Zobrazit minimální záznam

Working with the topic of abused children from the perspective of preschool educators: qualitative research
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorWolf, Petra
dc.date.accessioned2024-09-30T06:55:32Z
dc.date.available2024-09-30T06:55:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193369
dc.description.abstractDiplomová práce Týrání a zneužívání dětí pohledem pedagogů mateřských škol: kvalitativní výzkum seznamuje čtenáře s danou problematikou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu syndrom CAN, na jednotlivé složky tohoto syndromu, na jeho diagnostiku, prevenci, následky i roli učitele a využití literatury pro děti ve zprostředkování tématu dětem. Cílem empirické části bylo zjistit, zda záměrně vybraní pedagogové mateřských škol pracují s tématem syndromu CAN, pokud ano, jakým způsobem, jaký mají pedagogové názor na tuto problematiku a jak se k ní staví. Byl využit individuální polostrukturovaný rozhovor. Druhá část se skládá z rešerše literatury pro děti na téma týrání a zneužívání, následné porovnání anglosaského a českého knižního trhu s danými knihami. Třetí část spočívá v návrhu, realizaci a reflexi jedné lekce v mateřské škole s dětmi předškolního věku. Ověřená lekce byla následně odučena dalším pedagogem mateřské školy. Všechny činnosti byly pozorovány, zaznamenávány a učiněna reflexe pedagogů. Tato diplomová práce dospěla k výsledku, že pedagogové s danou problematikou s předškolními dětmi nepracují, na českém trhu nelze najít knihu pro předškolní děti, která by odpovídala tématu týrání a zneužívání, na anglosaském trhu je takovýchto knih velké množství. Autorce se podařilo zrealizovat...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis on Child abuse from the perspective of kindergarten teachers: the qualitative research introduces this issue to the readers. The theoretical part focuses on the definition of the CAN syndrome, the different components of this syndrome, diagnosis, prevention, consequences and the role of the teacher and the use of the literature for children in conveying the topic to children. The aim of the empirical part was to find out whether the deliberately selected kindergarten teachers work with the topic of CAN syndrome, if so, in what way, what the teachers' opinion on this issue is and how they approach it. An individual semi-structured interview was used for the first part. The second part consists of a literature search for children's literature on the topic of child abuse and neglect, followed by a comparison of the Anglo-Saxon and Czech book market with these books. The third part consists of the plan, realization and reflection of one lesson in a kindergarten with preschool children. The validated lesson was taught afterwards by another kindergarten teacher. All activities were observed, recorded and a teacher reflection was made. This thesis concludes that educators do not work with the topic of CAN syndrome with preschool children, it is impossible to find a book for preschool children...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAbused childen_US
dc.subjectkindergarten teacheren_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectthe working with a booken_US
dc.subjectTýrané dítěcs_CZ
dc.subjectzneužívané dítěcs_CZ
dc.subjectpedagog mateřské školycs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectpráce s knihoucs_CZ
dc.titlePráce s tématem týraného a zneužívaného dítěte v mateřské škole pohledem pedagogů: kvalitativní výzkumcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId261106
dc.title.translatedWorking with the topic of abused children from the perspective of preschool educators: qualitative researchen_US
dc.contributor.refereeKomberec, Filip
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Týrání a zneužívání dětí pohledem pedagogů mateřských škol: kvalitativní výzkum seznamuje čtenáře s danou problematikou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu syndrom CAN, na jednotlivé složky tohoto syndromu, na jeho diagnostiku, prevenci, následky i roli učitele a využití literatury pro děti ve zprostředkování tématu dětem. Cílem empirické části bylo zjistit, zda záměrně vybraní pedagogové mateřských škol pracují s tématem syndromu CAN, pokud ano, jakým způsobem, jaký mají pedagogové názor na tuto problematiku a jak se k ní staví. Byl využit individuální polostrukturovaný rozhovor. Druhá část se skládá z rešerše literatury pro děti na téma týrání a zneužívání, následné porovnání anglosaského a českého knižního trhu s danými knihami. Třetí část spočívá v návrhu, realizaci a reflexi jedné lekce v mateřské škole s dětmi předškolního věku. Ověřená lekce byla následně odučena dalším pedagogem mateřské školy. Všechny činnosti byly pozorovány, zaznamenávány a učiněna reflexe pedagogů. Tato diplomová práce dospěla k výsledku, že pedagogové s danou problematikou s předškolními dětmi nepracují, na českém trhu nelze najít knihu pro předškolní děti, která by odpovídala tématu týrání a zneužívání, na anglosaském trhu je takovýchto knih velké množství. Autorce se podařilo zrealizovat...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis on Child abuse from the perspective of kindergarten teachers: the qualitative research introduces this issue to the readers. The theoretical part focuses on the definition of the CAN syndrome, the different components of this syndrome, diagnosis, prevention, consequences and the role of the teacher and the use of the literature for children in conveying the topic to children. The aim of the empirical part was to find out whether the deliberately selected kindergarten teachers work with the topic of CAN syndrome, if so, in what way, what the teachers' opinion on this issue is and how they approach it. An individual semi-structured interview was used for the first part. The second part consists of a literature search for children's literature on the topic of child abuse and neglect, followed by a comparison of the Anglo-Saxon and Czech book market with these books. The third part consists of the plan, realization and reflection of one lesson in a kindergarten with preschool children. The validated lesson was taught afterwards by another kindergarten teacher. All activities were observed, recorded and a teacher reflection was made. This thesis concludes that educators do not work with the topic of CAN syndrome with preschool children, it is impossible to find a book for preschool children...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV