Zobrazit minimální záznam

(In)sufficient capacity in high schools in Prague: a case study of the situation in 2023 and 2024
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorCerhová, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T08:15:39Z
dc.date.available2024-11-29T08:15:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193393
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou nedostatečných kapacit na středních školách v Praze, prostřednictvím případové studie analyzuje problém a jeho vnímání veřejností, médii a politickou arénou. Cílem práce je prostřednictvím konceptu morální paniky identifikovat oběti, hrdiny a padouchy v procesu nastolování agendy. Výzkum se zaměřuje na rok 2023 a první měsíce roku 2024, přičemž prostřednictvím obsahové analýzy je sledován průběh debaty, postoje aktérů a mediální obraz situace, s důrazem na koncept morální paniky a procesu nastolování agendy. V práci jsou využívána data různorodého charakteru: titulky novinových článků pro analýzu mediální agendy, občanské interpelace na zasedání Zastupitelstva Hlavního města Prahy pro analýzu veřejného diskursu a stenografické záznamy jednání Zastupitelstva pro analýzu politické agendy. Primární pozornost je věnována politické agendě, s důrazem na rétoriku a diskurs politických aktérů při rozhodování a sledování jejich postojů napříč politickou reprezentací a v čase.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of insufficient capacity in secondary schools in Prague, analysing the problem and its perception by the public, the media and the political arena through a case study. Through the concept of moral panic, the thesis aims to identify victims, heroes and villains in the process of agenda setting. The research focuses on the year 2023 and the first months of 2024, and through a content analysis, the course of the debate, the attitudes of the actors and the media portrayal of the situation, with an emphasis on the concept of moral panic and the processes of agenda setting. The thesis uses data of a diverse nature: headlines of newspaper articles for the analysis of the media agenda, citizen interpellations at the Prague City Council meetings for the analysis of the public discourse, and stenographic recordings of the meetings of the City Council for the analysis of the political agenda. The primary focus is on the political agenda, with an emphasis on the rhetoric and discourse of political actors in decision-making and tracking their positions across political representation and over time.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCase studyen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjecthigh schoolsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectagenda settingen_US
dc.subjectmoral panicsen_US
dc.subjectPřípadová sutidecs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectstřední školycs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectnastolování agendycs_CZ
dc.subjectmorální panikacs_CZ
dc.title(Ne)dostatečné kapacity na středních školách v Praze: případová studie situace v roce 2023 a 2024cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId272428
dc.title.translated(In)sufficient capacity in high schools in Prague: a case study of the situation in 2023 and 2024en_US
dc.contributor.refereeHejzlarová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programPublic and Social Policyen_US
thesis.degree.programVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-program.enPublic and Social Policyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou nedostatečných kapacit na středních školách v Praze, prostřednictvím případové studie analyzuje problém a jeho vnímání veřejností, médii a politickou arénou. Cílem práce je prostřednictvím konceptu morální paniky identifikovat oběti, hrdiny a padouchy v procesu nastolování agendy. Výzkum se zaměřuje na rok 2023 a první měsíce roku 2024, přičemž prostřednictvím obsahové analýzy je sledován průběh debaty, postoje aktérů a mediální obraz situace, s důrazem na koncept morální paniky a procesu nastolování agendy. V práci jsou využívána data různorodého charakteru: titulky novinových článků pro analýzu mediální agendy, občanské interpelace na zasedání Zastupitelstva Hlavního města Prahy pro analýzu veřejného diskursu a stenografické záznamy jednání Zastupitelstva pro analýzu politické agendy. Primární pozornost je věnována politické agendě, s důrazem na rétoriku a diskurs politických aktérů při rozhodování a sledování jejich postojů napříč politickou reprezentací a v čase.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of insufficient capacity in secondary schools in Prague, analysing the problem and its perception by the public, the media and the political arena through a case study. Through the concept of moral panic, the thesis aims to identify victims, heroes and villains in the process of agenda setting. The research focuses on the year 2023 and the first months of 2024, and through a content analysis, the course of the debate, the attitudes of the actors and the media portrayal of the situation, with an emphasis on the concept of moral panic and the processes of agenda setting. The thesis uses data of a diverse nature: headlines of newspaper articles for the analysis of the media agenda, citizen interpellations at the Prague City Council meetings for the analysis of the public discourse, and stenographic recordings of the meetings of the City Council for the analysis of the political agenda. The primary focus is on the political agenda, with an emphasis on the rhetoric and discourse of political actors in decision-making and tracking their positions across political representation and over time.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV