Zobrazit minimální záznam

Artificial intelligence for board game Sneaks & Snitches
dc.contributor.advisorŠvancara, Jiří
dc.creatorPlot, Jan
dc.date.accessioned2024-11-29T17:58:07Z
dc.date.available2024-11-29T17:58:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193087
dc.description.abstractBezva finta je desková hra pro 2 až 5 hráčů. V jádru trochu připomíná kámen, nůžky, papír, game of chicken a prisoner's dilemma zkombinované dohromady. Cílem této práce je implementovat různé přístupy umělé inteligence jako agenty pro verzi této hry pro 4 hráče. Nejčastější přístup programů hrajících hry je prohledávání stavového prostoru například pomocí algoritmu Minimax. My ukážeme, proč tento přístup není pro naší hru vhodný. Dále vytvoříme několik jednoduchých a naivních agentů, ale využijeme i techniky evolučních algoritmů a neuronových sítí. Pomocí experimentů vybereme nejlepší genetické a neuronové agenty do závěrečného turnaje. Nakonec porovnáme všechny agenty v turnaji abychom zjistili, který z agentů je nejlepší. Součástí práce je i implementace počítačové verze této hry včetně grafického rozhraní.cs_CZ
dc.description.abstractSneaks & Snitches is a board game for 2 to 5 players. At the core it somewhat resembles Rock paper scissors, Game of chicken and Prisoner's dilemma combined together. The goal of this work is to implement different AI approaches as agents for a 4 player version of this game. The most common approach of programs playing games is to search the state space using, for example, the Minimax algorithm. We will show why this approach is not suitable for our game. Next, we will create some simple and naive agents, but we will also use techniques from evolutionary algorithms and neural networks. We will perform experiments to select the best genetic and neural agents for a final tournament. Finally, we will compare all agents in a tournament to see which agent is the best. The work also includes the implementation of a computer version of this game including the graphical interface.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectSneaks &ampen_US
dc.subjectSnitches|artificial inteligence|genetic algorithm|neural network|Minimaxen_US
dc.subjectBezva Finta|umělá inteligence|genetický algoritmus|neuronová síť|Minimaxcs_CZ
dc.titleUmělá inteligence pro deskovou hru Bezva fintacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId267805
dc.title.translatedArtificial intelligence for board game Sneaks & Snitchesen_US
dc.contributor.refereeVomlelová, Marta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBezva finta je desková hra pro 2 až 5 hráčů. V jádru trochu připomíná kámen, nůžky, papír, game of chicken a prisoner's dilemma zkombinované dohromady. Cílem této práce je implementovat různé přístupy umělé inteligence jako agenty pro verzi této hry pro 4 hráče. Nejčastější přístup programů hrajících hry je prohledávání stavového prostoru například pomocí algoritmu Minimax. My ukážeme, proč tento přístup není pro naší hru vhodný. Dále vytvoříme několik jednoduchých a naivních agentů, ale využijeme i techniky evolučních algoritmů a neuronových sítí. Pomocí experimentů vybereme nejlepší genetické a neuronové agenty do závěrečného turnaje. Nakonec porovnáme všechny agenty v turnaji abychom zjistili, který z agentů je nejlepší. Součástí práce je i implementace počítačové verze této hry včetně grafického rozhraní.cs_CZ
uk.abstract.enSneaks & Snitches is a board game for 2 to 5 players. At the core it somewhat resembles Rock paper scissors, Game of chicken and Prisoner's dilemma combined together. The goal of this work is to implement different AI approaches as agents for a 4 player version of this game. The most common approach of programs playing games is to search the state space using, for example, the Minimax algorithm. We will show why this approach is not suitable for our game. Next, we will create some simple and naive agents, but we will also use techniques from evolutionary algorithms and neural networks. We will perform experiments to select the best genetic and neural agents for a final tournament. Finally, we will compare all agents in a tournament to see which agent is the best. The work also includes the implementation of a computer version of this game including the graphical interface.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV