dc.contributor.advisor | Loudová Stralczynská, Barbora | |
dc.creator | Kanděrová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T06:52:14Z | |
dc.date.available | 2024-09-30T06:52:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193351 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá využitím zahraniční metody Learning Stories při práci s dětmi v prostředí věkově heterogenní třídy české mateřské školy. Cílem práce je zmapovat první fázi implementace metody Learning Stories a analyzovat hodnocení metody ze strany rodičů, její vliv na komunikaci s rodiči a vzdělávání vícejazyčných dětí. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se věnuje formativnímu hodnocení, druhá pedagogické diagnostice dítěte v předškolním vzdělávání, metodám, nástrojům a pedagogické diagnostice v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2021). Dále jsou shrnuta teoretická východiska metody Learning Stories. Pozornost je zaměřena specificky na komunikaci a spolupráci s rodiči, na věkově a jazykově heterogenní uspořádání třídy mateřské školy, což jsou dílčí témata, na která se orientuje šetření ve výzkumné části práce. Empirická část je zpracována jako akční výzkum, který se zaměřil na využití metody Learning Stories ve věkově heterogenní třídě státní mateřské školy. Empirická část uvádí metodologii šetření, kde byla využita obsahová analýza dopisů metodou tematického kódování na základě předem stanovených kategorií vycházejících z výzkumu Helen Knauf (2018). Druhou metodou sběru dat bylo dotazníkové šetření, jehož prostřednictvím byla... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the application of foreing assesment method ,,Learning stories" in the Czech environment of age-heterogeneous preschool class. The aim of the study is to map the first phase of the implementation of the Learning Stories method and to analyze the evaluation of the method by parents, an influence of the method on communication with parents and on the education if multilingual childern. The theoretical part contents five chapters. First od them characterizes formative assessment, the second is devoted to pedagogical diagnostic of the child in preschool education and its methods, tools, and pedagogical diagnosis in the concept of the Framework Educational Programme for Pre-school Education (2021). It is followed by key features of the Learning Stories method. It is mainly focused on parent communication and cooperation, on the age- and language-heterogeneous organization of the pre-school class. The empirical part of the thesis involved action research of application Learning Strories method in the age-heterogeneous pre-school class. The empirical part present two methods of the data research, encoding analysis of letters based on the cathegories proceed by Helen Knauf (2018) and questionnaire survey. The responses of survey were evaluated with encoding analysis. An additional... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Learning Stories method | en_US |
dc.subject | heterogeneous organization of classes | en_US |
dc.subject | evaluation and diagnostics | en_US |
dc.subject | formative evaluation | en_US |
dc.subject | pre-school education | en_US |
dc.subject | Metoda Learning Stories | cs_CZ |
dc.subject | heterogenní uspořádání tříd | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení a diagnostika | cs_CZ |
dc.subject | formativní hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Využití metody Learning Stories ve věkově heterogenní třídě české mateřské školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 219380 | |
dc.title.translated | Using the Learning Stories method in the age heterogeneous class of the Czech nursery school | en_US |
dc.contributor.referee | Ristić, Petra | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá využitím zahraniční metody Learning Stories při práci s dětmi v prostředí věkově heterogenní třídy české mateřské školy. Cílem práce je zmapovat první fázi implementace metody Learning Stories a analyzovat hodnocení metody ze strany rodičů, její vliv na komunikaci s rodiči a vzdělávání vícejazyčných dětí. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se věnuje formativnímu hodnocení, druhá pedagogické diagnostice dítěte v předškolním vzdělávání, metodám, nástrojům a pedagogické diagnostice v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2021). Dále jsou shrnuta teoretická východiska metody Learning Stories. Pozornost je zaměřena specificky na komunikaci a spolupráci s rodiči, na věkově a jazykově heterogenní uspořádání třídy mateřské školy, což jsou dílčí témata, na která se orientuje šetření ve výzkumné části práce. Empirická část je zpracována jako akční výzkum, který se zaměřil na využití metody Learning Stories ve věkově heterogenní třídě státní mateřské školy. Empirická část uvádí metodologii šetření, kde byla využita obsahová analýza dopisů metodou tematického kódování na základě předem stanovených kategorií vycházejících z výzkumu Helen Knauf (2018). Druhou metodou sběru dat bylo dotazníkové šetření, jehož prostřednictvím byla... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the application of foreing assesment method ,,Learning stories" in the Czech environment of age-heterogeneous preschool class. The aim of the study is to map the first phase of the implementation of the Learning Stories method and to analyze the evaluation of the method by parents, an influence of the method on communication with parents and on the education if multilingual childern. The theoretical part contents five chapters. First od them characterizes formative assessment, the second is devoted to pedagogical diagnostic of the child in preschool education and its methods, tools, and pedagogical diagnosis in the concept of the Framework Educational Programme for Pre-school Education (2021). It is followed by key features of the Learning Stories method. It is mainly focused on parent communication and cooperation, on the age- and language-heterogeneous organization of the pre-school class. The empirical part of the thesis involved action research of application Learning Strories method in the age-heterogeneous pre-school class. The empirical part present two methods of the data research, encoding analysis of letters based on the cathegories proceed by Helen Knauf (2018) and questionnaire survey. The responses of survey were evaluated with encoding analysis. An additional... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |