dc.contributor.advisor | Laufková, Veronika | |
dc.creator | Militká, Milada | |
dc.date.accessioned | 2024-09-26T07:12:05Z | |
dc.date.available | 2024-09-26T07:12:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192994 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na prozkoumání a analýzu různých přístupů k sebehodnocení žáků na základních školách. Cílem práce bylo identifikovat frekvenci a metody použití formativního hodnocení, zkoumat rozdíly ve využívání sebehodnocení mezi různými typy škol a analyzovat názory učitelů na sebehodnocení a jeho vliv na žáky. Výzkum se zaměřil na učitele z různých typů základních škol, včetně škol ve velkých městech a malých obcích, škol s běžnou výukou, školy s programem Začít spolu, školy s bilingvní výukou a málotřídních škol. Metodologicky byl výzkum založen na dotazníkovém šetření mezi učiteli. Tento přístup umožnil získat cenné poznatky o praktikách a názorech učitelů na sebehodnocení žáků. Výsledky výzkumu ukázaly, že formativní hodnocení je běžně využíváno, ačkoli jeho frekvence a metody se liší. Sebehodnocení je obecně vnímáno pozitivně a je považováno za důležitý nástroj pro rozvoj autonomie a sebereflexe žáků. Bylo také zjištěno, že podle zkušeností učitelů sebehodnocení může pozitivně ovlivnit sebedůvěru a motivaci žáků. Tato práce přispívá k lepšímu pochopení přístupů k sebehodnocení na základních školách a nabízí konkrétní doporučení pro zlepšení praxe učitelů. Výsledky mohou být využity k návrhu konkrétních doporučení pro efektivní zavádění sebehodnocení a formativního hodnocení... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis aims to explore and analyse different approaches to pupil self-assessment in primary schools. The aim of the thesis was to identify the frequency and methods of using formatice assessment, to explore the differences in the use of self-assessment between different types of schools and to analyse teachers' views on self-assessment and its impact on pupils. The research focused on teachers from different types of elementary schools, including schools in large cities and small towns, mainstream schools, Step by Step school, bilingual school, and small schools with composite classes. Methodologically, the research was based on a qualitative approach using a questionnnaire survey of teachers. This approach provided valuable insights into teachers' practices and views on pupils' self-evaluation. The research results showed that formative assessment is commonly used, although its frequency and methods vary. Self-assessment is generally perceived positively and is considered an important tool for developing learners' autonomy and self-reflection. It has also been found that self-assessment can positively influence pupils' self-confidence and motivation. This paper contributes to a better understanding of approaches to self-assessment in primary schools and offers specific recommendations for... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | self-assessment | en_US |
dc.subject | formative assessment | en_US |
dc.subject | primary education | en_US |
dc.subject | questionnaire | en_US |
dc.subject | sebehodnocení | cs_CZ |
dc.subject | formativní hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | primární vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs_CZ |
dc.title | Dovednost sebehodnocení žáků na prvním stupni pohledem učitelů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 272367 | |
dc.title.translated | Pupils' self-assessment skills in first grade as seen by teachers | en_US |
dc.contributor.referee | Vallin, Petra | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zaměřuje na prozkoumání a analýzu různých přístupů k sebehodnocení žáků na základních školách. Cílem práce bylo identifikovat frekvenci a metody použití formativního hodnocení, zkoumat rozdíly ve využívání sebehodnocení mezi různými typy škol a analyzovat názory učitelů na sebehodnocení a jeho vliv na žáky. Výzkum se zaměřil na učitele z různých typů základních škol, včetně škol ve velkých městech a malých obcích, škol s běžnou výukou, školy s programem Začít spolu, školy s bilingvní výukou a málotřídních škol. Metodologicky byl výzkum založen na dotazníkovém šetření mezi učiteli. Tento přístup umožnil získat cenné poznatky o praktikách a názorech učitelů na sebehodnocení žáků. Výsledky výzkumu ukázaly, že formativní hodnocení je běžně využíváno, ačkoli jeho frekvence a metody se liší. Sebehodnocení je obecně vnímáno pozitivně a je považováno za důležitý nástroj pro rozvoj autonomie a sebereflexe žáků. Bylo také zjištěno, že podle zkušeností učitelů sebehodnocení může pozitivně ovlivnit sebedůvěru a motivaci žáků. Tato práce přispívá k lepšímu pochopení přístupů k sebehodnocení na základních školách a nabízí konkrétní doporučení pro zlepšení praxe učitelů. Výsledky mohou být využity k návrhu konkrétních doporučení pro efektivní zavádění sebehodnocení a formativního hodnocení... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis aims to explore and analyse different approaches to pupil self-assessment in primary schools. The aim of the thesis was to identify the frequency and methods of using formatice assessment, to explore the differences in the use of self-assessment between different types of schools and to analyse teachers' views on self-assessment and its impact on pupils. The research focused on teachers from different types of elementary schools, including schools in large cities and small towns, mainstream schools, Step by Step school, bilingual school, and small schools with composite classes. Methodologically, the research was based on a qualitative approach using a questionnnaire survey of teachers. This approach provided valuable insights into teachers' practices and views on pupils' self-evaluation. The research results showed that formative assessment is commonly used, although its frequency and methods vary. Self-assessment is generally perceived positively and is considered an important tool for developing learners' autonomy and self-reflection. It has also been found that self-assessment can positively influence pupils' self-confidence and motivation. This paper contributes to a better understanding of approaches to self-assessment in primary schools and offers specific recommendations for... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |