Zobrazit minimální záznam

GameNewt - framework for determinism-based state replication in multiplayer games
dc.contributor.advisorJežek, Pavel
dc.creatorKoucký, Jakub
dc.date.accessioned2024-11-29T12:02:08Z
dc.date.available2024-11-29T12:02:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193005
dc.description.abstractCílem této práce bylo vyvinout knihovnu pro replikaci stavu v malých kooperativních online hrách pro .NET platformu, která by vývojáři umožňovala vývoj síťové hry jako by hra byla lokální. Výsledkem práce je knihovna, která je nezávislá na zvoleném herním enginu či frameworku. Řešení využívá replikaci založenou na determinismu a používá model klient-server. Ke snížení vnímaného input lag je užita metoda rollback netcode. Řešení implementuje synchronizaci hodin klienta se serverem, která zaručuje, že vstupy klient odesílá serveru akorát včas. Funkčnost celého systému byla důkladně ověřena testy jednotlivých komponent a systému jako celku. Systém pro synchronizaci byl podroben testování, které ujistilo, že funguje pro reálné síťové podmínky s latencí, efektem jitter i s omezenou ztrátovostí packetů. Součástí práce jsou návody a příklady použití.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this thesis was to develop a library for state replication for small coopera- tive games on the .NET platform, which would make online game development as simple as local game development. The result of the thesis is a library not dependent on the selected game engine or framework. The solution employs determinism-based replication and a client-server model. Rollback netcode is used to lower perceived input lag. The solution implements client and server clock synchronization, which guarantees that client input is sent to the server just in time. The entire system's functionality has been val- idated with unit tests and tests for the system as a whole. The synchronization system has been tested to ensure it works for real network conditions with latency, jitter, and limited packet loss. Tutorials and examples are provided within the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectnetcode|game library|rollback netcode|determinism|.NETen_US
dc.subjectnetcode|herní knihovna|rollback netcode|determinismus|.NETcs_CZ
dc.titleGameNewt - framework pro replikaci stavu v multiplayer hrách s využitím determinismucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Distributed and Dependable Systemsen_US
dc.description.departmentKatedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId267104
dc.title.translatedGameNewt - framework for determinism-based state replication in multiplayer gamesen_US
dc.contributor.refereeŠimůnek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Distributed and Dependable Systemsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Počítačová grafika, vidění a vývoj hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Computer Graphics, Vision and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo vyvinout knihovnu pro replikaci stavu v malých kooperativních online hrách pro .NET platformu, která by vývojáři umožňovala vývoj síťové hry jako by hra byla lokální. Výsledkem práce je knihovna, která je nezávislá na zvoleném herním enginu či frameworku. Řešení využívá replikaci založenou na determinismu a používá model klient-server. Ke snížení vnímaného input lag je užita metoda rollback netcode. Řešení implementuje synchronizaci hodin klienta se serverem, která zaručuje, že vstupy klient odesílá serveru akorát včas. Funkčnost celého systému byla důkladně ověřena testy jednotlivých komponent a systému jako celku. Systém pro synchronizaci byl podroben testování, které ujistilo, že funguje pro reálné síťové podmínky s latencí, efektem jitter i s omezenou ztrátovostí packetů. Součástí práce jsou návody a příklady použití.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this thesis was to develop a library for state replication for small coopera- tive games on the .NET platform, which would make online game development as simple as local game development. The result of the thesis is a library not dependent on the selected game engine or framework. The solution employs determinism-based replication and a client-server model. Rollback netcode is used to lower perceived input lag. The solution implements client and server clock synchronization, which guarantees that client input is sent to the server just in time. The entire system's functionality has been val- idated with unit tests and tests for the system as a whole. The synchronization system has been tested to ensure it works for real network conditions with latency, jitter, and limited packet loss. Tutorials and examples are provided within the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV