dc.contributor.advisor | Kříž, Jaroslav | |
dc.creator | Tichá, Simona | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T07:09:45Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T07:09:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192983 | |
dc.description.abstract | Vysokoškolské kariérové poradenství hraje klíčovou roli v akademickém i profesním rozvoji, kdy poradci poskytují cenné nástroje, strategie a rady potřebné k úspěšnému zvládání akademických i pracovních výzev. Díky kariérovému poradenství se studenti mohou lépe připravit na vstup na trh práce. Témata teoretické části jsou rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá popisem poradenství v kontextu celoživotního učení, andragogickým poradenstvím a trendy ve vzdělávání dospělých. Druhá kapitola popisuje pojem kariérové poradenství, cílové skupiny, kariéru dospělého jedince, formy kariérového poradenství a také limity a rizika poradenství. Třetí kapitola se věnuje popisu nejčastěji využívaných metod, nástrojů a technik při poradenském procesu poskytovaném kariérovými poradci. Čtvrtá kapitola je zaměřena na systém kariérového poradenství v České republice. Empirická část diplomové práce si klade za cíl popsat a komparovat poskytované kariérové poradenství na dvou vybraných univerzitách z pohledu poradců. Data byla sbírána prostřednictvím hloubkových rozhovorů se třemi poradci. Po sepsání rozhovorů byla využita technika otevřeného kódováním, ze které následně vznikly čtyři hlavní témata: role poradce, možnosti kariérového poradenství, poradenský proces a budoucnost poradenství, včetně... | cs_CZ |
dc.description.abstract | University career counseling plays a key role in academic and professional development, with counselors providing valuable tools, strategies, and advice needed to successfully navigate academic and professional challenges. Through career counselling, students can better prepare themselves to enter the job market. The topics in the theoretical section are divided into four main chapters. The first chapter describes counselling in the context of lifelong learning, andragogical counselling and trends in adult education. The second chapter describes the concept of career counselling, target groups, the career of the adult, forms of career counselling as well as the limits and risks of counselling. The third chapter is devoted to the description of the most commonly used methods, tools and techniques in the counselling process provided by career counsellors.The fourth chapter focuses on the career counselling system in the Czech Republic. The empirical part of the thesis aims to describe and compare the career counselling provided at two selected universities from the perspective of counsellors. Data was collected through in-depth interviews with three counsellors. After the interviews were written up, an open coding technique was used, which subsequently yielded four main themes: the role of the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | career counseling | en_US |
dc.subject | career | en_US |
dc.subject | counselor | en_US |
dc.subject | college | en_US |
dc.subject | student | en_US |
dc.subject | kariérové poradenství | cs_CZ |
dc.subject | kariéra | cs_CZ |
dc.subject | poradce | cs_CZ |
dc.subject | vysoká škola | cs_CZ |
dc.subject | student | cs_CZ |
dc.title | Komparace kariérového poradenství a jeho procesu na dvou vybraných vysokých školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-02 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 261433 | |
dc.title.translated | Comparison of career counselling and its process at two selected universities | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlov, Ivan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Vysokoškolské kariérové poradenství hraje klíčovou roli v akademickém i profesním rozvoji, kdy poradci poskytují cenné nástroje, strategie a rady potřebné k úspěšnému zvládání akademických i pracovních výzev. Díky kariérovému poradenství se studenti mohou lépe připravit na vstup na trh práce. Témata teoretické části jsou rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá popisem poradenství v kontextu celoživotního učení, andragogickým poradenstvím a trendy ve vzdělávání dospělých. Druhá kapitola popisuje pojem kariérové poradenství, cílové skupiny, kariéru dospělého jedince, formy kariérového poradenství a také limity a rizika poradenství. Třetí kapitola se věnuje popisu nejčastěji využívaných metod, nástrojů a technik při poradenském procesu poskytovaném kariérovými poradci. Čtvrtá kapitola je zaměřena na systém kariérového poradenství v České republice. Empirická část diplomové práce si klade za cíl popsat a komparovat poskytované kariérové poradenství na dvou vybraných univerzitách z pohledu poradců. Data byla sbírána prostřednictvím hloubkových rozhovorů se třemi poradci. Po sepsání rozhovorů byla využita technika otevřeného kódováním, ze které následně vznikly čtyři hlavní témata: role poradce, možnosti kariérového poradenství, poradenský proces a budoucnost poradenství, včetně... | cs_CZ |
uk.abstract.en | University career counseling plays a key role in academic and professional development, with counselors providing valuable tools, strategies, and advice needed to successfully navigate academic and professional challenges. Through career counselling, students can better prepare themselves to enter the job market. The topics in the theoretical section are divided into four main chapters. The first chapter describes counselling in the context of lifelong learning, andragogical counselling and trends in adult education. The second chapter describes the concept of career counselling, target groups, the career of the adult, forms of career counselling as well as the limits and risks of counselling. The third chapter is devoted to the description of the most commonly used methods, tools and techniques in the counselling process provided by career counsellors.The fourth chapter focuses on the career counselling system in the Czech Republic. The empirical part of the thesis aims to describe and compare the career counselling provided at two selected universities from the perspective of counsellors. Data was collected through in-depth interviews with three counsellors. After the interviews were written up, an open coding technique was used, which subsequently yielded four main themes: the role of the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |