Zobrazit minimální záznam

Comparison of career counselling and its process at two selected universities
dc.contributor.advisorKříž, Jaroslav
dc.creatorTichá, Simona
dc.date.accessioned2024-09-26T07:09:45Z
dc.date.available2024-09-26T07:09:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192983
dc.description.abstractVysokoškolské kariérové poradenství hraje klíčovou roli v akademickém i profesním rozvoji, kdy poradci poskytují cenné nástroje, strategie a rady potřebné k úspěšnému zvládání akademických i pracovních výzev. Díky kariérovému poradenství se studenti mohou lépe připravit na vstup na trh práce. Témata teoretické části jsou rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá popisem poradenství v kontextu celoživotního učení, andragogickým poradenstvím a trendy ve vzdělávání dospělých. Druhá kapitola popisuje pojem kariérové poradenství, cílové skupiny, kariéru dospělého jedince, formy kariérového poradenství a také limity a rizika poradenství. Třetí kapitola se věnuje popisu nejčastěji využívaných metod, nástrojů a technik při poradenském procesu poskytovaném kariérovými poradci. Čtvrtá kapitola je zaměřena na systém kariérového poradenství v České republice. Empirická část diplomové práce si klade za cíl popsat a komparovat poskytované kariérové poradenství na dvou vybraných univerzitách z pohledu poradců. Data byla sbírána prostřednictvím hloubkových rozhovorů se třemi poradci. Po sepsání rozhovorů byla využita technika otevřeného kódováním, ze které následně vznikly čtyři hlavní témata: role poradce, možnosti kariérového poradenství, poradenský proces a budoucnost poradenství, včetně...cs_CZ
dc.description.abstractUniversity career counseling plays a key role in academic and professional development, with counselors providing valuable tools, strategies, and advice needed to successfully navigate academic and professional challenges. Through career counselling, students can better prepare themselves to enter the job market. The topics in the theoretical section are divided into four main chapters. The first chapter describes counselling in the context of lifelong learning, andragogical counselling and trends in adult education. The second chapter describes the concept of career counselling, target groups, the career of the adult, forms of career counselling as well as the limits and risks of counselling. The third chapter is devoted to the description of the most commonly used methods, tools and techniques in the counselling process provided by career counsellors.The fourth chapter focuses on the career counselling system in the Czech Republic. The empirical part of the thesis aims to describe and compare the career counselling provided at two selected universities from the perspective of counsellors. Data was collected through in-depth interviews with three counsellors. After the interviews were written up, an open coding technique was used, which subsequently yielded four main themes: the role of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcareer counselingen_US
dc.subjectcareeren_US
dc.subjectcounseloren_US
dc.subjectcollegeen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectkariérové poradenstvícs_CZ
dc.subjectkariéracs_CZ
dc.subjectporadcecs_CZ
dc.subjectvysoká školacs_CZ
dc.subjectstudentcs_CZ
dc.titleKomparace kariérového poradenství a jeho procesu na dvou vybraných vysokých školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-02
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId261433
dc.title.translatedComparison of career counselling and its process at two selected universitiesen_US
dc.contributor.refereePavlov, Ivan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVysokoškolské kariérové poradenství hraje klíčovou roli v akademickém i profesním rozvoji, kdy poradci poskytují cenné nástroje, strategie a rady potřebné k úspěšnému zvládání akademických i pracovních výzev. Díky kariérovému poradenství se studenti mohou lépe připravit na vstup na trh práce. Témata teoretické části jsou rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá popisem poradenství v kontextu celoživotního učení, andragogickým poradenstvím a trendy ve vzdělávání dospělých. Druhá kapitola popisuje pojem kariérové poradenství, cílové skupiny, kariéru dospělého jedince, formy kariérového poradenství a také limity a rizika poradenství. Třetí kapitola se věnuje popisu nejčastěji využívaných metod, nástrojů a technik při poradenském procesu poskytovaném kariérovými poradci. Čtvrtá kapitola je zaměřena na systém kariérového poradenství v České republice. Empirická část diplomové práce si klade za cíl popsat a komparovat poskytované kariérové poradenství na dvou vybraných univerzitách z pohledu poradců. Data byla sbírána prostřednictvím hloubkových rozhovorů se třemi poradci. Po sepsání rozhovorů byla využita technika otevřeného kódováním, ze které následně vznikly čtyři hlavní témata: role poradce, možnosti kariérového poradenství, poradenský proces a budoucnost poradenství, včetně...cs_CZ
uk.abstract.enUniversity career counseling plays a key role in academic and professional development, with counselors providing valuable tools, strategies, and advice needed to successfully navigate academic and professional challenges. Through career counselling, students can better prepare themselves to enter the job market. The topics in the theoretical section are divided into four main chapters. The first chapter describes counselling in the context of lifelong learning, andragogical counselling and trends in adult education. The second chapter describes the concept of career counselling, target groups, the career of the adult, forms of career counselling as well as the limits and risks of counselling. The third chapter is devoted to the description of the most commonly used methods, tools and techniques in the counselling process provided by career counsellors.The fourth chapter focuses on the career counselling system in the Czech Republic. The empirical part of the thesis aims to describe and compare the career counselling provided at two selected universities from the perspective of counsellors. Data was collected through in-depth interviews with three counsellors. After the interviews were written up, an open coding technique was used, which subsequently yielded four main themes: the role of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV