které obsahují dramatické metody a techniky v souvislostech dětské literatury. Zaměřuje se na přínosy programu vytvořeného pro děti předškolního věku. V praktické části jsou realizovány rozhovory s pedagogy dané dětské skupiny a formou dotazníku jsou zjišťovány cíle a výzkumné otázky této práce. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit přínosy využití dramatické výchovy v edukačním procesu vybrané dětské skupině, při nabídce dětské literatury v realizovaném a reflektovaném programu. Ke... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis is focused on the use of dramatic education methods related to children in preschool age with the help of children's literature. From the view of children literature it is focused especially on children books by Petr Horáček. The bachelor thesis is splitted in two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focusing on the definition of dramatic education, it's planning, targers, principals and particular methods and technics which are utilized in kindergartens. The theoretical part describes also characteristics of pre-school period describing evolution of cognitive processes and emotional and social evolution. At the end of this part there are the genres of children's literature used in kindergartens that are suitable for dramatic education. The practical part describes the lessons of dramatic education which contain the dramatic methods and techniques in relation to the children's literature. It is focused on benefits of programme created for the children in pre-school age. In the practical part of the bachelor thesis there are realized the interviews with pedagogues of the kindergarten, the targets and research questions of the thesis are found out in the form of questionnaire. The goal of the bachelor thesis is to find out the advantages of using of dramatic... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dramatic education | en_US |
dc.subject | methods and techniques of dramatic education | en_US |
dc.subject | preschool period | en_US |
dc.subject | literature | en_US |
dc.subject | Dramatická výchova | cs_CZ |
dc.subject | metody a techniky dramatické výchovy | cs_CZ |
dc.subject | předškolní období | cs_CZ |
dc.subject | literatura | cs_CZ |
dc.title | Metody dramatické výchovy v práci s dětskou literaturou v MŠ se zaměřením na Petra Horáčka | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 270677 | |
dc.title.translated | Methods of dramatic education within work with children literature in kindergarten that is focusing on Petr Horáček | en_US |
dc.contributor.referee | Hanyš Holemá, Irena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití metod dramatické výchovy u dětí předškolního věku s pomocí dětské literatury. Z hlediska dětské literatury jsou předmětem zájmu především knížky pro děti od Petra Horáčka. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu dramatické výchovy, jejímu plánování a cílům, principům a také jednotlivým metodám a technikám, které jsou v rámci dramatické výchovy v mateřských školách využívány. Dále je popsána charakteristika předškolního období věnující se vývoji poznávacích procesů, emočnímu a sociálnímu vývoji. V závěru teoretické části jsou obsaženy žánry dětské literatury využívané v mateřských školách, které jsou vhodné pro dramatickou výchovu. Praktická část představuje lekce dramatické výchovy, které obsahují dramatické metody a techniky v souvislostech dětské literatury. Zaměřuje se na přínosy programu vytvořeného pro děti předškolního věku. V praktické části jsou realizovány rozhovory s pedagogy dané dětské skupiny a formou dotazníku jsou zjišťovány cíle a výzkumné otázky této práce. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit přínosy využití dramatické výchovy v edukačním procesu vybrané dětské skupině, při nabídce dětské literatury v realizovaném a reflektovaném programu. Ke... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis is focused on the use of dramatic education methods related to children in preschool age with the help of children's literature. From the view of children literature it is focused especially on children books by Petr Horáček. The bachelor thesis is splitted in two parts, theoretical and practical. The theoretical part is focusing on the definition of dramatic education, it's planning, targers, principals and particular methods and technics which are utilized in kindergartens. The theoretical part describes also characteristics of pre-school period describing evolution of cognitive processes and emotional and social evolution. At the end of this part there are the genres of children's literature used in kindergartens that are suitable for dramatic education. The practical part describes the lessons of dramatic education which contain the dramatic methods and techniques in relation to the children's literature. It is focused on benefits of programme created for the children in pre-school age. In the practical part of the bachelor thesis there are realized the interviews with pedagogues of the kindergarten, the targets and research questions of the thesis are found out in the form of questionnaire. The goal of the bachelor thesis is to find out the advantages of using of dramatic... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |