Zobrazit minimální záznam

The Level of Managing of Children in the Educational Process in the nursery school
dc.contributor.advisorKoželuhová, Eva
dc.creatorBártová, Alice
dc.date.accessioned2024-09-30T06:37:34Z
dc.date.available2024-09-30T06:37:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193272
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje tématu množství řízených činností v rámci režimu dne v mateřské škole. Cílem diplomové práce je popsat, do jaké míry jsou děti v mateřské škole řízeny či organizovány učiteli nejen v čase řízených aktivit, ale i v čase běžných a spontánních aktivit, a jak je tím ovlivněn prostor pro rozvoj osobnosti a samostatnosti dítěte. V teoretické části se věnuji tématu podpory samostatnosti a zodpovědnosti dětí z historického i současného pohledu v návaznosti na pojetí osobnostně orientovaného modelu výchovy a vzdělávání dítěte předškolního věku. Také popisuji hodnoty a práva dítěte spojené s proměnou role dítěte. Důležitou kapitolou je náhled do aktuálně řešených témat předškolního vzdělávání. Závěrem popisuji metody a formy práce učitelů mateřských škol, které přímo působí na rozvoj osobnosti dítěte. Cílem teoretické části by tak mělo být nastínění nejvhodnějšího modelu výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole. V empirické části se pak věnuji řízení a organizování dětí učiteli v praxi. Empirie je vedena jako vícepřípadová studie. Výzkumný vzorek je tvořen učitelkami ze tří specificky odlišných mateřských škol. Bylo využito metody polostrukturovaného pozorování s využitím pozorovacího archu, polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami a analýzy kurikulárních dokumentů školy....cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of the amount of controlled activities within the daily routine in kindergarten. The aim of the thesis is to describe to what extent children in kindergarten are directed or organized by teachers not only in the time of directed activities, but also in the time of ordinary and spontaneous activities, and how this affects the space for the development of the child's personality and independence. In the theoretical part, I discuss the topic of promoting children's independence and responsibility from a historical and contemporary perspective in relation to the concept of the person-centred model of education and training of the preschool child. I also describe the values and rights of the child associated with the transformation of the child's role. An important chapter provides insight into current issues in early childhood education. Finally, I describe the methods and forms of work of kindergarten teachers that directly affect the development of the child's personality. Thus, the aim of the theoretical part should be to outline the most appropriate model of the educational process in kindergarten. Then, in the empirical part, I focus on the management and organization of children by teachers in practice. The empirical study is conducted as a multi-case...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectnursery schoolen_US
dc.subjectinstruction timeen_US
dc.subjectmanaging of childrenen_US
dc.subjectdaily routineen_US
dc.subjectpedagogical approachen_US
dc.subjecteducational formsen_US
dc.subjecteducational methodsen_US
dc.subjectDítěcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectřízené činnostics_CZ
dc.subjectřízení dětícs_CZ
dc.subjectrežim dnecs_CZ
dc.subjectpedagogický přístupcs_CZ
dc.subjectvzdělávací formycs_CZ
dc.subjectvzdělávací metodycs_CZ
dc.titleMíra řízení dětí ve vzdělávacím procesu v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId245297
dc.title.translatedThe Level of Managing of Children in the Educational Process in the nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeRistić, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje tématu množství řízených činností v rámci režimu dne v mateřské škole. Cílem diplomové práce je popsat, do jaké míry jsou děti v mateřské škole řízeny či organizovány učiteli nejen v čase řízených aktivit, ale i v čase běžných a spontánních aktivit, a jak je tím ovlivněn prostor pro rozvoj osobnosti a samostatnosti dítěte. V teoretické části se věnuji tématu podpory samostatnosti a zodpovědnosti dětí z historického i současného pohledu v návaznosti na pojetí osobnostně orientovaného modelu výchovy a vzdělávání dítěte předškolního věku. Také popisuji hodnoty a práva dítěte spojené s proměnou role dítěte. Důležitou kapitolou je náhled do aktuálně řešených témat předškolního vzdělávání. Závěrem popisuji metody a formy práce učitelů mateřských škol, které přímo působí na rozvoj osobnosti dítěte. Cílem teoretické části by tak mělo být nastínění nejvhodnějšího modelu výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole. V empirické části se pak věnuji řízení a organizování dětí učiteli v praxi. Empirie je vedena jako vícepřípadová studie. Výzkumný vzorek je tvořen učitelkami ze tří specificky odlišných mateřských škol. Bylo využito metody polostrukturovaného pozorování s využitím pozorovacího archu, polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami a analýzy kurikulárních dokumentů školy....cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of the amount of controlled activities within the daily routine in kindergarten. The aim of the thesis is to describe to what extent children in kindergarten are directed or organized by teachers not only in the time of directed activities, but also in the time of ordinary and spontaneous activities, and how this affects the space for the development of the child's personality and independence. In the theoretical part, I discuss the topic of promoting children's independence and responsibility from a historical and contemporary perspective in relation to the concept of the person-centred model of education and training of the preschool child. I also describe the values and rights of the child associated with the transformation of the child's role. An important chapter provides insight into current issues in early childhood education. Finally, I describe the methods and forms of work of kindergarten teachers that directly affect the development of the child's personality. Thus, the aim of the theoretical part should be to outline the most appropriate model of the educational process in kindergarten. Then, in the empirical part, I focus on the management and organization of children by teachers in practice. The empirical study is conducted as a multi-case...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV