Zobrazit minimální záznam

Discipline at the II. Primary School from the pupil's point of view
dc.contributor.advisorSkutil, Martin
dc.creatorVaňková, Marie
dc.date.accessioned2024-11-28T16:37:40Z
dc.date.available2024-11-28T16:37:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193011
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou kázně a autority ve školním prostředí a jejich vlivem na utváření efektivního a bezpečného vzdělávacího prostředí. Teoretická část práce pojednává o definicích kázně a autority jakožto neoddělitelně propojených a klíčových veličinách, nezbytných pro pro realizaci vzdělávacích cílů. Kázeň je vnímána coby vědomé podřízení se pravidlům, které chrání jednotlivce a udržují funkčnost společenství prostřednictvím vnitřního souladu i externího systému odměn a trestů. Současná generace čelí devalvaci etických hodnot vlivem masmédií a sociálních sítí, což ovlivňuje i vztah mladé generace k autoritě učitelů. Zároveň práce vysvětluje fenomén nekázně v tomto věkovém období jako přirozenou a pochopitelnou součást vývoje lidské psychiky. Empirická část je zaměřena na vnímání kázně a jejího udržování pedagogickými pracovníky mezi žáky II: stupně základní školy. Jejím základem je kvantitativní výzkum formou dotazníků. Výsledky výzkumu ukázaly, že konflikty s učiteli jsou časté a stávající disciplinární opatření nemusí být vždy dostatečně účinná. Žáci, kteří se častěji dostávají do konfliktů s učiteli, jsou ve škole méně spokojeni. Byla zjištěna statisticky významná závislost mezi spokojeností s třídním kolektivem a celkovou spokojeností ve škole. Závěrem práce je...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis addresses the issues of discipline and authority in the school environment and their impact on creating an effective and safe educational setting. The theoretical part of the thesis deals with the definition of discipline and authority and their significance in the school environment. It demonstrates that discipline and authority are inseparably linked and crucial for achieving educational goals. Discipline is perceived as the conscious adherence to rules that protect individuals and maintain the functionality of the community through internal coherence and an external system of rewards and punishments. The current generation faces the devaluation of ethical values due to the influence of mass media and social networks, which also affects the respect for the authority of teachers. At the same time, the thesis explains the phenomenon of indiscipline as a natural and understandable part of the psychological development for this age group. The empirical part focuses on the perception of discipline and its maintenance by teachers among lower secondary school students. It is based on quantitative research using questionnaires. The research results showed that conflicts with teachers are frequent and that the existing disciplinary measures may not be sufficiently effective. Students who...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdiscipline|pupil|teacher|authority|teachingen_US
dc.subjectkázeň|žák|učitel|autorita|vyučovánícs_CZ
dc.titleKázeň na II. ZŠ z pohledu žákacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258612
dc.title.translatedDiscipline at the II. Primary School from the pupil's point of viewen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou kázně a autority ve školním prostředí a jejich vlivem na utváření efektivního a bezpečného vzdělávacího prostředí. Teoretická část práce pojednává o definicích kázně a autority jakožto neoddělitelně propojených a klíčových veličinách, nezbytných pro pro realizaci vzdělávacích cílů. Kázeň je vnímána coby vědomé podřízení se pravidlům, které chrání jednotlivce a udržují funkčnost společenství prostřednictvím vnitřního souladu i externího systému odměn a trestů. Současná generace čelí devalvaci etických hodnot vlivem masmédií a sociálních sítí, což ovlivňuje i vztah mladé generace k autoritě učitelů. Zároveň práce vysvětluje fenomén nekázně v tomto věkovém období jako přirozenou a pochopitelnou součást vývoje lidské psychiky. Empirická část je zaměřena na vnímání kázně a jejího udržování pedagogickými pracovníky mezi žáky II: stupně základní školy. Jejím základem je kvantitativní výzkum formou dotazníků. Výsledky výzkumu ukázaly, že konflikty s učiteli jsou časté a stávající disciplinární opatření nemusí být vždy dostatečně účinná. Žáci, kteří se častěji dostávají do konfliktů s učiteli, jsou ve škole méně spokojeni. Byla zjištěna statisticky významná závislost mezi spokojeností s třídním kolektivem a celkovou spokojeností ve škole. Závěrem práce je...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis addresses the issues of discipline and authority in the school environment and their impact on creating an effective and safe educational setting. The theoretical part of the thesis deals with the definition of discipline and authority and their significance in the school environment. It demonstrates that discipline and authority are inseparably linked and crucial for achieving educational goals. Discipline is perceived as the conscious adherence to rules that protect individuals and maintain the functionality of the community through internal coherence and an external system of rewards and punishments. The current generation faces the devaluation of ethical values due to the influence of mass media and social networks, which also affects the respect for the authority of teachers. At the same time, the thesis explains the phenomenon of indiscipline as a natural and understandable part of the psychological development for this age group. The empirical part focuses on the perception of discipline and its maintenance by teachers among lower secondary school students. It is based on quantitative research using questionnaires. The research results showed that conflicts with teachers are frequent and that the existing disciplinary measures may not be sufficiently effective. Students who...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV