dc.contributor.advisor | Hanušová, Jaroslava | |
dc.creator | Machurková, Dana | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T07:11:03Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T07:11:03Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192989 | |
dc.description.abstract | Tato práce má za cíl zjistit, zda výuka předlékařské první pomoci má vliv na znalosti dětí z vybraného vodáckého oddílu. Umět poskytnout první pomoc druhému člověku považuji za jednu ze základních znalostí a dovedností každého člověka. Domnívám se, že zahájení výuky předlékařské první pomoci v co nejmladším věku má obrovský smysl. Vodní turistika s sebou nese ještě další specifičtější zdravotní rizika a situace bezprostředně ohrožující život. Teoretická část se zabývá popisem vybraných situací, úrazů a jejich ošetření. Závěrečná část teoretické části je zaměřena na tonutí a záchranu tonoucího na klidné a tekoucí vodě. Praktická část se zaměřuje na výzkum znalostí dětí z vybraného vodáckého oddílu a sestavení programu jednotlivých bloků výuky předlékařské první pomoci v rámci konkrétního vodáckého oddílu. Výzkum probíhal ve vybraném vodáckém oddílu a zúčastnilo se ho 6 žáků ve věku 15 a 16 let. Výzkum a výuka předlékařské první pomoci ve vybraných situací probíhala jeden týden (5 dní) v rámci oddílových schůzek. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření, které jsem rozdělila na dvě části. První část tvořil vstupní dotazník, ve kterém jsem zjišťovala dosavadní znalosti nově příchozích dětí do mého vodáckého oddílu. Celková průměrná úspěšnost vstupního dotazníku byla 58,08 %. Pak proběhlo pět... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work aims to find out whether the teaching of pre-medical first aid has an effect on children's knowledge. I consider being able to provide first aid to another person to be one of the basic knowledge and skills of every person. I think it makes a lot of sense to start teaching pre-medical first aid at the earliest possible age. Water tourism entails even more specific health risks and life-threatening situations. The theoretical part deals with the description of selected situations, injuries and the description of their treatment. The practical part focuses on researching knowledge and compiling a program of individual blocks of teaching pre-medical first aid. The survey took place in a selected rowing section and was attended by 6 pupils aged 15 and 16. Research and teaching of pre-medical first aid in selected situations took place for one week (5 days) as part of departmental meetings. For the survey, I chose a questionnaire survey, which I divided into two parts. The first part was an entry questionnaire, in which I ascertained the children's current knowledge. The overall average success rate of the entrance questionnaire was 58.08 %. Then there were five teaching blocks, followed by a final questionnaire, which was to find out whether the respondents improved or worsened and by what... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | first aid | en_US |
dc.subject | hygienics | en_US |
dc.subject | water rescue | en_US |
dc.subject | první pomoc | cs_CZ |
dc.subject | zdravověda | cs_CZ |
dc.subject | záchrana z vody | cs_CZ |
dc.title | Vliv výuky na znalosti předlékařské první pomoci u dětí ve vybraném vodáckém oddílu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-05 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 256640 | |
dc.title.translated | The influence of teaching on the knowledge of pre-medical first aid for children in a selected canoe and kayaking club | en_US |
dc.contributor.referee | Váchová, Alena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education towards Health for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education towards Health for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce má za cíl zjistit, zda výuka předlékařské první pomoci má vliv na znalosti dětí z vybraného vodáckého oddílu. Umět poskytnout první pomoc druhému člověku považuji za jednu ze základních znalostí a dovedností každého člověka. Domnívám se, že zahájení výuky předlékařské první pomoci v co nejmladším věku má obrovský smysl. Vodní turistika s sebou nese ještě další specifičtější zdravotní rizika a situace bezprostředně ohrožující život. Teoretická část se zabývá popisem vybraných situací, úrazů a jejich ošetření. Závěrečná část teoretické části je zaměřena na tonutí a záchranu tonoucího na klidné a tekoucí vodě. Praktická část se zaměřuje na výzkum znalostí dětí z vybraného vodáckého oddílu a sestavení programu jednotlivých bloků výuky předlékařské první pomoci v rámci konkrétního vodáckého oddílu. Výzkum probíhal ve vybraném vodáckém oddílu a zúčastnilo se ho 6 žáků ve věku 15 a 16 let. Výzkum a výuka předlékařské první pomoci ve vybraných situací probíhala jeden týden (5 dní) v rámci oddílových schůzek. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření, které jsem rozdělila na dvě části. První část tvořil vstupní dotazník, ve kterém jsem zjišťovala dosavadní znalosti nově příchozích dětí do mého vodáckého oddílu. Celková průměrná úspěšnost vstupního dotazníku byla 58,08 %. Pak proběhlo pět... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work aims to find out whether the teaching of pre-medical first aid has an effect on children's knowledge. I consider being able to provide first aid to another person to be one of the basic knowledge and skills of every person. I think it makes a lot of sense to start teaching pre-medical first aid at the earliest possible age. Water tourism entails even more specific health risks and life-threatening situations. The theoretical part deals with the description of selected situations, injuries and the description of their treatment. The practical part focuses on researching knowledge and compiling a program of individual blocks of teaching pre-medical first aid. The survey took place in a selected rowing section and was attended by 6 pupils aged 15 and 16. Research and teaching of pre-medical first aid in selected situations took place for one week (5 days) as part of departmental meetings. For the survey, I chose a questionnaire survey, which I divided into two parts. The first part was an entry questionnaire, in which I ascertained the children's current knowledge. The overall average success rate of the entrance questionnaire was 58.08 %. Then there were five teaching blocks, followed by a final questionnaire, which was to find out whether the respondents improved or worsened and by what... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |