Impact of government subsidies on the quantity and quality of movie production
Vliv veřejných dotací na kvantitu a kvalitu filmové produkce
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193465Identifikátory
SIS: 259954
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palanská, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
9. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dotace, dotační politika, filmový průmysl, vyhodnocení efektivity dotací, Státní fond kinematografie, regresní diskontinuitaKlíčová slova (anglicky)
subsidies, subsidy policy, movie industry, efficiency evaluation of subsidies, Czech film fund, regression discontinuityTato práce zkoumá dopady dotací Státního fondu kinematografie na kvan- titu a kvalitu filmové produkce v České Republice. Za tímto účelem používá metodologii regresní diskontinuity a využívá data o procesu přidělování dotací a data o výsledcích jednotlivých projektů, včetně tržeb, diváckých hodno- cení a počtu ocenění a nominací. Hlavní výsledky práce jsou následující (i) dotace zhruba zvojnásobují pravděpodobnost vzniku filmů (ii) uvažujeme-li pouze vzniklé filmy, dotace nemají žádný významný pozitiní dopad na kval- itu podpořených filmů (iii) uvažujeme-li pouze vzniklé filmy, dotace míří dis- propočně k filmům s nižšími tržbami, ale zároveň k filmům s lepším diváckým a odborným hodnocením. Tato práce představuje první kvazi-experimentální vyhodnocení dopadu filmových dotací na světě.
This thesis investigates the effects of production subsidies granted by the Czech Film Fund on the quantity and quality of the movie production in the Czech Republic. For this purpose, the regression discontinuity design is used, utilizing the data on subsidy allocation process and outcome variables for individual movies such as box office, viewer ratings and award nominations. The three main findings are that (i) the subsidies roughly double the probability of movies being produced, (ii) the subsidies do not have any significant positive effect on the quality of the supported movies, conditional on the movies being produced, (iii) the subsidies are disproportionately awarded to movies which, conditional on being produced, achieve lower box office numbers but receive better ratings from both viewers and critics. This thesis represents the first quasi-experimental investigation of the impact of movie subsidies in any country.