dc.contributor.advisor | Országhová, Kristína | |
dc.creator | Sikorová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T06:18:19Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T06:18:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193486 | |
dc.description.abstract | V bakalářské práci se zaměřuji na odlišnosti mezi tanečníky a tanečnicemi v tanečních Hip- Hopových battlech. Hip-Hopová kultura má významný vliv na osoby, které jsou její součástí a vychází především z afroamerické menšiny v USA. Stala se významným hlasem převážně mladých lidí a později se rozšířila i do dalších částí světa. Taneční battly jsou zásadním prvkem této kultury a představují specifické prostředí, ve kterém se utváří sociální realita a také genderová identita. Na téma genderu pohlížím skrze feministickou teorii, popisuji koncept "dělat gender" a hegemonní maskulinitu, která bývá s Hip-Hopovými battly spojována. Dále popisuji intersekcionalitu, která mi umožňuje brát v potaz kategorie genderu a rasy, které se v této práci objevují. Cílem mé práce je více pochopit, jaké odlišnosti se v Hip-Hopových tanečních battlech objevují v souvislosti s genderovou identitou. Zejména se zaměřuji na pohybový projev, který tanečníci a tanečnice v battlech prezentují. Empirická část mé práce je založená na analýze čtyř polostrukturovaných rozhovorů s tanečníky a tanečnicemi, kteří se Hip-Hopových battlů účastní. Tyto poznatky kombinuji s analýzou videí tanečního Hip- Hopového battlu, kde se zaměřuji na jednoho tanečníka a jednu tanečnici. Jako hlavní zjištění mé práce bych ráda zmínila, že pohybový... | cs_CZ |
dc.description.abstract | My bachelor thesis deals with the differences between male and female dancers in Hip-Hop dance battles. Hip-Hop culture has had a significant impact on those who are a part of it and is based primarily on the African American minority in the United States. It has become an important voice for mostly young people and later spread to other parts of the world. Dance battles are a crucial element of this culture and represent a specific environment in which social reality and gender identity are shaped. I look at the topic of gender through feminist theory and describe the concept of doing gender and hegemonic masculinity that tends to be associated with Hip-Hop battles. I also describe the intersectionality that allows me to consider the categories of gender and race that appear in this thesis. The aim of my work is to understand more about the differences that emerge in Hip-Hop dance battles in relation to the gender identity. In particular, I focus on the movement expression that male and female dancers present in the battles. The empirical part of my work is based on the analysis of four semi-structured interviews with male and female dancers who participate in Hip-Hop battles. I combine these findings with an analysis of Hip-Hop dance battle videos, in which I focus on one male and one female... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | gender | en_US |
dc.subject | Hip-Hop | en_US |
dc.subject | dance | en_US |
dc.subject | dance battle | en_US |
dc.subject | social interaction | en_US |
dc.subject | movement expression | en_US |
dc.subject | gender | cs_CZ |
dc.subject | Hip-Hop | cs_CZ |
dc.subject | tanec | cs_CZ |
dc.subject | taneční battle | cs_CZ |
dc.subject | sociální interakce | cs_CZ |
dc.subject | pohybový projev | cs_CZ |
dc.title | Genderové rozdíly v pohybovém projevu tanečníků a tanečnic v Hip-Hopovém battlu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 262217 | |
dc.title.translated | Gender Differences in Movement Expression of Male and Female Dancers in a Hip-Hop Battle | en_US |
dc.contributor.referee | Spalová, Barbora | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology:Studies of Contemporary Societies | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie se specializací Studia současných společností | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie se specializací Studia současných společností | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology:Studies of Contemporary Societies | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V bakalářské práci se zaměřuji na odlišnosti mezi tanečníky a tanečnicemi v tanečních Hip- Hopových battlech. Hip-Hopová kultura má významný vliv na osoby, které jsou její součástí a vychází především z afroamerické menšiny v USA. Stala se významným hlasem převážně mladých lidí a později se rozšířila i do dalších částí světa. Taneční battly jsou zásadním prvkem této kultury a představují specifické prostředí, ve kterém se utváří sociální realita a také genderová identita. Na téma genderu pohlížím skrze feministickou teorii, popisuji koncept "dělat gender" a hegemonní maskulinitu, která bývá s Hip-Hopovými battly spojována. Dále popisuji intersekcionalitu, která mi umožňuje brát v potaz kategorie genderu a rasy, které se v této práci objevují. Cílem mé práce je více pochopit, jaké odlišnosti se v Hip-Hopových tanečních battlech objevují v souvislosti s genderovou identitou. Zejména se zaměřuji na pohybový projev, který tanečníci a tanečnice v battlech prezentují. Empirická část mé práce je založená na analýze čtyř polostrukturovaných rozhovorů s tanečníky a tanečnicemi, kteří se Hip-Hopových battlů účastní. Tyto poznatky kombinuji s analýzou videí tanečního Hip- Hopového battlu, kde se zaměřuji na jednoho tanečníka a jednu tanečnici. Jako hlavní zjištění mé práce bych ráda zmínila, že pohybový... | cs_CZ |
uk.abstract.en | My bachelor thesis deals with the differences between male and female dancers in Hip-Hop dance battles. Hip-Hop culture has had a significant impact on those who are a part of it and is based primarily on the African American minority in the United States. It has become an important voice for mostly young people and later spread to other parts of the world. Dance battles are a crucial element of this culture and represent a specific environment in which social reality and gender identity are shaped. I look at the topic of gender through feminist theory and describe the concept of doing gender and hegemonic masculinity that tends to be associated with Hip-Hop battles. I also describe the intersectionality that allows me to consider the categories of gender and race that appear in this thesis. The aim of my work is to understand more about the differences that emerge in Hip-Hop dance battles in relation to the gender identity. In particular, I focus on the movement expression that male and female dancers present in the battles. The empirical part of my work is based on the analysis of four semi-structured interviews with male and female dancers who participate in Hip-Hop battles. I combine these findings with an analysis of Hip-Hop dance battle videos, in which I focus on one male and one female... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |