Zobrazit minimální záznam

Umělá inteligence pro hru Hex
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorKunčarová, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-29T06:55:30Z
dc.date.available2024-11-29T06:55:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193101
dc.description.abstractHex je strategická desková hra pro dva hráče. Cílem této práce je navrhnout a naim- plementovat samotnou hru Hex a několik AI agentů, kteří jsou schopni Hex hrát. Nejprve jsme zanalyzovali Hex z hlediska teorie her a popsali některé z populárních AI algoritmů používaných pro podobné hry. Uvedli jsme také některé aktuální pokroky ve výzkumu v oblasti zkoumání Hexu a vytváření pro něj AI agentů. Nakonec jsme naimplemento- vali tři agenty umělé inteligence a experimentálně otestovali, který fungoval nejlépe a s jakými parametry. Naimplementovaní AI agenti jsou: heuristický agent využívající heuris- tiky k provádění svých tahů; pokročilejší agent minimax využívající algoritmus minimax s alfa-beta prořezáváním; a agent Monte Carlo Tree Search využívající pravděpodobnostní přístup Monte Carlo Tree Search. 1cs_CZ
dc.description.abstractHex is a strategic, two-player board game. The goal of this work is to design and implement the Hex game itself and a couple of AI agents that are able to play Hex. First, we analyzed Hex from the game theory point of view and described some of the popular AI algorithms used for similar games. We also listed some of the current research progress in the field of exploring Hex and creating AI agents for it. Finally, we implemented the three AI agents and experimentally tested which performed the best and with which parameters. The AI agents implemented are: a heuristic agent using heuristics to make its moves; a more advanced minimax agent using the minimax algorithm with alpha-beta pruning; and a Monte Carlo Tree Search agent using the probabilistic Monte Carlo Tree Search approach. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectHex|board game|artificial intelligence|minimax algorithm|monte carlo tree searchen_US
dc.subjectHex|deskové hry|umělá inteligence|algoritmus minimax|monte carlo tree searchcs_CZ
dc.titleArtificial Intelligence for the Hex Gameen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId267571
dc.title.translatedUmělá inteligence pro hru Hexcs_CZ
dc.contributor.refereePešková, Klára
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Foundations of Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Obecná informatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Obecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Foundations of Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHex je strategická desková hra pro dva hráče. Cílem této práce je navrhnout a naim- plementovat samotnou hru Hex a několik AI agentů, kteří jsou schopni Hex hrát. Nejprve jsme zanalyzovali Hex z hlediska teorie her a popsali některé z populárních AI algoritmů používaných pro podobné hry. Uvedli jsme také některé aktuální pokroky ve výzkumu v oblasti zkoumání Hexu a vytváření pro něj AI agentů. Nakonec jsme naimplemento- vali tři agenty umělé inteligence a experimentálně otestovali, který fungoval nejlépe a s jakými parametry. Naimplementovaní AI agenti jsou: heuristický agent využívající heuris- tiky k provádění svých tahů; pokročilejší agent minimax využívající algoritmus minimax s alfa-beta prořezáváním; a agent Monte Carlo Tree Search využívající pravděpodobnostní přístup Monte Carlo Tree Search. 1cs_CZ
uk.abstract.enHex is a strategic, two-player board game. The goal of this work is to design and implement the Hex game itself and a couple of AI agents that are able to play Hex. First, we analyzed Hex from the game theory point of view and described some of the popular AI algorithms used for similar games. We also listed some of the current research progress in the field of exploring Hex and creating AI agents for it. Finally, we implemented the three AI agents and experimentally tested which performed the best and with which parameters. The AI agents implemented are: a heuristic agent using heuristics to make its moves; a more advanced minimax agent using the minimax algorithm with alpha-beta pruning; and a Monte Carlo Tree Search agent using the probabilistic Monte Carlo Tree Search approach. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV