dc.contributor.advisor | Laufková, Veronika | |
dc.creator | Wolf, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T06:55:32Z | |
dc.date.available | 2024-09-30T06:55:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193369 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Týrání a zneužívání dětí pohledem pedagogů mateřských škol: kvalitativní výzkum seznamuje čtenáře s danou problematikou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu syndrom CAN, na jednotlivé složky tohoto syndromu, na jeho diagnostiku, prevenci, následky i roli učitele a využití literatury pro děti ve zprostředkování tématu dětem. Cílem empirické části bylo zjistit, zda záměrně vybraní pedagogové mateřských škol pracují s tématem syndromu CAN, pokud ano, jakým způsobem, jaký mají pedagogové názor na tuto problematiku a jak se k ní staví. Byl využit individuální polostrukturovaný rozhovor. Druhá část se skládá z rešerše literatury pro děti na téma týrání a zneužívání, následné porovnání anglosaského a českého knižního trhu s danými knihami. Třetí část spočívá v návrhu, realizaci a reflexi jedné lekce v mateřské škole s dětmi předškolního věku. Ověřená lekce byla následně odučena dalším pedagogem mateřské školy. Všechny činnosti byly pozorovány, zaznamenávány a učiněna reflexe pedagogů. Tato diplomová práce dospěla k výsledku, že pedagogové s danou problematikou s předškolními dětmi nepracují, na českém trhu nelze najít knihu pro předškolní děti, která by odpovídala tématu týrání a zneužívání, na anglosaském trhu je takovýchto knih velké množství. Autorce se podařilo zrealizovat... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis on Child abuse from the perspective of kindergarten teachers: the qualitative research introduces this issue to the readers. The theoretical part focuses on the definition of the CAN syndrome, the different components of this syndrome, diagnosis, prevention, consequences and the role of the teacher and the use of the literature for children in conveying the topic to children. The aim of the empirical part was to find out whether the deliberately selected kindergarten teachers work with the topic of CAN syndrome, if so, in what way, what the teachers' opinion on this issue is and how they approach it. An individual semi-structured interview was used for the first part. The second part consists of a literature search for children's literature on the topic of child abuse and neglect, followed by a comparison of the Anglo-Saxon and Czech book market with these books. The third part consists of the plan, realization and reflection of one lesson in a kindergarten with preschool children. The validated lesson was taught afterwards by another kindergarten teacher. All activities were observed, recorded and a teacher reflection was made. This thesis concludes that educators do not work with the topic of CAN syndrome with preschool children, it is impossible to find a book for preschool children... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Abused child | en_US |
dc.subject | kindergarten teacher | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.subject | the working with a book | en_US |
dc.subject | Týrané dítě | cs_CZ |
dc.subject | zneužívané dítě | cs_CZ |
dc.subject | pedagog mateřské školy | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | práce s knihou | cs_CZ |
dc.title | Práce s tématem týraného a zneužívaného dítěte v mateřské škole pohledem pedagogů: kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 261106 | |
dc.title.translated | Working with the topic of abused children from the perspective of preschool educators: qualitative research | en_US |
dc.contributor.referee | Komberec, Filip | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy of Pre-school Age | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Týrání a zneužívání dětí pohledem pedagogů mateřských škol: kvalitativní výzkum seznamuje čtenáře s danou problematikou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu syndrom CAN, na jednotlivé složky tohoto syndromu, na jeho diagnostiku, prevenci, následky i roli učitele a využití literatury pro děti ve zprostředkování tématu dětem. Cílem empirické části bylo zjistit, zda záměrně vybraní pedagogové mateřských škol pracují s tématem syndromu CAN, pokud ano, jakým způsobem, jaký mají pedagogové názor na tuto problematiku a jak se k ní staví. Byl využit individuální polostrukturovaný rozhovor. Druhá část se skládá z rešerše literatury pro děti na téma týrání a zneužívání, následné porovnání anglosaského a českého knižního trhu s danými knihami. Třetí část spočívá v návrhu, realizaci a reflexi jedné lekce v mateřské škole s dětmi předškolního věku. Ověřená lekce byla následně odučena dalším pedagogem mateřské školy. Všechny činnosti byly pozorovány, zaznamenávány a učiněna reflexe pedagogů. Tato diplomová práce dospěla k výsledku, že pedagogové s danou problematikou s předškolními dětmi nepracují, na českém trhu nelze najít knihu pro předškolní děti, která by odpovídala tématu týrání a zneužívání, na anglosaském trhu je takovýchto knih velké množství. Autorce se podařilo zrealizovat... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis on Child abuse from the perspective of kindergarten teachers: the qualitative research introduces this issue to the readers. The theoretical part focuses on the definition of the CAN syndrome, the different components of this syndrome, diagnosis, prevention, consequences and the role of the teacher and the use of the literature for children in conveying the topic to children. The aim of the empirical part was to find out whether the deliberately selected kindergarten teachers work with the topic of CAN syndrome, if so, in what way, what the teachers' opinion on this issue is and how they approach it. An individual semi-structured interview was used for the first part. The second part consists of a literature search for children's literature on the topic of child abuse and neglect, followed by a comparison of the Anglo-Saxon and Czech book market with these books. The third part consists of the plan, realization and reflection of one lesson in a kindergarten with preschool children. The validated lesson was taught afterwards by another kindergarten teacher. All activities were observed, recorded and a teacher reflection was made. This thesis concludes that educators do not work with the topic of CAN syndrome with preschool children, it is impossible to find a book for preschool children... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |