Zobrazit minimální záznam

The Use of Ground Beetles in Science Lesons at the Lower Secondary School
dc.contributor.advisorŘíhová, Dagmar
dc.creatorSmrž, Martin
dc.date.accessioned2024-09-27T06:50:52Z
dc.date.available2024-09-27T06:50:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193159
dc.description.abstractčeský jazyk. Diplomová práce se zabývá vytvořením a praktickým ověřením výukové aktivizační metody na principu gamebooku s využitím střevlíkovitých brouků (Carabidae) pro výuku přírodopisu na 2. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá smrcením, konzervací a přípravou sušených preparátů brouků, které jsou potřeba pro použití v jedné z úloh v gamebooku. Následující část se zabývá charakteristikou a definicí aktivizačních metod. Praktická část obsahuje teoretický a metodický návod na vytvoření a hodnocení jednotlivých úloh a vyhodnocení výsledků, které proběhly ve čtyřech třídách šestých ročníků - 6.A, 6.B a 6.C ze ZŠ Kunratice a z primy Gymnázia Joachima Barranda Beroun. Praktická část probíhala ve dvou verzích - pilotní a závěrečná verze. Hlavní rozdíl byl v upravení množství textu a v záměně čísel za symboly, které vycházelo z žákovského hodnocení aktivity, které bylo součástí hodnocení. Celkově se řešení gamebooku účastnilo 99 respondentů s průměrným ziskem 11,67 z 12 bodů. Ověření znalostí proběhlo s měsíčním odstupem pomocí post-testu. Třídy, které řešily pilotní verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 5,16 a 6,06 z celkového počtu 10 bodů v post-testu. Zbývající třídy, které řešily závěrečnou verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 7,39 a 9,04 v post-testu.cs_CZ
dc.description.abstractenglish The diploma thesis deals with the creation and practical verification of an educational activation method based on the gamebook principle using the ground beetles (Carabidae) for the teaching of science lessons at lower secondary school. The theoretical part deals with the killing, preservation and preparation of dried beetle specimens needed for use in one of the gamebook tasks. The following part deals with the characteristics and definition of activation methods. The practical part contains theoretical and methodological instructions for the creation and evaluation of the individual tasks and the evaluation of the results, which were carried out in four classes of sixth graders - 6.A, 6.B and 6.C from the Kunratice Primary School and from the sixth grade of grammar school of Joachime Barrande Beroun. The practical part took place in two versions - a pilot and a final version. The main difference was in the adjustment of the amount of text and the substitution of numbers for symbols, which was based on the pupils' evaluation of the activity. Overall, 99 respondents participated in the gamebook resolution with an average score of 11.67 out of 12. The knowledge verification was conducted one month apart using a post-test. The classes that solved the pilot version of the gamebook had an...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGamebooken_US
dc.subjectactivation methodsen_US
dc.subjecttext comprehensionen_US
dc.subjectgamebookcs_CZ
dc.subjectaktivizující metodycs_CZ
dc.subjectpráce s textemcs_CZ
dc.titleVyužití střevlíků (Coleoptera: Carabidae) ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266287
dc.title.translatedThe Use of Ground Beetles in Science Lesons at the Lower Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeJančaříková, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csčeský jazyk. Diplomová práce se zabývá vytvořením a praktickým ověřením výukové aktivizační metody na principu gamebooku s využitím střevlíkovitých brouků (Carabidae) pro výuku přírodopisu na 2. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá smrcením, konzervací a přípravou sušených preparátů brouků, které jsou potřeba pro použití v jedné z úloh v gamebooku. Následující část se zabývá charakteristikou a definicí aktivizačních metod. Praktická část obsahuje teoretický a metodický návod na vytvoření a hodnocení jednotlivých úloh a vyhodnocení výsledků, které proběhly ve čtyřech třídách šestých ročníků - 6.A, 6.B a 6.C ze ZŠ Kunratice a z primy Gymnázia Joachima Barranda Beroun. Praktická část probíhala ve dvou verzích - pilotní a závěrečná verze. Hlavní rozdíl byl v upravení množství textu a v záměně čísel za symboly, které vycházelo z žákovského hodnocení aktivity, které bylo součástí hodnocení. Celkově se řešení gamebooku účastnilo 99 respondentů s průměrným ziskem 11,67 z 12 bodů. Ověření znalostí proběhlo s měsíčním odstupem pomocí post-testu. Třídy, které řešily pilotní verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 5,16 a 6,06 z celkového počtu 10 bodů v post-testu. Zbývající třídy, které řešily závěrečnou verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 7,39 a 9,04 v post-testu.cs_CZ
uk.abstract.enenglish The diploma thesis deals with the creation and practical verification of an educational activation method based on the gamebook principle using the ground beetles (Carabidae) for the teaching of science lessons at lower secondary school. The theoretical part deals with the killing, preservation and preparation of dried beetle specimens needed for use in one of the gamebook tasks. The following part deals with the characteristics and definition of activation methods. The practical part contains theoretical and methodological instructions for the creation and evaluation of the individual tasks and the evaluation of the results, which were carried out in four classes of sixth graders - 6.A, 6.B and 6.C from the Kunratice Primary School and from the sixth grade of grammar school of Joachime Barrande Beroun. The practical part took place in two versions - a pilot and a final version. The main difference was in the adjustment of the amount of text and the substitution of numbers for symbols, which was based on the pupils' evaluation of the activity. Overall, 99 respondents participated in the gamebook resolution with an average score of 11.67 out of 12. The knowledge verification was conducted one month apart using a post-test. The classes that solved the pilot version of the gamebook had an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV