Zobrazit minimální záznam

Social support and the journey through the studies of first-generation doctoral students
dc.contributor.advisorMachovcová, Kateřina
dc.creatorRaková, Pavlína
dc.date.accessioned2024-11-28T22:57:54Z
dc.date.available2024-11-28T22:57:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193440
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá skupinou doktorandů první generace a jejich sociální oporu při cestě studiem. Cílem práce bylo pochopit zkušenosti studentů první generace při studiu doktorských programů a prožívání sociální opory během studia, možnou proměnu jejich blízkých vztahů s okolím vzhledem ke studiu a popsat jejich pocity sounáležitosti k jejich instituci a sociálním skupinám. Teoretická část se věnuje východiskům sociální opory, sociální identity a sounáležitosti s ohledem na skupinu studujících první generace, doktorandů všeobecně a doktorandů první generace. Výzkumný soubor tvořilo 6 doktorandů první generace, studujících prezenčně doktorský program v oblasti humanitně-sociálních věd. Sběr dat byl proveden polostrukturovanými rozhovory, které byly následně zpracovány pomocí reflexivní tematické analýzy. Výsledky ukazují, že respondenti byli již během pregraduálního studia cílevědomí jedinci, kteří v případě nedostupné studijní opory od rodiny dokázali využít jiné zdroje opory. Od rodiny čerpali především emocionální podporu. Někteří nezaznamenali výrazné změny ve vztazích s rodinou, zatímco jiní se potýkali s nepochopením vzhledem k jejich studiu, což ovlivnilo jejich pocit sounáležitosti a komunikaci s rodinou. Necítili silnou sounáležitost se svou institucí kvůli samostatné práci na...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores the group of first-generation doctoral students and their social support throughout their studies. The aim of the thesis was to understand the experiences of first-generation students in doctoral programs, their perception of social support during their studies, the potential transformation of their close relationships due to their academic pursuits, and to describe their sense of belonging to their institution and social groups. The theoretical part focuses on the foundations of social support, social identity, and belonging with respect to first-generation students, doctoral students in general, and specifically first-generation doctoral students. The research sample consisted of 6 first-generation doctoral students, studying full- time in humanities and social sciences programs. Data collection was conducted through semi- structured interviews, which were analysed using reflexive thematic analysis. The findings indicate that respondents were already goal-oriented individuals during their undergraduate studies, who managed to utilize other sources of support when family support for their studies was lacking. They primarily drew emotional support from their families. Some did not notice significant changes in family relationships, while others faced...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfirst generation studentsen_US
dc.subjectdoctoral studentsen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectsocial supporten_US
dc.subjectbelongingen_US
dc.subjectstudenti první generacecs_CZ
dc.subjectdoktorandics_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.subjectsociální oporacs_CZ
dc.subjectbelongingcs_CZ
dc.titleSociální opora a cesta studiem doktorandů první generacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId260483
dc.title.translatedSocial support and the journey through the studies of first-generation doctoral studentsen_US
dc.contributor.refereeŠkanderová, Taťána
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá skupinou doktorandů první generace a jejich sociální oporu při cestě studiem. Cílem práce bylo pochopit zkušenosti studentů první generace při studiu doktorských programů a prožívání sociální opory během studia, možnou proměnu jejich blízkých vztahů s okolím vzhledem ke studiu a popsat jejich pocity sounáležitosti k jejich instituci a sociálním skupinám. Teoretická část se věnuje východiskům sociální opory, sociální identity a sounáležitosti s ohledem na skupinu studujících první generace, doktorandů všeobecně a doktorandů první generace. Výzkumný soubor tvořilo 6 doktorandů první generace, studujících prezenčně doktorský program v oblasti humanitně-sociálních věd. Sběr dat byl proveden polostrukturovanými rozhovory, které byly následně zpracovány pomocí reflexivní tematické analýzy. Výsledky ukazují, že respondenti byli již během pregraduálního studia cílevědomí jedinci, kteří v případě nedostupné studijní opory od rodiny dokázali využít jiné zdroje opory. Od rodiny čerpali především emocionální podporu. Někteří nezaznamenali výrazné změny ve vztazích s rodinou, zatímco jiní se potýkali s nepochopením vzhledem k jejich studiu, což ovlivnilo jejich pocit sounáležitosti a komunikaci s rodinou. Necítili silnou sounáležitost se svou institucí kvůli samostatné práci na...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis explores the group of first-generation doctoral students and their social support throughout their studies. The aim of the thesis was to understand the experiences of first-generation students in doctoral programs, their perception of social support during their studies, the potential transformation of their close relationships due to their academic pursuits, and to describe their sense of belonging to their institution and social groups. The theoretical part focuses on the foundations of social support, social identity, and belonging with respect to first-generation students, doctoral students in general, and specifically first-generation doctoral students. The research sample consisted of 6 first-generation doctoral students, studying full- time in humanities and social sciences programs. Data collection was conducted through semi- structured interviews, which were analysed using reflexive thematic analysis. The findings indicate that respondents were already goal-oriented individuals during their undergraduate studies, who managed to utilize other sources of support when family support for their studies was lacking. They primarily drew emotional support from their families. Some did not notice significant changes in family relationships, while others faced...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV