dc.contributor.advisor | Skutil, Martin | |
dc.creator | Vaňková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T16:37:40Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T16:37:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193011 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou kázně a autority ve školním prostředí a jejich vlivem na utváření efektivního a bezpečného vzdělávacího prostředí. Teoretická část práce pojednává o definicích kázně a autority jakožto neoddělitelně propojených a klíčových veličinách, nezbytných pro pro realizaci vzdělávacích cílů. Kázeň je vnímána coby vědomé podřízení se pravidlům, které chrání jednotlivce a udržují funkčnost společenství prostřednictvím vnitřního souladu i externího systému odměn a trestů. Současná generace čelí devalvaci etických hodnot vlivem masmédií a sociálních sítí, což ovlivňuje i vztah mladé generace k autoritě učitelů. Zároveň práce vysvětluje fenomén nekázně v tomto věkovém období jako přirozenou a pochopitelnou součást vývoje lidské psychiky. Empirická část je zaměřena na vnímání kázně a jejího udržování pedagogickými pracovníky mezi žáky II: stupně základní školy. Jejím základem je kvantitativní výzkum formou dotazníků. Výsledky výzkumu ukázaly, že konflikty s učiteli jsou časté a stávající disciplinární opatření nemusí být vždy dostatečně účinná. Žáci, kteří se častěji dostávají do konfliktů s učiteli, jsou ve škole méně spokojeni. Byla zjištěna statisticky významná závislost mezi spokojeností s třídním kolektivem a celkovou spokojeností ve škole. Závěrem práce je... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis addresses the issues of discipline and authority in the school environment and their impact on creating an effective and safe educational setting. The theoretical part of the thesis deals with the definition of discipline and authority and their significance in the school environment. It demonstrates that discipline and authority are inseparably linked and crucial for achieving educational goals. Discipline is perceived as the conscious adherence to rules that protect individuals and maintain the functionality of the community through internal coherence and an external system of rewards and punishments. The current generation faces the devaluation of ethical values due to the influence of mass media and social networks, which also affects the respect for the authority of teachers. At the same time, the thesis explains the phenomenon of indiscipline as a natural and understandable part of the psychological development for this age group. The empirical part focuses on the perception of discipline and its maintenance by teachers among lower secondary school students. It is based on quantitative research using questionnaires. The research results showed that conflicts with teachers are frequent and that the existing disciplinary measures may not be sufficiently effective. Students who... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | discipline|pupil|teacher|authority|teaching | en_US |
dc.subject | kázeň|žák|učitel|autorita|vyučování | cs_CZ |
dc.title | Kázeň na II. ZŠ z pohledu žáka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-05 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 258612 | |
dc.title.translated | Discipline at the II. Primary School from the pupil's point of view | en_US |
dc.contributor.referee | Valášková Vincejová, Eva | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou kázně a autority ve školním prostředí a jejich vlivem na utváření efektivního a bezpečného vzdělávacího prostředí. Teoretická část práce pojednává o definicích kázně a autority jakožto neoddělitelně propojených a klíčových veličinách, nezbytných pro pro realizaci vzdělávacích cílů. Kázeň je vnímána coby vědomé podřízení se pravidlům, které chrání jednotlivce a udržují funkčnost společenství prostřednictvím vnitřního souladu i externího systému odměn a trestů. Současná generace čelí devalvaci etických hodnot vlivem masmédií a sociálních sítí, což ovlivňuje i vztah mladé generace k autoritě učitelů. Zároveň práce vysvětluje fenomén nekázně v tomto věkovém období jako přirozenou a pochopitelnou součást vývoje lidské psychiky. Empirická část je zaměřena na vnímání kázně a jejího udržování pedagogickými pracovníky mezi žáky II: stupně základní školy. Jejím základem je kvantitativní výzkum formou dotazníků. Výsledky výzkumu ukázaly, že konflikty s učiteli jsou časté a stávající disciplinární opatření nemusí být vždy dostatečně účinná. Žáci, kteří se častěji dostávají do konfliktů s učiteli, jsou ve škole méně spokojeni. Byla zjištěna statisticky významná závislost mezi spokojeností s třídním kolektivem a celkovou spokojeností ve škole. Závěrem práce je... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis addresses the issues of discipline and authority in the school environment and their impact on creating an effective and safe educational setting. The theoretical part of the thesis deals with the definition of discipline and authority and their significance in the school environment. It demonstrates that discipline and authority are inseparably linked and crucial for achieving educational goals. Discipline is perceived as the conscious adherence to rules that protect individuals and maintain the functionality of the community through internal coherence and an external system of rewards and punishments. The current generation faces the devaluation of ethical values due to the influence of mass media and social networks, which also affects the respect for the authority of teachers. At the same time, the thesis explains the phenomenon of indiscipline as a natural and understandable part of the psychological development for this age group. The empirical part focuses on the perception of discipline and its maintenance by teachers among lower secondary school students. It is based on quantitative research using questionnaires. The research results showed that conflicts with teachers are frequent and that the existing disciplinary measures may not be sufficiently effective. Students who... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |