dc.contributor.advisor | Neruda, Roman | |
dc.creator | Krňák, Václav | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T20:28:00Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T20:28:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193089 | |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci se budeme zabývat řešením několika úrovní ze hry Poly Bridge pomocí umělé inteligence. Poly bridge je logická hra se sandboxovým prostředím, ve kte- rém je hráč veden k tomu, aby postavil 2D mostní konstrukci podobnou příhradovému mostu. Hráč musí dbát na stabilitu této konstrukce, ale zároveň i na materiálovou ná- ročnost. Vzhledem ke složitosti a variabilitě problémů, které hra představuje, jsme se rozhodli použít evoluční algoritmy. Cílem práce je návrh několika genetických operátorů, které optimalizují mostní struktury, jejich porovnání a využití nalezených mostů ve hře Poly Bridge. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis proposes an artificial intelligence approach to solve several levels from the Poly Bridge game. Poly bridge is a puzzle game with a sandbox environment in which the player is led to build a 2D bridge structure similar to a truss bridge. The player has to pay attention to the stability of this structure as well as to the material require- ments. Given the complexity and variability of the problems posed by the game, we decided to use evolutionary algorithms. The aim of this thesis is to design several genetic operators that optimize the bridge structure, compare them and use the produced bridges in the Poly Bridge game. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | evolutionary algorithms|automated design|computer games|simulation | en_US |
dc.subject | evoluční algoritmy|automatický design|počítačové hry|simulace | cs_CZ |
dc.title | Evoluční algoritmy pro konstrukci 2D mostů ve hře Poly Bridge | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-06 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 269058 | |
dc.title.translated | Evolutionary algorithms for 2D bridge construction in the Poly Bridge game | en_US |
dc.contributor.referee | Pešková, Klára | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Artificial Intelligence | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Umělá inteligence | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Umělá inteligence | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Artificial Intelligence | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této bakalářské práci se budeme zabývat řešením několika úrovní ze hry Poly Bridge pomocí umělé inteligence. Poly bridge je logická hra se sandboxovým prostředím, ve kte- rém je hráč veden k tomu, aby postavil 2D mostní konstrukci podobnou příhradovému mostu. Hráč musí dbát na stabilitu této konstrukce, ale zároveň i na materiálovou ná- ročnost. Vzhledem ke složitosti a variabilitě problémů, které hra představuje, jsme se rozhodli použít evoluční algoritmy. Cílem práce je návrh několika genetických operátorů, které optimalizují mostní struktury, jejich porovnání a využití nalezených mostů ve hře Poly Bridge. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis proposes an artificial intelligence approach to solve several levels from the Poly Bridge game. Poly bridge is a puzzle game with a sandbox environment in which the player is led to build a 2D bridge structure similar to a truss bridge. The player has to pay attention to the stability of this structure as well as to the material require- ments. Given the complexity and variability of the problems posed by the game, we decided to use evolutionary algorithms. The aim of this thesis is to design several genetic operators that optimize the bridge structure, compare them and use the produced bridges in the Poly Bridge game. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |