dc.contributor.advisor | Šumníková, Pavlína | |
dc.creator | Kukolová, Natálie | |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T06:34:15Z | |
dc.date.available | 2024-09-30T06:34:15Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193254 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na problematiku úmrtí žáka základní školy. Témata týkající se umírání a truchlení jsou při komunikaci s dětmi stále ještě tabu. Teoretická část práce je zaměřena na krizové plány v případě úmrtí žáka základní školy, otevírání tématu smrti ve školním prostředí a práci s třídním kolektivem. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají pracovníci základních škol zkušenosti s úmrtím žáka školy a využíváním krizových plánů vytvořených pro tuto situaci. Hlavní výzkumná otázka se zaměřuje na vliv využívání krizových plánů na zvládání situace úmrtí žáka ve školním prostředí. Výzkum má kvalitativní charakter, výzkumnou metodou je případová studie. Jedná se o polostrukturované rozhovory s pracovníky základních škol - s pedagogy, speciálními pedagogy, metodiky prevence a výchovnými poradci. Důraz je kladen na jejich zkušenosti a postoje k řešení problematiky smrti ve školním prostředí. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pracovníci základních škol běžných i speciálních často zařazují problematiku smrti do výuky, ale vždy záleží na osobnosti konkrétního vyučujícího a jeho osobním postoji k tématu. Respondenti, kteří mají zkušenost s úmrtím žáka školy, hodnotí krizové plány jako užitečné, i když často zmiňují, že na úmrtí žáka školy se připravit nelze. V takové situaci je pro ně důležitá... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis focuses on the issue of the death of a primary school student. Topics related to dying and grieving are still taboo when communicating with children. The theoretical part of the thesis focuses on crisis plans in case of the death of a student, opening the topic of death in the school environment and working with the classroom collective. The aim of the thesis is to find out what are the experiences of primary school staff with the death of a student and to describe the use of a crisis plan created for such situation. The main research question focuses on the impact of the crisis plan on managing the situation of a student death within a school setting. The research has a qualitative character and the research method is a case study. It involves semi-structured interviews with primary school staff - teachers, special educators, prevention methodologists and educational counselors. The focus is on their experiences and attitude towards dealing with the issue of death in the school environment. The results of the research show that staff in primary schools and schools for students with disabilites often include the issue of death in their teaching, but there are differences based on the personality of the teacher and their attitude towards this topic. Respondents who experienced a... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Death | en_US |
dc.subject | primary school student | en_US |
dc.subject | crisis plans | en_US |
dc.subject | work with the class collective | en_US |
dc.subject | grief | en_US |
dc.subject | Úmrtí | cs_CZ |
dc.subject | žák základní školy | cs_CZ |
dc.subject | krizové plány | cs_CZ |
dc.subject | práce s třídním kolektivem | cs_CZ |
dc.subject | truchlení | cs_CZ |
dc.title | Krizové plány v případě úmrtí žáka základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 260047 | |
dc.title.translated | Crisis plan in the case of the death of a primary school student | en_US |
dc.contributor.referee | Valešová Malecová, Barbara | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speciální pedagogika | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na problematiku úmrtí žáka základní školy. Témata týkající se umírání a truchlení jsou při komunikaci s dětmi stále ještě tabu. Teoretická část práce je zaměřena na krizové plány v případě úmrtí žáka základní školy, otevírání tématu smrti ve školním prostředí a práci s třídním kolektivem. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají pracovníci základních škol zkušenosti s úmrtím žáka školy a využíváním krizových plánů vytvořených pro tuto situaci. Hlavní výzkumná otázka se zaměřuje na vliv využívání krizových plánů na zvládání situace úmrtí žáka ve školním prostředí. Výzkum má kvalitativní charakter, výzkumnou metodou je případová studie. Jedná se o polostrukturované rozhovory s pracovníky základních škol - s pedagogy, speciálními pedagogy, metodiky prevence a výchovnými poradci. Důraz je kladen na jejich zkušenosti a postoje k řešení problematiky smrti ve školním prostředí. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pracovníci základních škol běžných i speciálních často zařazují problematiku smrti do výuky, ale vždy záleží na osobnosti konkrétního vyučujícího a jeho osobním postoji k tématu. Respondenti, kteří mají zkušenost s úmrtím žáka školy, hodnotí krizové plány jako užitečné, i když často zmiňují, že na úmrtí žáka školy se připravit nelze. V takové situaci je pro ně důležitá... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis focuses on the issue of the death of a primary school student. Topics related to dying and grieving are still taboo when communicating with children. The theoretical part of the thesis focuses on crisis plans in case of the death of a student, opening the topic of death in the school environment and working with the classroom collective. The aim of the thesis is to find out what are the experiences of primary school staff with the death of a student and to describe the use of a crisis plan created for such situation. The main research question focuses on the impact of the crisis plan on managing the situation of a student death within a school setting. The research has a qualitative character and the research method is a case study. It involves semi-structured interviews with primary school staff - teachers, special educators, prevention methodologists and educational counselors. The focus is on their experiences and attitude towards dealing with the issue of death in the school environment. The results of the research show that staff in primary schools and schools for students with disabilites often include the issue of death in their teaching, but there are differences based on the personality of the teacher and their attitude towards this topic. Respondents who experienced a... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |