Zobrazit minimální záznam

Burnout syndrome in teaching assistants
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorKoubová, Simona
dc.date.accessioned2024-10-01T06:30:15Z
dc.date.available2024-10-01T06:30:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193398
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na základních školách. Hlavním cílem je zmapovat výskyt syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na zvolených základních školách a zjistit, zda ředitelé těchto škol realizují opatření zaměřená na prevenci tohoto syndromu a zda celkově podporují wellbeing svých zaměstnanců. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a výzkumnou. První část je zaměřena na teoretické vymezení fenoménu syndromu vyhoření, konkrétně na jeho výklad, související pojmy, příčiny a rizikové faktory rozvoje, možné projevy, stadia vývoje, profese se zvýšeným rizikem výskytu, diagnostiku, léčbu a prevenci. Výzkumná část se věnuje výzkumnému šetření, pro který byl zvolen smíšený výzkum (mix design). Kvalitativního šetření se zúčastnilo osm ředitelů základních škol, kvantitativního šetření 89 asistentů pedagoga na základních školách. Výsledky výzkumného šetření prokázaly, že ředitelé základních škol zapojených do výzkumu přistupují k prevenci syndromu vyhoření a celkově k wellbeingu u svých zaměstnanců vesměs zodpovědně. Na těchto školách jsou realizována různá opatření pro podporu wellbeingu, kterých se účastní asistenti pedagoga stejně jako ostatní pedagogičtí pracovníci. Dle dotazníku Burnout Measure, Short Version se nebezpečné známky začínajícího...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of burnout syndrome among teaching assistants in primary schools. The main goal is to map the incidence of burnout syndrome among teaching assistants at selected elementary schools and to find out whether the principals of these schools implement measures aimed at preventing this syndrome and whether they generally support the well-being of their employees. The work is divided into two parts, theoretical and research. The first part is focused on the theoretical definition of the burnout syndrome phenomenon, specifically on its interpretation, related terms, causes and risk factors of development, possible manifestations, stages of development, professions with an increased risk of occurrence, diagnosis, treatment and prevention. The research part is dedicated to the research investigation, for which mixed research (mix design) was chosen. Eight principals of elementary schools took part in the qualitative part, and 89 teacher assistants in elementary schools took part in the quantitative part. The results of the research investigation proved that the principals of the elementary schools involved in the research take a responsible approach to the prevention of burnout syndrome and overall well-being of their employees. At these schools, various measures to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBurnout syndromeen_US
dc.subjectstages of burnout syndrome developmenten_US
dc.subjectprofessions with an increased risk of burnout syndromeen_US
dc.subjectdiagnosis of burnout syndromeen_US
dc.subjectprevention of burnout syndromeen_US
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.subjectwellbeingen_US
dc.subjectSyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectstadia vývoje syndromu vyhořenícs_CZ
dc.subjectprofese se zvýšeným rizikem výskytu syndromu vyhořenícs_CZ
dc.subjectdiagnostika syndromu vyhořenícs_CZ
dc.subjectprevence syndromu vyhořenícs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectwellbeingcs_CZ
dc.titleSyndrom vyhoření u asistentů pedagogacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId267643
dc.title.translatedBurnout syndrome in teaching assistantsen_US
dc.contributor.refereeValešová Malecová, Barbara
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na základních školách. Hlavním cílem je zmapovat výskyt syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na zvolených základních školách a zjistit, zda ředitelé těchto škol realizují opatření zaměřená na prevenci tohoto syndromu a zda celkově podporují wellbeing svých zaměstnanců. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a výzkumnou. První část je zaměřena na teoretické vymezení fenoménu syndromu vyhoření, konkrétně na jeho výklad, související pojmy, příčiny a rizikové faktory rozvoje, možné projevy, stadia vývoje, profese se zvýšeným rizikem výskytu, diagnostiku, léčbu a prevenci. Výzkumná část se věnuje výzkumnému šetření, pro který byl zvolen smíšený výzkum (mix design). Kvalitativního šetření se zúčastnilo osm ředitelů základních škol, kvantitativního šetření 89 asistentů pedagoga na základních školách. Výsledky výzkumného šetření prokázaly, že ředitelé základních škol zapojených do výzkumu přistupují k prevenci syndromu vyhoření a celkově k wellbeingu u svých zaměstnanců vesměs zodpovědně. Na těchto školách jsou realizována různá opatření pro podporu wellbeingu, kterých se účastní asistenti pedagoga stejně jako ostatní pedagogičtí pracovníci. Dle dotazníku Burnout Measure, Short Version se nebezpečné známky začínajícího...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of burnout syndrome among teaching assistants in primary schools. The main goal is to map the incidence of burnout syndrome among teaching assistants at selected elementary schools and to find out whether the principals of these schools implement measures aimed at preventing this syndrome and whether they generally support the well-being of their employees. The work is divided into two parts, theoretical and research. The first part is focused on the theoretical definition of the burnout syndrome phenomenon, specifically on its interpretation, related terms, causes and risk factors of development, possible manifestations, stages of development, professions with an increased risk of occurrence, diagnosis, treatment and prevention. The research part is dedicated to the research investigation, for which mixed research (mix design) was chosen. Eight principals of elementary schools took part in the qualitative part, and 89 teacher assistants in elementary schools took part in the quantitative part. The results of the research investigation proved that the principals of the elementary schools involved in the research take a responsible approach to the prevention of burnout syndrome and overall well-being of their employees. At these schools, various measures to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV