Zobrazit minimální záznam

Application of subjectivity in art education at elementary school
dc.contributor.advisorKitzbergerová, Leonora
dc.creatorMalá, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-28T11:44:16Z
dc.date.available2024-11-28T11:44:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193008
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zabývat se a zkoumat reálné uplatnění subjektivity ve výtvarné výchově u žáků druhého stupně základní školy. Praktická část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum metodou rozhovorů se žáky a učiteli výtvarné výchovy základní školy, které budou analyzovány pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Práce se zabývá tím, zda mají žáci, v rámci výtvarné výchovy na základní škole, možnost uplatnění vlastní subjektivity při tvorbě, dostatečný prostor pro sebevyjádření a jak na subjektivitu sami žáci nahlíží. Práce se dále zabývá i pohledem učitelů na subjektivitu ve výtvarné výchově, jak subjektivitu vlastně učitelé chápou, co pro ně znamená a jaký postoj k subjektivitě a jejímu uplatnění ve výtvarné výchově zaujímají. Výsledky této práce by mohly přispět k hlubšímu porozumění role subjektivity ve výtvarném procesu žáků a poskytnout vhled do vnímání subjektivity učiteli výtvarné výchovy.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this bachelor's thesis is to address and explore the real application of subjectivity in art education among upper primary school students. The practical part of the thesis includes qualitative research through interviews with students and art teachers at primary schools, which will be analyzed using qualitative content analysis. The thesis investigates whether students have the opportunity to apply their own subjectivity in creation within art education at primary schools, sufficient space for self-expression, and how students themselves perceive subjectivity. Furthermore, the thesis also examines teachers' perspectives on subjectivity in art education, how teachers understand subjectivity, what it means to them, and their attitude towards the application of subjectivity in art education. The findings of this work could contribute to a deeper understanding of the role of subjectivity in the artistic process of students and provide insights into how subjectivity is perceived by art teachers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectsubjectivityen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectcurriculum contenten_US
dc.subjecteducational frameworken_US
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectsubjektivitacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectobsah učivacs_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.titleUplatňování subjektivity ve výtvarné výchově na ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254309
dc.title.translatedApplication of subjectivity in art education at elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeFišerová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Art Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je zabývat se a zkoumat reálné uplatnění subjektivity ve výtvarné výchově u žáků druhého stupně základní školy. Praktická část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum metodou rozhovorů se žáky a učiteli výtvarné výchovy základní školy, které budou analyzovány pomocí kvalitativní obsahové analýzy. Práce se zabývá tím, zda mají žáci, v rámci výtvarné výchovy na základní škole, možnost uplatnění vlastní subjektivity při tvorbě, dostatečný prostor pro sebevyjádření a jak na subjektivitu sami žáci nahlíží. Práce se dále zabývá i pohledem učitelů na subjektivitu ve výtvarné výchově, jak subjektivitu vlastně učitelé chápou, co pro ně znamená a jaký postoj k subjektivitě a jejímu uplatnění ve výtvarné výchově zaujímají. Výsledky této práce by mohly přispět k hlubšímu porozumění role subjektivity ve výtvarném procesu žáků a poskytnout vhled do vnímání subjektivity učiteli výtvarné výchovy.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this bachelor's thesis is to address and explore the real application of subjectivity in art education among upper primary school students. The practical part of the thesis includes qualitative research through interviews with students and art teachers at primary schools, which will be analyzed using qualitative content analysis. The thesis investigates whether students have the opportunity to apply their own subjectivity in creation within art education at primary schools, sufficient space for self-expression, and how students themselves perceive subjectivity. Furthermore, the thesis also examines teachers' perspectives on subjectivity in art education, how teachers understand subjectivity, what it means to them, and their attitude towards the application of subjectivity in art education. The findings of this work could contribute to a deeper understanding of the role of subjectivity in the artistic process of students and provide insights into how subjectivity is perceived by art teachers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV