Zobrazit minimální záznam

Evolutionary algorithms for 2D bridge construction in the Poly Bridge game
dc.contributor.advisorNeruda, Roman
dc.creatorKrňák, Václav
dc.date.accessioned2024-11-29T20:28:00Z
dc.date.available2024-11-29T20:28:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193089
dc.description.abstractV této bakalářské práci se budeme zabývat řešením několika úrovní ze hry Poly Bridge pomocí umělé inteligence. Poly bridge je logická hra se sandboxovým prostředím, ve kte- rém je hráč veden k tomu, aby postavil 2D mostní konstrukci podobnou příhradovému mostu. Hráč musí dbát na stabilitu této konstrukce, ale zároveň i na materiálovou ná- ročnost. Vzhledem ke složitosti a variabilitě problémů, které hra představuje, jsme se rozhodli použít evoluční algoritmy. Cílem práce je návrh několika genetických operátorů, které optimalizují mostní struktury, jejich porovnání a využití nalezených mostů ve hře Poly Bridge.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis proposes an artificial intelligence approach to solve several levels from the Poly Bridge game. Poly bridge is a puzzle game with a sandbox environment in which the player is led to build a 2D bridge structure similar to a truss bridge. The player has to pay attention to the stability of this structure as well as to the material require- ments. Given the complexity and variability of the problems posed by the game, we decided to use evolutionary algorithms. The aim of this thesis is to design several genetic operators that optimize the bridge structure, compare them and use the produced bridges in the Poly Bridge game.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectevolutionary algorithms|automated design|computer games|simulationen_US
dc.subjectevoluční algoritmy|automatický design|počítačové hry|simulacecs_CZ
dc.titleEvoluční algoritmy pro konstrukci 2D mostů ve hře Poly Bridgecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId269058
dc.title.translatedEvolutionary algorithms for 2D bridge construction in the Poly Bridge gameen_US
dc.contributor.refereePešková, Klára
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci se budeme zabývat řešením několika úrovní ze hry Poly Bridge pomocí umělé inteligence. Poly bridge je logická hra se sandboxovým prostředím, ve kte- rém je hráč veden k tomu, aby postavil 2D mostní konstrukci podobnou příhradovému mostu. Hráč musí dbát na stabilitu této konstrukce, ale zároveň i na materiálovou ná- ročnost. Vzhledem ke složitosti a variabilitě problémů, které hra představuje, jsme se rozhodli použít evoluční algoritmy. Cílem práce je návrh několika genetických operátorů, které optimalizují mostní struktury, jejich porovnání a využití nalezených mostů ve hře Poly Bridge.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis proposes an artificial intelligence approach to solve several levels from the Poly Bridge game. Poly bridge is a puzzle game with a sandbox environment in which the player is led to build a 2D bridge structure similar to a truss bridge. The player has to pay attention to the stability of this structure as well as to the material require- ments. Given the complexity and variability of the problems posed by the game, we decided to use evolutionary algorithms. The aim of this thesis is to design several genetic operators that optimize the bridge structure, compare them and use the produced bridges in the Poly Bridge game.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV