Zobrazit minimální záznam

Using the Learning Stories method in the age heterogeneous class of the Czech nursery school
dc.contributor.advisorLoudová Stralczynská, Barbora
dc.creatorKanděrová, Lucie
dc.date.accessioned2024-09-30T06:52:14Z
dc.date.available2024-09-30T06:52:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193351
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím zahraniční metody Learning Stories při práci s dětmi v prostředí věkově heterogenní třídy české mateřské školy. Cílem práce je zmapovat první fázi implementace metody Learning Stories a analyzovat hodnocení metody ze strany rodičů, její vliv na komunikaci s rodiči a vzdělávání vícejazyčných dětí. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se věnuje formativnímu hodnocení, druhá pedagogické diagnostice dítěte v předškolním vzdělávání, metodám, nástrojům a pedagogické diagnostice v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2021). Dále jsou shrnuta teoretická východiska metody Learning Stories. Pozornost je zaměřena specificky na komunikaci a spolupráci s rodiči, na věkově a jazykově heterogenní uspořádání třídy mateřské školy, což jsou dílčí témata, na která se orientuje šetření ve výzkumné části práce. Empirická část je zpracována jako akční výzkum, který se zaměřil na využití metody Learning Stories ve věkově heterogenní třídě státní mateřské školy. Empirická část uvádí metodologii šetření, kde byla využita obsahová analýza dopisů metodou tematického kódování na základě předem stanovených kategorií vycházejících z výzkumu Helen Knauf (2018). Druhou metodou sběru dat bylo dotazníkové šetření, jehož prostřednictvím byla...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the application of foreing assesment method ,,Learning stories" in the Czech environment of age-heterogeneous preschool class. The aim of the study is to map the first phase of the implementation of the Learning Stories method and to analyze the evaluation of the method by parents, an influence of the method on communication with parents and on the education if multilingual childern. The theoretical part contents five chapters. First od them characterizes formative assessment, the second is devoted to pedagogical diagnostic of the child in preschool education and its methods, tools, and pedagogical diagnosis in the concept of the Framework Educational Programme for Pre-school Education (2021). It is followed by key features of the Learning Stories method. It is mainly focused on parent communication and cooperation, on the age- and language-heterogeneous organization of the pre-school class. The empirical part of the thesis involved action research of application Learning Strories method in the age-heterogeneous pre-school class. The empirical part present two methods of the data research, encoding analysis of letters based on the cathegories proceed by Helen Knauf (2018) and questionnaire survey. The responses of survey were evaluated with encoding analysis. An additional...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLearning Stories methoden_US
dc.subjectheterogeneous organization of classesen_US
dc.subjectevaluation and diagnosticsen_US
dc.subjectformative evaluationen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectMetoda Learning Storiescs_CZ
dc.subjectheterogenní uspořádání třídcs_CZ
dc.subjecthodnocení a diagnostikacs_CZ
dc.subjectformativní hodnocenícs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.titleVyužití metody Learning Stories ve věkově heterogenní třídě české mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId219380
dc.title.translatedUsing the Learning Stories method in the age heterogeneous class of the Czech nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeRistić, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využitím zahraniční metody Learning Stories při práci s dětmi v prostředí věkově heterogenní třídy české mateřské školy. Cílem práce je zmapovat první fázi implementace metody Learning Stories a analyzovat hodnocení metody ze strany rodičů, její vliv na komunikaci s rodiči a vzdělávání vícejazyčných dětí. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se věnuje formativnímu hodnocení, druhá pedagogické diagnostice dítěte v předškolním vzdělávání, metodám, nástrojům a pedagogické diagnostice v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2021). Dále jsou shrnuta teoretická východiska metody Learning Stories. Pozornost je zaměřena specificky na komunikaci a spolupráci s rodiči, na věkově a jazykově heterogenní uspořádání třídy mateřské školy, což jsou dílčí témata, na která se orientuje šetření ve výzkumné části práce. Empirická část je zpracována jako akční výzkum, který se zaměřil na využití metody Learning Stories ve věkově heterogenní třídě státní mateřské školy. Empirická část uvádí metodologii šetření, kde byla využita obsahová analýza dopisů metodou tematického kódování na základě předem stanovených kategorií vycházejících z výzkumu Helen Knauf (2018). Druhou metodou sběru dat bylo dotazníkové šetření, jehož prostřednictvím byla...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the application of foreing assesment method ,,Learning stories" in the Czech environment of age-heterogeneous preschool class. The aim of the study is to map the first phase of the implementation of the Learning Stories method and to analyze the evaluation of the method by parents, an influence of the method on communication with parents and on the education if multilingual childern. The theoretical part contents five chapters. First od them characterizes formative assessment, the second is devoted to pedagogical diagnostic of the child in preschool education and its methods, tools, and pedagogical diagnosis in the concept of the Framework Educational Programme for Pre-school Education (2021). It is followed by key features of the Learning Stories method. It is mainly focused on parent communication and cooperation, on the age- and language-heterogeneous organization of the pre-school class. The empirical part of the thesis involved action research of application Learning Strories method in the age-heterogeneous pre-school class. The empirical part present two methods of the data research, encoding analysis of letters based on the cathegories proceed by Helen Knauf (2018) and questionnaire survey. The responses of survey were evaluated with encoding analysis. An additional...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV