dc.contributor.advisor | Samek, Tomáš | |
dc.creator | Halamíček, David | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T02:35:37Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T02:35:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193418 | |
dc.description.abstract | Práce za pomoci konverzační analýzy zkoumá šest vybraných televizních debat před prezidentskou volbou v roce 2023. Nejprve jsou zde reflektovány fenomény spjaté s televizním vysíláním prezidentské volby, jako je politická komunikace, vliv podnikatelských struktur spolu s oligarchizací a regulací médií. Následně je zde přiblížen způsob, jakým tři největší tuzemské televize vytvářely obraz prezidentských kandidátů, jaké postupy a prvky v debatách používaly a jaký prostor poskytovaly jednotlivým kandidátům. Dále je analyzováno vystupování moderátorů, které je zasazeno do kontextu celé debaty, čímž je nastíněn specifický obraz o průběhu pořadů. Pomocí této analýzy je možné částečně posoudit, zda byly odvysílané debaty divákům podávány vyváženou formou s objektivním vyobrazováním přítomných prezidentských kandidátů, a především zda a případně jak podle názoru autora práce došlo k porušení principu nestrannosti ze strany televize, ať už prostřednictvím vystupování moderátora, nebo dramaturgickým pojetím. Pro lepší pochopení celé inscenace je zde předložena také důkladná analýza scénografických řešení a detailní popis prostředí, ve kterém se debaty odehrály. Prostřednictvím pečlivého zkoumání zmiňovaných prvků dochází autor práce k závěru, že z pohledu zkoumaných aspektů se nejproblematičtěji jeví debaty... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis uses a conversation analysis to examine six selected televised debates ahead of the 2023 presidential election, first reflecting on phenomena associated with the televised presidential election, such as political communication, the influence of business structures, along with oligarchisation and media regulation. Then, the way in which the three largest domestic TV stations created the image of the presidential candidates, what practices and elements they used in the debates and what space they gave to the individual candidates are presented. Next, the performance of the moderators is analysed and set in the context of the whole debate, thus sketching a specific picture of the course of the programmes. Through this analysis, it is possible to partially assess whether the debates were presented to the audience in a balanced way with an objective portrayal of the presidential candidates present, and above all, if and how the principle of impartiality was violated by the television, either through the moderator's performance or the dramaturgical approach. For a better understanding of the entire production, the following is presented also a thorough analysis of the scenographic solutions and a detailed description of the environment in which the debates took place. Through a careful... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | conversation analysis | en_US |
dc.subject | media | en_US |
dc.subject | presidential election | en_US |
dc.subject | televised debate | en_US |
dc.subject | konverzační analýza | cs_CZ |
dc.subject | média | cs_CZ |
dc.subject | prezidentská volba | cs_CZ |
dc.subject | televizní debata | cs_CZ |
dc.title | Prezidentští kandidáti v televizi: (re)konstrukce mediálního obrazu přímé volby | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 257387 | |
dc.title.translated | Presidential Candidates on TV: (re)construction of the media image of direct elections | en_US |
dc.contributor.referee | Tichá, Milena | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce za pomoci konverzační analýzy zkoumá šest vybraných televizních debat před prezidentskou volbou v roce 2023. Nejprve jsou zde reflektovány fenomény spjaté s televizním vysíláním prezidentské volby, jako je politická komunikace, vliv podnikatelských struktur spolu s oligarchizací a regulací médií. Následně je zde přiblížen způsob, jakým tři největší tuzemské televize vytvářely obraz prezidentských kandidátů, jaké postupy a prvky v debatách používaly a jaký prostor poskytovaly jednotlivým kandidátům. Dále je analyzováno vystupování moderátorů, které je zasazeno do kontextu celé debaty, čímž je nastíněn specifický obraz o průběhu pořadů. Pomocí této analýzy je možné částečně posoudit, zda byly odvysílané debaty divákům podávány vyváženou formou s objektivním vyobrazováním přítomných prezidentských kandidátů, a především zda a případně jak podle názoru autora práce došlo k porušení principu nestrannosti ze strany televize, ať už prostřednictvím vystupování moderátora, nebo dramaturgickým pojetím. Pro lepší pochopení celé inscenace je zde předložena také důkladná analýza scénografických řešení a detailní popis prostředí, ve kterém se debaty odehrály. Prostřednictvím pečlivého zkoumání zmiňovaných prvků dochází autor práce k závěru, že z pohledu zkoumaných aspektů se nejproblematičtěji jeví debaty... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis uses a conversation analysis to examine six selected televised debates ahead of the 2023 presidential election, first reflecting on phenomena associated with the televised presidential election, such as political communication, the influence of business structures, along with oligarchisation and media regulation. Then, the way in which the three largest domestic TV stations created the image of the presidential candidates, what practices and elements they used in the debates and what space they gave to the individual candidates are presented. Next, the performance of the moderators is analysed and set in the context of the whole debate, thus sketching a specific picture of the course of the programmes. Through this analysis, it is possible to partially assess whether the debates were presented to the audience in a balanced way with an objective portrayal of the presidential candidates present, and above all, if and how the principle of impartiality was violated by the television, either through the moderator's performance or the dramaturgical approach. For a better understanding of the entire production, the following is presented also a thorough analysis of the scenographic solutions and a detailed description of the environment in which the debates took place. Through a careful... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |