Zobrazit minimální záznam

Pupils' self-assessment skills in first grade as seen by teachers
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorMilitká, Milada
dc.date.accessioned2024-09-26T07:12:05Z
dc.date.available2024-09-26T07:12:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192994
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na prozkoumání a analýzu různých přístupů k sebehodnocení žáků na základních školách. Cílem práce bylo identifikovat frekvenci a metody použití formativního hodnocení, zkoumat rozdíly ve využívání sebehodnocení mezi různými typy škol a analyzovat názory učitelů na sebehodnocení a jeho vliv na žáky. Výzkum se zaměřil na učitele z různých typů základních škol, včetně škol ve velkých městech a malých obcích, škol s běžnou výukou, školy s programem Začít spolu, školy s bilingvní výukou a málotřídních škol. Metodologicky byl výzkum založen na dotazníkovém šetření mezi učiteli. Tento přístup umožnil získat cenné poznatky o praktikách a názorech učitelů na sebehodnocení žáků. Výsledky výzkumu ukázaly, že formativní hodnocení je běžně využíváno, ačkoli jeho frekvence a metody se liší. Sebehodnocení je obecně vnímáno pozitivně a je považováno za důležitý nástroj pro rozvoj autonomie a sebereflexe žáků. Bylo také zjištěno, že podle zkušeností učitelů sebehodnocení může pozitivně ovlivnit sebedůvěru a motivaci žáků. Tato práce přispívá k lepšímu pochopení přístupů k sebehodnocení na základních školách a nabízí konkrétní doporučení pro zlepšení praxe učitelů. Výsledky mohou být využity k návrhu konkrétních doporučení pro efektivní zavádění sebehodnocení a formativního hodnocení...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims to explore and analyse different approaches to pupil self-assessment in primary schools. The aim of the thesis was to identify the frequency and methods of using formatice assessment, to explore the differences in the use of self-assessment between different types of schools and to analyse teachers' views on self-assessment and its impact on pupils. The research focused on teachers from different types of elementary schools, including schools in large cities and small towns, mainstream schools, Step by Step school, bilingual school, and small schools with composite classes. Methodologically, the research was based on a qualitative approach using a questionnnaire survey of teachers. This approach provided valuable insights into teachers' practices and views on pupils' self-evaluation. The research results showed that formative assessment is commonly used, although its frequency and methods vary. Self-assessment is generally perceived positively and is considered an important tool for developing learners' autonomy and self-reflection. It has also been found that self-assessment can positively influence pupils' self-confidence and motivation. This paper contributes to a better understanding of approaches to self-assessment in primary schools and offers specific recommendations for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectself-assessmenten_US
dc.subjectformative assessmenten_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectformativní hodnocenícs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.titleDovednost sebehodnocení žáků na prvním stupni pohledem učitelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272367
dc.title.translatedPupils' self-assessment skills in first grade as seen by teachersen_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na prozkoumání a analýzu různých přístupů k sebehodnocení žáků na základních školách. Cílem práce bylo identifikovat frekvenci a metody použití formativního hodnocení, zkoumat rozdíly ve využívání sebehodnocení mezi různými typy škol a analyzovat názory učitelů na sebehodnocení a jeho vliv na žáky. Výzkum se zaměřil na učitele z různých typů základních škol, včetně škol ve velkých městech a malých obcích, škol s běžnou výukou, školy s programem Začít spolu, školy s bilingvní výukou a málotřídních škol. Metodologicky byl výzkum založen na dotazníkovém šetření mezi učiteli. Tento přístup umožnil získat cenné poznatky o praktikách a názorech učitelů na sebehodnocení žáků. Výsledky výzkumu ukázaly, že formativní hodnocení je běžně využíváno, ačkoli jeho frekvence a metody se liší. Sebehodnocení je obecně vnímáno pozitivně a je považováno za důležitý nástroj pro rozvoj autonomie a sebereflexe žáků. Bylo také zjištěno, že podle zkušeností učitelů sebehodnocení může pozitivně ovlivnit sebedůvěru a motivaci žáků. Tato práce přispívá k lepšímu pochopení přístupů k sebehodnocení na základních školách a nabízí konkrétní doporučení pro zlepšení praxe učitelů. Výsledky mohou být využity k návrhu konkrétních doporučení pro efektivní zavádění sebehodnocení a formativního hodnocení...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to explore and analyse different approaches to pupil self-assessment in primary schools. The aim of the thesis was to identify the frequency and methods of using formatice assessment, to explore the differences in the use of self-assessment between different types of schools and to analyse teachers' views on self-assessment and its impact on pupils. The research focused on teachers from different types of elementary schools, including schools in large cities and small towns, mainstream schools, Step by Step school, bilingual school, and small schools with composite classes. Methodologically, the research was based on a qualitative approach using a questionnnaire survey of teachers. This approach provided valuable insights into teachers' practices and views on pupils' self-evaluation. The research results showed that formative assessment is commonly used, although its frequency and methods vary. Self-assessment is generally perceived positively and is considered an important tool for developing learners' autonomy and self-reflection. It has also been found that self-assessment can positively influence pupils' self-confidence and motivation. This paper contributes to a better understanding of approaches to self-assessment in primary schools and offers specific recommendations for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV