dc.contributor.advisor | Říhová, Dagmar | |
dc.creator | Smrž, Martin | |
dc.date.accessioned | 2024-09-27T06:50:52Z | |
dc.date.available | 2024-09-27T06:50:52Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193159 | |
dc.description.abstract | český jazyk. Diplomová práce se zabývá vytvořením a praktickým ověřením výukové aktivizační metody na principu gamebooku s využitím střevlíkovitých brouků (Carabidae) pro výuku přírodopisu na 2. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá smrcením, konzervací a přípravou sušených preparátů brouků, které jsou potřeba pro použití v jedné z úloh v gamebooku. Následující část se zabývá charakteristikou a definicí aktivizačních metod. Praktická část obsahuje teoretický a metodický návod na vytvoření a hodnocení jednotlivých úloh a vyhodnocení výsledků, které proběhly ve čtyřech třídách šestých ročníků - 6.A, 6.B a 6.C ze ZŠ Kunratice a z primy Gymnázia Joachima Barranda Beroun. Praktická část probíhala ve dvou verzích - pilotní a závěrečná verze. Hlavní rozdíl byl v upravení množství textu a v záměně čísel za symboly, které vycházelo z žákovského hodnocení aktivity, které bylo součástí hodnocení. Celkově se řešení gamebooku účastnilo 99 respondentů s průměrným ziskem 11,67 z 12 bodů. Ověření znalostí proběhlo s měsíčním odstupem pomocí post-testu. Třídy, které řešily pilotní verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 5,16 a 6,06 z celkového počtu 10 bodů v post-testu. Zbývající třídy, které řešily závěrečnou verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 7,39 a 9,04 v post-testu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | english The diploma thesis deals with the creation and practical verification of an educational activation method based on the gamebook principle using the ground beetles (Carabidae) for the teaching of science lessons at lower secondary school. The theoretical part deals with the killing, preservation and preparation of dried beetle specimens needed for use in one of the gamebook tasks. The following part deals with the characteristics and definition of activation methods. The practical part contains theoretical and methodological instructions for the creation and evaluation of the individual tasks and the evaluation of the results, which were carried out in four classes of sixth graders - 6.A, 6.B and 6.C from the Kunratice Primary School and from the sixth grade of grammar school of Joachime Barrande Beroun. The practical part took place in two versions - a pilot and a final version. The main difference was in the adjustment of the amount of text and the substitution of numbers for symbols, which was based on the pupils' evaluation of the activity. Overall, 99 respondents participated in the gamebook resolution with an average score of 11.67 out of 12. The knowledge verification was conducted one month apart using a post-test. The classes that solved the pilot version of the gamebook had an... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Gamebook | en_US |
dc.subject | activation methods | en_US |
dc.subject | text comprehension | en_US |
dc.subject | gamebook | cs_CZ |
dc.subject | aktivizující metody | cs_CZ |
dc.subject | práce s textem | cs_CZ |
dc.title | Využití střevlíků (Coleoptera: Carabidae) ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-06 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 266287 | |
dc.title.translated | The Use of Ground Beetles in Science Lesons at the Lower Secondary School | en_US |
dc.contributor.referee | Jančaříková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | český jazyk. Diplomová práce se zabývá vytvořením a praktickým ověřením výukové aktivizační metody na principu gamebooku s využitím střevlíkovitých brouků (Carabidae) pro výuku přírodopisu na 2. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá smrcením, konzervací a přípravou sušených preparátů brouků, které jsou potřeba pro použití v jedné z úloh v gamebooku. Následující část se zabývá charakteristikou a definicí aktivizačních metod. Praktická část obsahuje teoretický a metodický návod na vytvoření a hodnocení jednotlivých úloh a vyhodnocení výsledků, které proběhly ve čtyřech třídách šestých ročníků - 6.A, 6.B a 6.C ze ZŠ Kunratice a z primy Gymnázia Joachima Barranda Beroun. Praktická část probíhala ve dvou verzích - pilotní a závěrečná verze. Hlavní rozdíl byl v upravení množství textu a v záměně čísel za symboly, které vycházelo z žákovského hodnocení aktivity, které bylo součástí hodnocení. Celkově se řešení gamebooku účastnilo 99 respondentů s průměrným ziskem 11,67 z 12 bodů. Ověření znalostí proběhlo s měsíčním odstupem pomocí post-testu. Třídy, které řešily pilotní verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 5,16 a 6,06 z celkového počtu 10 bodů v post-testu. Zbývající třídy, které řešily závěrečnou verzi gamebooku, měly průměrný bodový zisk 7,39 a 9,04 v post-testu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | english The diploma thesis deals with the creation and practical verification of an educational activation method based on the gamebook principle using the ground beetles (Carabidae) for the teaching of science lessons at lower secondary school. The theoretical part deals with the killing, preservation and preparation of dried beetle specimens needed for use in one of the gamebook tasks. The following part deals with the characteristics and definition of activation methods. The practical part contains theoretical and methodological instructions for the creation and evaluation of the individual tasks and the evaluation of the results, which were carried out in four classes of sixth graders - 6.A, 6.B and 6.C from the Kunratice Primary School and from the sixth grade of grammar school of Joachime Barrande Beroun. The practical part took place in two versions - a pilot and a final version. The main difference was in the adjustment of the amount of text and the substitution of numbers for symbols, which was based on the pupils' evaluation of the activity. Overall, 99 respondents participated in the gamebook resolution with an average score of 11.67 out of 12. The knowledge verification was conducted one month apart using a post-test. The classes that solved the pilot version of the gamebook had an... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |