dc.contributor.advisor | Vinopal, Jiří | |
dc.creator | Rydvalová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T18:12:11Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T18:12:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193071 | |
dc.description.abstract | Požadavky zaměstnavatelů na absolventy VŠ Abstrakt Tato diplomová práce zkoumá soulad hodnocení očekávaných a reálných kompetencí uchazečů o zaměstnání z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (MFF UK) zaměstnavateli z partnerského programu MFF UK a rozdíly v hodnocení podle typu firem a oboru absolventů. Cílem je také validizace explorativního průzkumu pro další fázi projektu. Kvalitativní část v podobě polostrukturovaných rozhovorů má zachytit co největší variabilitu možných očekávání a potřeb zaměstnavatelů na schopnosti a dovednosti uchazečů z MFF UK. Následné ověření možnosti kvantifikace zjištění je provedeno na základě dotazníkového šetření. Je využito srovnání průměrů, odchylek od průměrů, t-testy a vícenásobná lineární regrese, kdy kompetence tvoří tři indexy. Jeden index obsahuje praktické kompetence, druhý kompetence samostatnosti a programování a třetí kompetence kritického myšlení a učení. Stanovená hypotéza se nepotvrdila v plném rozsahu, ale ukázaly se dílčí rozdíly podle charakteristik firem, jako je místo a velikost sídla a velikost firmy. Neprokázaly se však rozdíly podle studovaného oboru, což naznačuje, že mezi uchazeči z MFF UK nejsou výrazné rozdíly. Prokázaly se však rozdíly v hodnocení z hlediska vystudované vysoké školy respondentem. Taktéž se ukázal zájem firem... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Employers' Requirements for University Graduates Abstract This diploma thesis examines the consistency of the evaluation of expected and actual competencies of job applicants from the Faculty of Mathematics and Physics of Charles University (MFF UK) by employers from the MFF UK partner program and the differences in the evaluation according to the type of companies and graduates' field of study. The aim is also to validate the exploratory survey for the next phase of the project. The qualitative part in the form of semi-structured interviews is intended to capture as much variation as possible in the possible expectations and needs of employers regarding the skills and competencies of MFF UK applicants. Subsequent validation of the possibility of quantifying the findings is carried out through a questionnaire survey. Comparison of means, deviations from means, t-tests, and multiple linear regression are used, with competencies forming three indices. One index contains practical competencies, the second includes competencies of autonomy and programming, and the third contains competencies of critical thinking and learning. The stated hypothesis was not fully confirmed, only partial differences by firm characteristics such as location and size of headquarters and firm size were shown. However, no differences... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Employers' Requirements|Graduates|skills and abilities of graduates | en_US |
dc.subject | požadavky zaměstnavatelů|absolventi|kompetence absolventů | cs_CZ |
dc.title | Požadavky zaměstnavatelů na absolventy VŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-03 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 265776 | |
dc.title.translated | Employers' Requirements for University Graduates | en_US |
dc.contributor.referee | Šafr, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Požadavky zaměstnavatelů na absolventy VŠ Abstrakt Tato diplomová práce zkoumá soulad hodnocení očekávaných a reálných kompetencí uchazečů o zaměstnání z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (MFF UK) zaměstnavateli z partnerského programu MFF UK a rozdíly v hodnocení podle typu firem a oboru absolventů. Cílem je také validizace explorativního průzkumu pro další fázi projektu. Kvalitativní část v podobě polostrukturovaných rozhovorů má zachytit co největší variabilitu možných očekávání a potřeb zaměstnavatelů na schopnosti a dovednosti uchazečů z MFF UK. Následné ověření možnosti kvantifikace zjištění je provedeno na základě dotazníkového šetření. Je využito srovnání průměrů, odchylek od průměrů, t-testy a vícenásobná lineární regrese, kdy kompetence tvoří tři indexy. Jeden index obsahuje praktické kompetence, druhý kompetence samostatnosti a programování a třetí kompetence kritického myšlení a učení. Stanovená hypotéza se nepotvrdila v plném rozsahu, ale ukázaly se dílčí rozdíly podle charakteristik firem, jako je místo a velikost sídla a velikost firmy. Neprokázaly se však rozdíly podle studovaného oboru, což naznačuje, že mezi uchazeči z MFF UK nejsou výrazné rozdíly. Prokázaly se však rozdíly v hodnocení z hlediska vystudované vysoké školy respondentem. Taktéž se ukázal zájem firem... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Employers' Requirements for University Graduates Abstract This diploma thesis examines the consistency of the evaluation of expected and actual competencies of job applicants from the Faculty of Mathematics and Physics of Charles University (MFF UK) by employers from the MFF UK partner program and the differences in the evaluation according to the type of companies and graduates' field of study. The aim is also to validate the exploratory survey for the next phase of the project. The qualitative part in the form of semi-structured interviews is intended to capture as much variation as possible in the possible expectations and needs of employers regarding the skills and competencies of MFF UK applicants. Subsequent validation of the possibility of quantifying the findings is carried out through a questionnaire survey. Comparison of means, deviations from means, t-tests, and multiple linear regression are used, with competencies forming three indices. One index contains practical competencies, the second includes competencies of autonomy and programming, and the third contains competencies of critical thinking and learning. The stated hypothesis was not fully confirmed, only partial differences by firm characteristics such as location and size of headquarters and firm size were shown. However, no differences... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |