dc.contributor.advisor | Pilát, Martin | |
dc.creator | Kunčarová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T06:55:30Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T06:55:30Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193101 | |
dc.description.abstract | Hex je strategická desková hra pro dva hráče. Cílem této práce je navrhnout a naim- plementovat samotnou hru Hex a několik AI agentů, kteří jsou schopni Hex hrát. Nejprve jsme zanalyzovali Hex z hlediska teorie her a popsali některé z populárních AI algoritmů používaných pro podobné hry. Uvedli jsme také některé aktuální pokroky ve výzkumu v oblasti zkoumání Hexu a vytváření pro něj AI agentů. Nakonec jsme naimplemento- vali tři agenty umělé inteligence a experimentálně otestovali, který fungoval nejlépe a s jakými parametry. Naimplementovaní AI agenti jsou: heuristický agent využívající heuris- tiky k provádění svých tahů; pokročilejší agent minimax využívající algoritmus minimax s alfa-beta prořezáváním; a agent Monte Carlo Tree Search využívající pravděpodobnostní přístup Monte Carlo Tree Search. 1 | cs_CZ |
dc.description.abstract | Hex is a strategic, two-player board game. The goal of this work is to design and implement the Hex game itself and a couple of AI agents that are able to play Hex. First, we analyzed Hex from the game theory point of view and described some of the popular AI algorithms used for similar games. We also listed some of the current research progress in the field of exploring Hex and creating AI agents for it. Finally, we implemented the three AI agents and experimentally tested which performed the best and with which parameters. The AI agents implemented are: a heuristic agent using heuristics to make its moves; a more advanced minimax agent using the minimax algorithm with alpha-beta pruning; and a Monte Carlo Tree Search agent using the probabilistic Monte Carlo Tree Search approach. 1 | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hex|board game|artificial intelligence|minimax algorithm|monte carlo tree search | en_US |
dc.subject | Hex|deskové hry|umělá inteligence|algoritmus minimax|monte carlo tree search | cs_CZ |
dc.title | Artificial Intelligence for the Hex Game | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-06 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 267571 | |
dc.title.translated | Umělá inteligence pro hru Hex | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Pešková, Klára | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Foundations of Computer Science | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Foundations of Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hex je strategická desková hra pro dva hráče. Cílem této práce je navrhnout a naim- plementovat samotnou hru Hex a několik AI agentů, kteří jsou schopni Hex hrát. Nejprve jsme zanalyzovali Hex z hlediska teorie her a popsali některé z populárních AI algoritmů používaných pro podobné hry. Uvedli jsme také některé aktuální pokroky ve výzkumu v oblasti zkoumání Hexu a vytváření pro něj AI agentů. Nakonec jsme naimplemento- vali tři agenty umělé inteligence a experimentálně otestovali, který fungoval nejlépe a s jakými parametry. Naimplementovaní AI agenti jsou: heuristický agent využívající heuris- tiky k provádění svých tahů; pokročilejší agent minimax využívající algoritmus minimax s alfa-beta prořezáváním; a agent Monte Carlo Tree Search využívající pravděpodobnostní přístup Monte Carlo Tree Search. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | Hex is a strategic, two-player board game. The goal of this work is to design and implement the Hex game itself and a couple of AI agents that are able to play Hex. First, we analyzed Hex from the game theory point of view and described some of the popular AI algorithms used for similar games. We also listed some of the current research progress in the field of exploring Hex and creating AI agents for it. Finally, we implemented the three AI agents and experimentally tested which performed the best and with which parameters. The AI agents implemented are: a heuristic agent using heuristics to make its moves; a more advanced minimax agent using the minimax algorithm with alpha-beta pruning; and a Monte Carlo Tree Search agent using the probabilistic Monte Carlo Tree Search approach. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |