Zobrazit minimální záznam

The work with gifted pupils in elementary school nd grammar school
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorJochová, Petra
dc.date.accessioned2024-10-01T06:55:26Z
dc.date.available2024-10-01T06:55:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193499
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou práce s nadaným žákem na základní škole a víceletém gymnáziu. Teoretická část charakterizuje nadaného žáka, zaměřuje se na vliv prostředí na rozvoj nadání a přináší pohled na víceletá gymnázia. Práce se zabývá také současným legislativním rámcem. Dále je práce zaměřena na vzdělávání a možnosti práce s nadaným žákem. Cílem empirického šetření bylo zjistit, jaké metody a organizační formy učitelé volí při práci s nadaným žákem, zda či dle jakých kritérií se tyto uplatňované metody liší na základní škole a víceletém gymnáziu, zda dochází k většímu rozvoji a podpoře nadaného žáka na víceletém gymnáziu a liší-li se příprava učitele na výuku nadaného žáka na základní škole a víceletém gymnáziu. Metodologická část byla řešena kvalitativním přístupem, konkrétně prostřednictvím designu případové studie. Pro sběr dat byl využit polostrukturovaný rozhovor s učiteli, kteří se aktivně podílejí na výuce nadaného žáka. Dále bylo využito standardizované zúčastněné pozorování a analýza školní dokumentace. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na podporu a rozvoj nadaných žáků ve školním prostředí a přinášejí cenné aktuální poznatky do pedagogické praxe. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, nadaný žák, víceletá gymnázia, základní škola, vyučující pedagogcs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of working with a gifted student in primary school and multi-year gymnasium. The theoretical part characterizes the gifted student, focuses on the influence of the environment on the development of talent and brings a view of multi-year high schools. The work also deals with the current legislative framework. Furthermore, the work is focused on education and the possibilities of working with a gifted student. The aim of the empirical investigation was to find out what methods and organizational forms teachers choose when working with gifted pupils, whether or according to what criteria these applied methods differ in primary school and multi-year grammar school, whether there is greater development and support of gifted pupils in multi-year grammar school and whether they differ if the preparation of a teacher to teach a gifted pupil in primary school and multi-year gymnasium. The methodological part was solved with a qualitative approach, specifically through the design of a case study. A semi-structured interview with teachers who actively participate in the teaching of a gifted student was used for data collection. Standardized participant observation and analysis of school documentation were also used. The results of this work provide a comprehensive...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgiftednessen_US
dc.subjectgifted pupilen_US
dc.subjectmulti-year gymnasiumen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectteaching pedagogueen_US
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectvíceletá gymnáziacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectvyučující pedagogcs_CZ
dc.titlePráce s nadanými žáky na základní škole a víceletém gymnáziucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258151
dc.title.translatedThe work with gifted pupils in elementary school nd grammar schoolen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou práce s nadaným žákem na základní škole a víceletém gymnáziu. Teoretická část charakterizuje nadaného žáka, zaměřuje se na vliv prostředí na rozvoj nadání a přináší pohled na víceletá gymnázia. Práce se zabývá také současným legislativním rámcem. Dále je práce zaměřena na vzdělávání a možnosti práce s nadaným žákem. Cílem empirického šetření bylo zjistit, jaké metody a organizační formy učitelé volí při práci s nadaným žákem, zda či dle jakých kritérií se tyto uplatňované metody liší na základní škole a víceletém gymnáziu, zda dochází k většímu rozvoji a podpoře nadaného žáka na víceletém gymnáziu a liší-li se příprava učitele na výuku nadaného žáka na základní škole a víceletém gymnáziu. Metodologická část byla řešena kvalitativním přístupem, konkrétně prostřednictvím designu případové studie. Pro sběr dat byl využit polostrukturovaný rozhovor s učiteli, kteří se aktivně podílejí na výuce nadaného žáka. Dále bylo využito standardizované zúčastněné pozorování a analýza školní dokumentace. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na podporu a rozvoj nadaných žáků ve školním prostředí a přinášejí cenné aktuální poznatky do pedagogické praxe. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, nadaný žák, víceletá gymnázia, základní škola, vyučující pedagogcs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of working with a gifted student in primary school and multi-year gymnasium. The theoretical part characterizes the gifted student, focuses on the influence of the environment on the development of talent and brings a view of multi-year high schools. The work also deals with the current legislative framework. Furthermore, the work is focused on education and the possibilities of working with a gifted student. The aim of the empirical investigation was to find out what methods and organizational forms teachers choose when working with gifted pupils, whether or according to what criteria these applied methods differ in primary school and multi-year grammar school, whether there is greater development and support of gifted pupils in multi-year grammar school and whether they differ if the preparation of a teacher to teach a gifted pupil in primary school and multi-year gymnasium. The methodological part was solved with a qualitative approach, specifically through the design of a case study. A semi-structured interview with teachers who actively participate in the teaching of a gifted student was used for data collection. Standardized participant observation and analysis of school documentation were also used. The results of this work provide a comprehensive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV