Zobrazit minimální záznam

Crisis plan in the case of the death of a primary school student
dc.contributor.advisorŠumníková, Pavlína
dc.creatorKukolová, Natálie
dc.date.accessioned2024-09-30T06:34:15Z
dc.date.available2024-09-30T06:34:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193254
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na problematiku úmrtí žáka základní školy. Témata týkající se umírání a truchlení jsou při komunikaci s dětmi stále ještě tabu. Teoretická část práce je zaměřena na krizové plány v případě úmrtí žáka základní školy, otevírání tématu smrti ve školním prostředí a práci s třídním kolektivem. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají pracovníci základních škol zkušenosti s úmrtím žáka školy a využíváním krizových plánů vytvořených pro tuto situaci. Hlavní výzkumná otázka se zaměřuje na vliv využívání krizových plánů na zvládání situace úmrtí žáka ve školním prostředí. Výzkum má kvalitativní charakter, výzkumnou metodou je případová studie. Jedná se o polostrukturované rozhovory s pracovníky základních škol - s pedagogy, speciálními pedagogy, metodiky prevence a výchovnými poradci. Důraz je kladen na jejich zkušenosti a postoje k řešení problematiky smrti ve školním prostředí. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pracovníci základních škol běžných i speciálních často zařazují problematiku smrti do výuky, ale vždy záleží na osobnosti konkrétního vyučujícího a jeho osobním postoji k tématu. Respondenti, kteří mají zkušenost s úmrtím žáka školy, hodnotí krizové plány jako užitečné, i když často zmiňují, že na úmrtí žáka školy se připravit nelze. V takové situaci je pro ně důležitá...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the issue of the death of a primary school student. Topics related to dying and grieving are still taboo when communicating with children. The theoretical part of the thesis focuses on crisis plans in case of the death of a student, opening the topic of death in the school environment and working with the classroom collective. The aim of the thesis is to find out what are the experiences of primary school staff with the death of a student and to describe the use of a crisis plan created for such situation. The main research question focuses on the impact of the crisis plan on managing the situation of a student death within a school setting. The research has a qualitative character and the research method is a case study. It involves semi-structured interviews with primary school staff - teachers, special educators, prevention methodologists and educational counselors. The focus is on their experiences and attitude towards dealing with the issue of death in the school environment. The results of the research show that staff in primary schools and schools for students with disabilites often include the issue of death in their teaching, but there are differences based on the personality of the teacher and their attitude towards this topic. Respondents who experienced a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDeathen_US
dc.subjectprimary school studenten_US
dc.subjectcrisis plansen_US
dc.subjectwork with the class collectiveen_US
dc.subjectgriefen_US
dc.subjectÚmrtícs_CZ
dc.subjectžák základní školycs_CZ
dc.subjectkrizové plánycs_CZ
dc.subjectpráce s třídním kolektivemcs_CZ
dc.subjecttruchlenícs_CZ
dc.titleKrizové plány v případě úmrtí žáka základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId260047
dc.title.translatedCrisis plan in the case of the death of a primary school studenten_US
dc.contributor.refereeValešová Malecová, Barbara
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na problematiku úmrtí žáka základní školy. Témata týkající se umírání a truchlení jsou při komunikaci s dětmi stále ještě tabu. Teoretická část práce je zaměřena na krizové plány v případě úmrtí žáka základní školy, otevírání tématu smrti ve školním prostředí a práci s třídním kolektivem. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají pracovníci základních škol zkušenosti s úmrtím žáka školy a využíváním krizových plánů vytvořených pro tuto situaci. Hlavní výzkumná otázka se zaměřuje na vliv využívání krizových plánů na zvládání situace úmrtí žáka ve školním prostředí. Výzkum má kvalitativní charakter, výzkumnou metodou je případová studie. Jedná se o polostrukturované rozhovory s pracovníky základních škol - s pedagogy, speciálními pedagogy, metodiky prevence a výchovnými poradci. Důraz je kladen na jejich zkušenosti a postoje k řešení problematiky smrti ve školním prostředí. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pracovníci základních škol běžných i speciálních často zařazují problematiku smrti do výuky, ale vždy záleží na osobnosti konkrétního vyučujícího a jeho osobním postoji k tématu. Respondenti, kteří mají zkušenost s úmrtím žáka školy, hodnotí krizové plány jako užitečné, i když často zmiňují, že na úmrtí žáka školy se připravit nelze. V takové situaci je pro ně důležitá...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on the issue of the death of a primary school student. Topics related to dying and grieving are still taboo when communicating with children. The theoretical part of the thesis focuses on crisis plans in case of the death of a student, opening the topic of death in the school environment and working with the classroom collective. The aim of the thesis is to find out what are the experiences of primary school staff with the death of a student and to describe the use of a crisis plan created for such situation. The main research question focuses on the impact of the crisis plan on managing the situation of a student death within a school setting. The research has a qualitative character and the research method is a case study. It involves semi-structured interviews with primary school staff - teachers, special educators, prevention methodologists and educational counselors. The focus is on their experiences and attitude towards dealing with the issue of death in the school environment. The results of the research show that staff in primary schools and schools for students with disabilites often include the issue of death in their teaching, but there are differences based on the personality of the teacher and their attitude towards this topic. Respondents who experienced a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV