Zobrazit minimální záznam

The influence of teaching on the knowledge of pre-medical first aid for children in a selected canoe and kayaking club
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorMachurková, Dana
dc.date.accessioned2024-09-26T07:11:03Z
dc.date.available2024-09-26T07:11:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192989
dc.description.abstractTato práce má za cíl zjistit, zda výuka předlékařské první pomoci má vliv na znalosti dětí z vybraného vodáckého oddílu. Umět poskytnout první pomoc druhému člověku považuji za jednu ze základních znalostí a dovedností každého člověka. Domnívám se, že zahájení výuky předlékařské první pomoci v co nejmladším věku má obrovský smysl. Vodní turistika s sebou nese ještě další specifičtější zdravotní rizika a situace bezprostředně ohrožující život. Teoretická část se zabývá popisem vybraných situací, úrazů a jejich ošetření. Závěrečná část teoretické části je zaměřena na tonutí a záchranu tonoucího na klidné a tekoucí vodě. Praktická část se zaměřuje na výzkum znalostí dětí z vybraného vodáckého oddílu a sestavení programu jednotlivých bloků výuky předlékařské první pomoci v rámci konkrétního vodáckého oddílu. Výzkum probíhal ve vybraném vodáckém oddílu a zúčastnilo se ho 6 žáků ve věku 15 a 16 let. Výzkum a výuka předlékařské první pomoci ve vybraných situací probíhala jeden týden (5 dní) v rámci oddílových schůzek. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření, které jsem rozdělila na dvě části. První část tvořil vstupní dotazník, ve kterém jsem zjišťovala dosavadní znalosti nově příchozích dětí do mého vodáckého oddílu. Celková průměrná úspěšnost vstupního dotazníku byla 58,08 %. Pak proběhlo pět...cs_CZ
dc.description.abstractThis work aims to find out whether the teaching of pre-medical first aid has an effect on children's knowledge. I consider being able to provide first aid to another person to be one of the basic knowledge and skills of every person. I think it makes a lot of sense to start teaching pre-medical first aid at the earliest possible age. Water tourism entails even more specific health risks and life-threatening situations. The theoretical part deals with the description of selected situations, injuries and the description of their treatment. The practical part focuses on researching knowledge and compiling a program of individual blocks of teaching pre-medical first aid. The survey took place in a selected rowing section and was attended by 6 pupils aged 15 and 16. Research and teaching of pre-medical first aid in selected situations took place for one week (5 days) as part of departmental meetings. For the survey, I chose a questionnaire survey, which I divided into two parts. The first part was an entry questionnaire, in which I ascertained the children's current knowledge. The overall average success rate of the entrance questionnaire was 58.08 %. Then there were five teaching blocks, followed by a final questionnaire, which was to find out whether the respondents improved or worsened and by what...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfirst aiden_US
dc.subjecthygienicsen_US
dc.subjectwater rescueen_US
dc.subjectprvní pomoccs_CZ
dc.subjectzdravovědacs_CZ
dc.subjectzáchrana z vodycs_CZ
dc.titleVliv výuky na znalosti předlékařské první pomoci u dětí ve vybraném vodáckém oddílucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256640
dc.title.translatedThe influence of teaching on the knowledge of pre-medical first aid for children in a selected canoe and kayaking cluben_US
dc.contributor.refereeVáchová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEducation towards Health for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enEducation towards Health for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce má za cíl zjistit, zda výuka předlékařské první pomoci má vliv na znalosti dětí z vybraného vodáckého oddílu. Umět poskytnout první pomoc druhému člověku považuji za jednu ze základních znalostí a dovedností každého člověka. Domnívám se, že zahájení výuky předlékařské první pomoci v co nejmladším věku má obrovský smysl. Vodní turistika s sebou nese ještě další specifičtější zdravotní rizika a situace bezprostředně ohrožující život. Teoretická část se zabývá popisem vybraných situací, úrazů a jejich ošetření. Závěrečná část teoretické části je zaměřena na tonutí a záchranu tonoucího na klidné a tekoucí vodě. Praktická část se zaměřuje na výzkum znalostí dětí z vybraného vodáckého oddílu a sestavení programu jednotlivých bloků výuky předlékařské první pomoci v rámci konkrétního vodáckého oddílu. Výzkum probíhal ve vybraném vodáckém oddílu a zúčastnilo se ho 6 žáků ve věku 15 a 16 let. Výzkum a výuka předlékařské první pomoci ve vybraných situací probíhala jeden týden (5 dní) v rámci oddílových schůzek. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření, které jsem rozdělila na dvě části. První část tvořil vstupní dotazník, ve kterém jsem zjišťovala dosavadní znalosti nově příchozích dětí do mého vodáckého oddílu. Celková průměrná úspěšnost vstupního dotazníku byla 58,08 %. Pak proběhlo pět...cs_CZ
uk.abstract.enThis work aims to find out whether the teaching of pre-medical first aid has an effect on children's knowledge. I consider being able to provide first aid to another person to be one of the basic knowledge and skills of every person. I think it makes a lot of sense to start teaching pre-medical first aid at the earliest possible age. Water tourism entails even more specific health risks and life-threatening situations. The theoretical part deals with the description of selected situations, injuries and the description of their treatment. The practical part focuses on researching knowledge and compiling a program of individual blocks of teaching pre-medical first aid. The survey took place in a selected rowing section and was attended by 6 pupils aged 15 and 16. Research and teaching of pre-medical first aid in selected situations took place for one week (5 days) as part of departmental meetings. For the survey, I chose a questionnaire survey, which I divided into two parts. The first part was an entry questionnaire, in which I ascertained the children's current knowledge. The overall average success rate of the entrance questionnaire was 58.08 %. Then there were five teaching blocks, followed by a final questionnaire, which was to find out whether the respondents improved or worsened and by what...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV