Zobrazit minimální záznam

Possibilities of Educational Robotics in STEM Education
dc.contributor.advisorTocháček, Daniel
dc.creatorErbes, Oliver
dc.date.accessioned2024-09-30T06:35:33Z
dc.date.available2024-09-30T06:35:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193261
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na využití edukační robotiky ve výuce STEM předmětů na základní škole s cílem prohloubit vztahy mezi informatikou, matematikou a fyzikou. Cílem je navrhnout a ověřit náměty úloh postavené na robotickém projektu využívající mikrokontrolery Arduino. Úlohy zahrnují 3D modelování, 3D tisk, konstrukci robotických systémů a jejich programování. Tyto náměty budou testovány v praxi prostřednictvím případové studie, realizované ve výuce s žáky devátého ročníku základní školy. Empirická část práce se detailně zabývá realizací případové studie, včetně definování výzkumných otázek, formulace hypotéz, stanovení vzdělávacích cílů a analýzy výsledků žáků. Sběr a analýza dat slouží k objektivnímu hodnocení efektivity a přínosů navržených metodických materiálů pro praxi výuky. Výsledkem této práce je soubor ověřených námětů a metodických materiálů, které podporují rozvoj praktických dovedností žáků a integrují moderní technologie do výuky STEM předmětů na základních školách. Tento přístup přispívá k posílení aplikovaného učení a připravuje žáky na efektivní uplatnění v novodobé společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Edukační robotika, STEM, Arduino, robotika, konstruktivismus, 2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the use of educational robotics in the teaching of STEM subjects in primary school in order to deepen the relationships between computer science, mathematics and physics. The aim is to design and validate task themes based on a robotics project using Arduino microcontrollers. The tasks include 3D modelling, 3D printing, construction of robotic systems and their programming. These themes will be tested in practice through a case study implemented in a classroom with ninth grade elementary school students. The empirical part of the thesis deals in detail with the implementation of the case study, including the definition of the research questions, the formulation of hypotheses, the setting of learning objectives and the analysis of the pupils' results. Colection and analysis of data used to objectively evaluate the effectiveness and benefits of the proposed methodological materials for teaching practice. The result of this work is a set of validated themes and methodological materials that support the development of students' practical skills and integrate modern technologies into the teaching STEM subjects in primary schools. This approach contributes to enhance applied learning and prepares pupils for effective employment in modern society. KEYWORDS Educational robotics,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecttechnologyen_US
dc.subjecteducational roboticsen_US
dc.subjectArduinoen_US
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjecttechnologiecs_CZ
dc.subjectedukační robotikacs_CZ
dc.subjectArduinocs_CZ
dc.titleMožnosti edukační robotiky ve výuce STEMcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271112
dc.title.translatedPossibilities of Educational Robotics in STEM Educationen_US
dc.contributor.refereeLapeš, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na využití edukační robotiky ve výuce STEM předmětů na základní škole s cílem prohloubit vztahy mezi informatikou, matematikou a fyzikou. Cílem je navrhnout a ověřit náměty úloh postavené na robotickém projektu využívající mikrokontrolery Arduino. Úlohy zahrnují 3D modelování, 3D tisk, konstrukci robotických systémů a jejich programování. Tyto náměty budou testovány v praxi prostřednictvím případové studie, realizované ve výuce s žáky devátého ročníku základní školy. Empirická část práce se detailně zabývá realizací případové studie, včetně definování výzkumných otázek, formulace hypotéz, stanovení vzdělávacích cílů a analýzy výsledků žáků. Sběr a analýza dat slouží k objektivnímu hodnocení efektivity a přínosů navržených metodických materiálů pro praxi výuky. Výsledkem této práce je soubor ověřených námětů a metodických materiálů, které podporují rozvoj praktických dovedností žáků a integrují moderní technologie do výuky STEM předmětů na základních školách. Tento přístup přispívá k posílení aplikovaného učení a připravuje žáky na efektivní uplatnění v novodobé společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Edukační robotika, STEM, Arduino, robotika, konstruktivismus, 2. stupeň ZŠcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the use of educational robotics in the teaching of STEM subjects in primary school in order to deepen the relationships between computer science, mathematics and physics. The aim is to design and validate task themes based on a robotics project using Arduino microcontrollers. The tasks include 3D modelling, 3D printing, construction of robotic systems and their programming. These themes will be tested in practice through a case study implemented in a classroom with ninth grade elementary school students. The empirical part of the thesis deals in detail with the implementation of the case study, including the definition of the research questions, the formulation of hypotheses, the setting of learning objectives and the analysis of the pupils' results. Colection and analysis of data used to objectively evaluate the effectiveness and benefits of the proposed methodological materials for teaching practice. The result of this work is a set of validated themes and methodological materials that support the development of students' practical skills and integrate modern technologies into the teaching STEM subjects in primary schools. This approach contributes to enhance applied learning and prepares pupils for effective employment in modern society. KEYWORDS Educational robotics,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV