Analýza customer value se zaměřením na odvětví náboru zaměstnanců
Customer Value Analysis with a Focus on the Recruitment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193405Identifikátory
SIS: 269927
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravcová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Generace Z, hodnoty zaměstnavatele, korporátní kultura, lidské zdroje, nábor zaměstnanců, zákaznická hodnotaKlíčová slova (anglicky)
Corporate culture, customer value, employer value proposition, generation Z, human resources, recruitingCustomer value nabývá na důležitosti nejen v kontextu profitability značek, ale i v náboru nových zaměstnanců. Porozumění tomu, jaké hodnoty vyhledávají potenciální zaměstnanci a jak je mohou firmy efektivně komunikovat, je zásadní pro úspěšné nabírání nových talentů a jejich dlouhodobé udržení. Tato bakalářská práce se zaměřuje na postavení customer value v oblasti náboru zaměstnanců s důrazem na preference generace Z, která momentálně vstupuje na pracovní trh. Teoretická část poskytuje vhled do problematiky customer value a jejího využití v rámci human resources, zabývá se specifiky náboru zaměstnanců z řad generace Z a teorií firemní kultury. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu v podobě hloubkových rozhovorů. Respondenty jsou čerství absolventi oboru Ekonomie a finance na Institutu ekonomických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a zástupci vybrané společnosti. Cílem výzkumu je pochopení preferencí studentů při výběru budoucího zaměstnavatele a jejich porovnání s hodnotami zkoumané společnosti. Na základě získaných dat jsou navržena doporučení pro efektivní oslovení a nábor studentů z generace Z.
Customer value is becoming increasingly important not only in the context of brand profitability but also in the recruitment of new employees. Understanding the values that potential employees seek and how companies can effectively communicate them is crucial for successful talent acquisition and long-term retention. This bachelor thesis focuses on the role of customer value in employee recruitment, with an emphasis on the preferences of Generation Z, who are currently entering the labor market. The theoretical part provides an insight into the topic of customer value and its use within human resources, addressing the specifics of recruiting Generation Z employees and the theory of corporate culture. The practical part is conducted through qualitative research in the form of in-depth interviews. The respondents are recent graduates of the Economics and Finance program at the Institute of Economic Studies, Faculty of Social Sciences, Charles University, and representatives of a selected company. The aim of the research is to understand the preferences of students when choosing their future employer and to compare them with the values of the examined company. Based on the obtained data, recommendations are proposed for effectively targeting and recruiting Generation Z students.