Zobrazit minimální záznam

Employers' Requirements for University Graduates
dc.contributor.advisorVinopal, Jiří
dc.creatorRydvalová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-28T18:12:11Z
dc.date.available2024-11-28T18:12:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193071
dc.description.abstractPožadavky zaměstnavatelů na absolventy VŠ Abstrakt Tato diplomová práce zkoumá soulad hodnocení očekávaných a reálných kompetencí uchazečů o zaměstnání z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (MFF UK) zaměstnavateli z partnerského programu MFF UK a rozdíly v hodnocení podle typu firem a oboru absolventů. Cílem je také validizace explorativního průzkumu pro další fázi projektu. Kvalitativní část v podobě polostrukturovaných rozhovorů má zachytit co největší variabilitu možných očekávání a potřeb zaměstnavatelů na schopnosti a dovednosti uchazečů z MFF UK. Následné ověření možnosti kvantifikace zjištění je provedeno na základě dotazníkového šetření. Je využito srovnání průměrů, odchylek od průměrů, t-testy a vícenásobná lineární regrese, kdy kompetence tvoří tři indexy. Jeden index obsahuje praktické kompetence, druhý kompetence samostatnosti a programování a třetí kompetence kritického myšlení a učení. Stanovená hypotéza se nepotvrdila v plném rozsahu, ale ukázaly se dílčí rozdíly podle charakteristik firem, jako je místo a velikost sídla a velikost firmy. Neprokázaly se však rozdíly podle studovaného oboru, což naznačuje, že mezi uchazeči z MFF UK nejsou výrazné rozdíly. Prokázaly se však rozdíly v hodnocení z hlediska vystudované vysoké školy respondentem. Taktéž se ukázal zájem firem...cs_CZ
dc.description.abstractEmployers' Requirements for University Graduates Abstract This diploma thesis examines the consistency of the evaluation of expected and actual competencies of job applicants from the Faculty of Mathematics and Physics of Charles University (MFF UK) by employers from the MFF UK partner program and the differences in the evaluation according to the type of companies and graduates' field of study. The aim is also to validate the exploratory survey for the next phase of the project. The qualitative part in the form of semi-structured interviews is intended to capture as much variation as possible in the possible expectations and needs of employers regarding the skills and competencies of MFF UK applicants. Subsequent validation of the possibility of quantifying the findings is carried out through a questionnaire survey. Comparison of means, deviations from means, t-tests, and multiple linear regression are used, with competencies forming three indices. One index contains practical competencies, the second includes competencies of autonomy and programming, and the third contains competencies of critical thinking and learning. The stated hypothesis was not fully confirmed, only partial differences by firm characteristics such as location and size of headquarters and firm size were shown. However, no differences...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectEmployers' Requirements|Graduates|skills and abilities of graduatesen_US
dc.subjectpožadavky zaměstnavatelů|absolventi|kompetence absolventůcs_CZ
dc.titlePožadavky zaměstnavatelů na absolventy VŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId265776
dc.title.translatedEmployers' Requirements for University Graduatesen_US
dc.contributor.refereeŠafr, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPožadavky zaměstnavatelů na absolventy VŠ Abstrakt Tato diplomová práce zkoumá soulad hodnocení očekávaných a reálných kompetencí uchazečů o zaměstnání z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (MFF UK) zaměstnavateli z partnerského programu MFF UK a rozdíly v hodnocení podle typu firem a oboru absolventů. Cílem je také validizace explorativního průzkumu pro další fázi projektu. Kvalitativní část v podobě polostrukturovaných rozhovorů má zachytit co největší variabilitu možných očekávání a potřeb zaměstnavatelů na schopnosti a dovednosti uchazečů z MFF UK. Následné ověření možnosti kvantifikace zjištění je provedeno na základě dotazníkového šetření. Je využito srovnání průměrů, odchylek od průměrů, t-testy a vícenásobná lineární regrese, kdy kompetence tvoří tři indexy. Jeden index obsahuje praktické kompetence, druhý kompetence samostatnosti a programování a třetí kompetence kritického myšlení a učení. Stanovená hypotéza se nepotvrdila v plném rozsahu, ale ukázaly se dílčí rozdíly podle charakteristik firem, jako je místo a velikost sídla a velikost firmy. Neprokázaly se však rozdíly podle studovaného oboru, což naznačuje, že mezi uchazeči z MFF UK nejsou výrazné rozdíly. Prokázaly se však rozdíly v hodnocení z hlediska vystudované vysoké školy respondentem. Taktéž se ukázal zájem firem...cs_CZ
uk.abstract.enEmployers' Requirements for University Graduates Abstract This diploma thesis examines the consistency of the evaluation of expected and actual competencies of job applicants from the Faculty of Mathematics and Physics of Charles University (MFF UK) by employers from the MFF UK partner program and the differences in the evaluation according to the type of companies and graduates' field of study. The aim is also to validate the exploratory survey for the next phase of the project. The qualitative part in the form of semi-structured interviews is intended to capture as much variation as possible in the possible expectations and needs of employers regarding the skills and competencies of MFF UK applicants. Subsequent validation of the possibility of quantifying the findings is carried out through a questionnaire survey. Comparison of means, deviations from means, t-tests, and multiple linear regression are used, with competencies forming three indices. One index contains practical competencies, the second includes competencies of autonomy and programming, and the third contains competencies of critical thinking and learning. The stated hypothesis was not fully confirmed, only partial differences by firm characteristics such as location and size of headquarters and firm size were shown. However, no differences...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV