dc.contributor.advisor | Felcmanová, Lenka | |
dc.creator | Koubová, Simona | |
dc.date.accessioned | 2024-10-01T06:30:15Z | |
dc.date.available | 2024-10-01T06:30:15Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193398 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na základních školách. Hlavním cílem je zmapovat výskyt syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na zvolených základních školách a zjistit, zda ředitelé těchto škol realizují opatření zaměřená na prevenci tohoto syndromu a zda celkově podporují wellbeing svých zaměstnanců. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a výzkumnou. První část je zaměřena na teoretické vymezení fenoménu syndromu vyhoření, konkrétně na jeho výklad, související pojmy, příčiny a rizikové faktory rozvoje, možné projevy, stadia vývoje, profese se zvýšeným rizikem výskytu, diagnostiku, léčbu a prevenci. Výzkumná část se věnuje výzkumnému šetření, pro který byl zvolen smíšený výzkum (mix design). Kvalitativního šetření se zúčastnilo osm ředitelů základních škol, kvantitativního šetření 89 asistentů pedagoga na základních školách. Výsledky výzkumného šetření prokázaly, že ředitelé základních škol zapojených do výzkumu přistupují k prevenci syndromu vyhoření a celkově k wellbeingu u svých zaměstnanců vesměs zodpovědně. Na těchto školách jsou realizována různá opatření pro podporu wellbeingu, kterých se účastní asistenti pedagoga stejně jako ostatní pedagogičtí pracovníci. Dle dotazníku Burnout Measure, Short Version se nebezpečné známky začínajícího... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the issue of burnout syndrome among teaching assistants in primary schools. The main goal is to map the incidence of burnout syndrome among teaching assistants at selected elementary schools and to find out whether the principals of these schools implement measures aimed at preventing this syndrome and whether they generally support the well-being of their employees. The work is divided into two parts, theoretical and research. The first part is focused on the theoretical definition of the burnout syndrome phenomenon, specifically on its interpretation, related terms, causes and risk factors of development, possible manifestations, stages of development, professions with an increased risk of occurrence, diagnosis, treatment and prevention. The research part is dedicated to the research investigation, for which mixed research (mix design) was chosen. Eight principals of elementary schools took part in the qualitative part, and 89 teacher assistants in elementary schools took part in the quantitative part. The results of the research investigation proved that the principals of the elementary schools involved in the research take a responsible approach to the prevention of burnout syndrome and overall well-being of their employees. At these schools, various measures to... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Burnout syndrome | en_US |
dc.subject | stages of burnout syndrome development | en_US |
dc.subject | professions with an increased risk of burnout syndrome | en_US |
dc.subject | diagnosis of burnout syndrome | en_US |
dc.subject | prevention of burnout syndrome | en_US |
dc.subject | teaching assistant | en_US |
dc.subject | wellbeing | en_US |
dc.subject | Syndrom vyhoření | cs_CZ |
dc.subject | stadia vývoje syndromu vyhoření | cs_CZ |
dc.subject | profese se zvýšeným rizikem výskytu syndromu vyhoření | cs_CZ |
dc.subject | diagnostika syndromu vyhoření | cs_CZ |
dc.subject | prevence syndromu vyhoření | cs_CZ |
dc.subject | asistent pedagoga | cs_CZ |
dc.subject | wellbeing | cs_CZ |
dc.title | Syndrom vyhoření u asistentů pedagoga | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 267643 | |
dc.title.translated | Burnout syndrome in teaching assistants | en_US |
dc.contributor.referee | Valešová Malecová, Barbara | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speciální pedagogika | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na základních školách. Hlavním cílem je zmapovat výskyt syndromu vyhoření u asistentů pedagoga na zvolených základních školách a zjistit, zda ředitelé těchto škol realizují opatření zaměřená na prevenci tohoto syndromu a zda celkově podporují wellbeing svých zaměstnanců. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a výzkumnou. První část je zaměřena na teoretické vymezení fenoménu syndromu vyhoření, konkrétně na jeho výklad, související pojmy, příčiny a rizikové faktory rozvoje, možné projevy, stadia vývoje, profese se zvýšeným rizikem výskytu, diagnostiku, léčbu a prevenci. Výzkumná část se věnuje výzkumnému šetření, pro který byl zvolen smíšený výzkum (mix design). Kvalitativního šetření se zúčastnilo osm ředitelů základních škol, kvantitativního šetření 89 asistentů pedagoga na základních školách. Výsledky výzkumného šetření prokázaly, že ředitelé základních škol zapojených do výzkumu přistupují k prevenci syndromu vyhoření a celkově k wellbeingu u svých zaměstnanců vesměs zodpovědně. Na těchto školách jsou realizována různá opatření pro podporu wellbeingu, kterých se účastní asistenti pedagoga stejně jako ostatní pedagogičtí pracovníci. Dle dotazníku Burnout Measure, Short Version se nebezpečné známky začínajícího... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the issue of burnout syndrome among teaching assistants in primary schools. The main goal is to map the incidence of burnout syndrome among teaching assistants at selected elementary schools and to find out whether the principals of these schools implement measures aimed at preventing this syndrome and whether they generally support the well-being of their employees. The work is divided into two parts, theoretical and research. The first part is focused on the theoretical definition of the burnout syndrome phenomenon, specifically on its interpretation, related terms, causes and risk factors of development, possible manifestations, stages of development, professions with an increased risk of occurrence, diagnosis, treatment and prevention. The research part is dedicated to the research investigation, for which mixed research (mix design) was chosen. Eight principals of elementary schools took part in the qualitative part, and 89 teacher assistants in elementary schools took part in the quantitative part. The results of the research investigation proved that the principals of the elementary schools involved in the research take a responsible approach to the prevention of burnout syndrome and overall well-being of their employees. At these schools, various measures to... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |