Teachers Matter: A Meta-Analysis
Na učitelích záleží: Metaanalýza
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/193487/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193487Identifikátory
SIS: 256359
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kantová, Klára
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zkušenosti učitele, skóre testu, výsledky studentů, vzdělání, metaanalýza, pub- likační zkreslení, Bayesovské průměrování modelůKlíčová slova (anglicky)
Teacher experience, test score, student achievement, education, meta-analysis, publication bias, Bayesian model averagingSoučasná literatura naznačuje, že zkušenější učitelé mají pozitivní vliv na výsledky studentů. Velikost tohoto účinku se mezi různými studiemi liší. Ovšem dosud nebyl započítán dopad publikačního zkreslení a nejistota modelu. Tato práce zkoumá vztah mezi zkušenostmi učitelů a úspěchy studentů prostřednictvím komplexní meta-analýzy. Sestavil jsem soubor dat obsahující 131 odhadů z 19 studií. Počáteční zjištění naznačují průměrné zvýšení standardní odchylky výsledků testů o 2% za každý další rok zkušeností učitele. Přítomnost pub- likačního zkreslení je však zřejmá, jak ukazují lineární testy a nově vyvinuté ne- lineární techniky. Pomocí průměrování modelů zkoumám vliv 21 proměnných na efekt zkušeností učitelů. Po započítání publikačního zkreslení a aplikaci metody Bayesovského průměrování modelů se zdá, že skutečný efekt zkušeností učitelů ve vybraných studiích neexistuje nebo není rozlišitelný od nuly. To naznačuje, že publikační zkreslení mohlo uměle zveličit pozitivní účinky zjištěné dříve. 1
Current literature suggests that more experienced teachers positively impact student results. The size of this effect varies across many studies. However, it has not yet been corrected for publication bias and model uncertainty. Through a comprehensive meta-analysis, this thesis explores the relationship between teacher experience and student achievement. I assemble a dataset of 131 esti- mates from 19 studies. Initial findings indicate an average 2% increase in test score standard deviation for each additional year of teacher experience. How- ever, the presence of publication bias is evident, as demonstrated by linear tests and recently developed non-linear techniques. This thesis uses model averaging to investigate the influence of 21 variables on the teacher experience effect. Af- ter correcting for publication bias and applying the Bayesian model averaging method, the true effect of teacher experience in included studies appears nonex- istent or indistinguishable from zero. Selective publication practices may have inflated positive effect reported previously. 1