Zobrazit minimální záznam

Má typ financování školy vliv na výsledky žáků? - Mezinárodní srovnání na základě souboru dat PISA
dc.contributor.advisorOpatrný, Matěj
dc.creatorSlorup, Emily
dc.date.accessioned2024-11-11T21:13:16Z
dc.date.available2024-11-11T21:13:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193395
dc.description.abstractTato práce zkoumá vliv vládního financování na výsledky středních škol v 65 zemích a regionech s využitím přístupu fixních efektů v regresních modelech. Tři soubory dat na úrovni škol odpovídají vždy jedné ze závislých proměn- ných: matematice, přírodním vědám a čtení. Každý z datových souborů na úrovni školy zahrnuje všechny relevantní proměnné, tedy příslušnou závislou proměnnou a vysvětlující proměnné. Tato analýza vychází z údajů PISA, které se sbírají každé tři roky a pokrývají období od roku 2006 do roku 2018. Výsledky odhalily klesající vliv mezi procentem financování ze strany státu a výsledky testů v matematice, přírodních vědách a čtení. Vztah je rovněž stati- sticky významný mezi procentem vládního financování a závislými proměn- nými. Studie se rovněž zabývá omezenou zobecnitelností této práce, a to prostřednictvím pečlivé interpretace výsledků. Závěrem tato práce podněcuje výzkumníky ke zkoumání vlivu smíšeného (soukromého a veřejného) financov- ání škol na výsledky středních škol. Klasifikace JEL C21, C23, H75, I22, I28 Klíčová slova výsledky středních škol, determinanty vzdělávání, regresní analýza, školní zdroje, státní financování Název práce Má druh financování školy vliv na výsledky žáků? - Mezinárodní srovnání na základě souboru dat PISAcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectfinancingen_US
dc.subjectpanel regressionen_US
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectfinancovánícs_CZ
dc.subjectpanelová regresecs_CZ
dc.titleDoes type of school financing impact student's performance? - International comparison based on PISA dataseten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId259903
dc.title.translatedMá typ financování školy vliv na výsledky žáků? - Mezinárodní srovnání na základě souboru dat PISAcs_CZ
dc.contributor.refereeDubinina, Evgeniya
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEconomics and Financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomics and Financecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEconomics and Financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEconomics and Financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá vliv vládního financování na výsledky středních škol v 65 zemích a regionech s využitím přístupu fixních efektů v regresních modelech. Tři soubory dat na úrovni škol odpovídají vždy jedné ze závislých proměn- ných: matematice, přírodním vědám a čtení. Každý z datových souborů na úrovni školy zahrnuje všechny relevantní proměnné, tedy příslušnou závislou proměnnou a vysvětlující proměnné. Tato analýza vychází z údajů PISA, které se sbírají každé tři roky a pokrývají období od roku 2006 do roku 2018. Výsledky odhalily klesající vliv mezi procentem financování ze strany státu a výsledky testů v matematice, přírodních vědách a čtení. Vztah je rovněž stati- sticky významný mezi procentem vládního financování a závislými proměn- nými. Studie se rovněž zabývá omezenou zobecnitelností této práce, a to prostřednictvím pečlivé interpretace výsledků. Závěrem tato práce podněcuje výzkumníky ke zkoumání vlivu smíšeného (soukromého a veřejného) financov- ání škol na výsledky středních škol. Klasifikace JEL C21, C23, H75, I22, I28 Klíčová slova výsledky středních škol, determinanty vzdělávání, regresní analýza, školní zdroje, státní financování Název práce Má druh financování školy vliv na výsledky žáků? - Mezinárodní srovnání na základě souboru dat PISAcs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV