dc.contributor.advisor | Tocháček, Daniel | |
dc.creator | Erbes, Oliver | |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T06:35:33Z | |
dc.date.available | 2024-09-30T06:35:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193261 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na využití edukační robotiky ve výuce STEM předmětů na základní škole s cílem prohloubit vztahy mezi informatikou, matematikou a fyzikou. Cílem je navrhnout a ověřit náměty úloh postavené na robotickém projektu využívající mikrokontrolery Arduino. Úlohy zahrnují 3D modelování, 3D tisk, konstrukci robotických systémů a jejich programování. Tyto náměty budou testovány v praxi prostřednictvím případové studie, realizované ve výuce s žáky devátého ročníku základní školy. Empirická část práce se detailně zabývá realizací případové studie, včetně definování výzkumných otázek, formulace hypotéz, stanovení vzdělávacích cílů a analýzy výsledků žáků. Sběr a analýza dat slouží k objektivnímu hodnocení efektivity a přínosů navržených metodických materiálů pro praxi výuky. Výsledkem této práce je soubor ověřených námětů a metodických materiálů, které podporují rozvoj praktických dovedností žáků a integrují moderní technologie do výuky STEM předmětů na základních školách. Tento přístup přispívá k posílení aplikovaného učení a připravuje žáky na efektivní uplatnění v novodobé společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Edukační robotika, STEM, Arduino, robotika, konstruktivismus, 2. stupeň ZŠ | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the use of educational robotics in the teaching of STEM subjects in primary school in order to deepen the relationships between computer science, mathematics and physics. The aim is to design and validate task themes based on a robotics project using Arduino microcontrollers. The tasks include 3D modelling, 3D printing, construction of robotic systems and their programming. These themes will be tested in practice through a case study implemented in a classroom with ninth grade elementary school students. The empirical part of the thesis deals in detail with the implementation of the case study, including the definition of the research questions, the formulation of hypotheses, the setting of learning objectives and the analysis of the pupils' results. Colection and analysis of data used to objectively evaluate the effectiveness and benefits of the proposed methodological materials for teaching practice. The result of this work is a set of validated themes and methodological materials that support the development of students' practical skills and integrate modern technologies into the teaching STEM subjects in primary schools. This approach contributes to enhance applied learning and prepares pupils for effective employment in modern society. KEYWORDS Educational robotics,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | technology | en_US |
dc.subject | educational robotics | en_US |
dc.subject | Arduino | en_US |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | technologie | cs_CZ |
dc.subject | edukační robotika | cs_CZ |
dc.subject | Arduino | cs_CZ |
dc.title | Možnosti edukační robotiky ve výuce STEM | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 271112 | |
dc.title.translated | Possibilities of Educational Robotics in STEM Education | en_US |
dc.contributor.referee | Lapeš, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na využití edukační robotiky ve výuce STEM předmětů na základní škole s cílem prohloubit vztahy mezi informatikou, matematikou a fyzikou. Cílem je navrhnout a ověřit náměty úloh postavené na robotickém projektu využívající mikrokontrolery Arduino. Úlohy zahrnují 3D modelování, 3D tisk, konstrukci robotických systémů a jejich programování. Tyto náměty budou testovány v praxi prostřednictvím případové studie, realizované ve výuce s žáky devátého ročníku základní školy. Empirická část práce se detailně zabývá realizací případové studie, včetně definování výzkumných otázek, formulace hypotéz, stanovení vzdělávacích cílů a analýzy výsledků žáků. Sběr a analýza dat slouží k objektivnímu hodnocení efektivity a přínosů navržených metodických materiálů pro praxi výuky. Výsledkem této práce je soubor ověřených námětů a metodických materiálů, které podporují rozvoj praktických dovedností žáků a integrují moderní technologie do výuky STEM předmětů na základních školách. Tento přístup přispívá k posílení aplikovaného učení a připravuje žáky na efektivní uplatnění v novodobé společnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Edukační robotika, STEM, Arduino, robotika, konstruktivismus, 2. stupeň ZŠ | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on the use of educational robotics in the teaching of STEM subjects in primary school in order to deepen the relationships between computer science, mathematics and physics. The aim is to design and validate task themes based on a robotics project using Arduino microcontrollers. The tasks include 3D modelling, 3D printing, construction of robotic systems and their programming. These themes will be tested in practice through a case study implemented in a classroom with ninth grade elementary school students. The empirical part of the thesis deals in detail with the implementation of the case study, including the definition of the research questions, the formulation of hypotheses, the setting of learning objectives and the analysis of the pupils' results. Colection and analysis of data used to objectively evaluate the effectiveness and benefits of the proposed methodological materials for teaching practice. The result of this work is a set of validated themes and methodological materials that support the development of students' practical skills and integrate modern technologies into the teaching STEM subjects in primary schools. This approach contributes to enhance applied learning and prepares pupils for effective employment in modern society. KEYWORDS Educational robotics,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |