Problémy distanční výuky
Problems of distance learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/193032/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193032Identifikátory
SIS: 236259
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skutil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
distanční výuka|e-learning|on-line výuka|Covid|počítačová gramotnost|vzdělanost|subjektivní vnímání|rizikové problémy|kyberšikana|sebepoškozování|psychické problémy|krizová intervence|poradenské službyKlíčová slova (anglicky)
distance learning|e-learning|on-line learning|Covid|computer literacy|education|subjective perception|risk issues|cyberbullying|self-harming|mental problems|crisis intervention|counselling servicesÚvod Tématem diplomové práce jsou problémy provázející distanční výuku. Zaměřuje se na období, kdy byla tato výuka v České republice celoplošně zavedena vzhledem k uzavření všech stupňů škol na základě usnesení vlády České republiky, kterým byl z důvodu onemocnění Covid-19 (dále Covid) způsobené novým koronavirem SARS-CoV-2 vyhlášen nouzový stav.1 Počátek výskytu onemocnění se datuje od prosince 2019 v čínském Wu-chanu, v České republice jsme první případy zaznamenali v březnu 2020. 11. března 2020 vydalo Ministerstvo zdravotnictví mimořádné opatření2 , které zakazovalo osobní přítomnost žáků a studentů na základních, středních a vyšších odborných školách včetně předškolních zařízeních - na základě toho byla zavedena distanční výuka. 12. března 2020 prohlásila Světová zdravotnická organizace (WHO)3 , kvůli vysokému nárůstu nakažených tímto onemocněním, Covid za pandemii, současně školy uzavřelo 49 zemí světa nebo na jejich územních celcích (UNESCO).4 Oficiální návrat k prezenční výuce nastal v červnu 2021. Začátky s postupnými vládními a ministerskými nařízeními byly jak pro děti, rodiče, ale i vyučující frustrující, neboť na tuto novou situaci nebyl nikdo připraven. To se týkalo i uchopení modelu vzdělávání na dálku. Distanční výuku jsem sama zažila v rámci kombinovaného studia prvního ročníku navazujícího...
Introduction The topic of this thesis is the issues surrounding distance learning. It focuses on the period when this teaching was introduced in the Czech Republic due to the closure of all school levels on the basis of a resolution of the Government of the Czech Republic, which declared a state of emergency due to the Covid-19 disease (Covid) caused by the new SARS-CoV-2 coronavirus. On 11th March 2020, the Ministry of Health issued an emergency measure prohibiting the personal presence of pupils and students in primary, secondary and higher vocational schools, including pre-schools, and distance learning was introduced. On 12th March 2020, the World Health Organization (WHO) declared Covid a pandemic due to the high increase in the number of people infected with the disease, and 49 countries around the world closed their schools at the same time (UNESCO). The official return to in-class learning was occured in June 2021. Beginning with successive government and ministerial regulations, it was frustrated for children, parents, but also for teachers, because no one was prepared for this new situation. This included also the grasp of the distance education model. I have experienced distance learning myself in the first year of combined studies at the Faculty of Arts of Charles University, department of...