dc.contributor.advisor | Kadrnožková, Monika | |
dc.creator | Jochová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-10-01T06:55:26Z | |
dc.date.available | 2024-10-01T06:55:26Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193499 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou práce s nadaným žákem na základní škole a víceletém gymnáziu. Teoretická část charakterizuje nadaného žáka, zaměřuje se na vliv prostředí na rozvoj nadání a přináší pohled na víceletá gymnázia. Práce se zabývá také současným legislativním rámcem. Dále je práce zaměřena na vzdělávání a možnosti práce s nadaným žákem. Cílem empirického šetření bylo zjistit, jaké metody a organizační formy učitelé volí při práci s nadaným žákem, zda či dle jakých kritérií se tyto uplatňované metody liší na základní škole a víceletém gymnáziu, zda dochází k většímu rozvoji a podpoře nadaného žáka na víceletém gymnáziu a liší-li se příprava učitele na výuku nadaného žáka na základní škole a víceletém gymnáziu. Metodologická část byla řešena kvalitativním přístupem, konkrétně prostřednictvím designu případové studie. Pro sběr dat byl využit polostrukturovaný rozhovor s učiteli, kteří se aktivně podílejí na výuce nadaného žáka. Dále bylo využito standardizované zúčastněné pozorování a analýza školní dokumentace. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na podporu a rozvoj nadaných žáků ve školním prostředí a přinášejí cenné aktuální poznatky do pedagogické praxe. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, nadaný žák, víceletá gymnázia, základní škola, vyučující pedagog | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the issue of working with a gifted student in primary school and multi-year gymnasium. The theoretical part characterizes the gifted student, focuses on the influence of the environment on the development of talent and brings a view of multi-year high schools. The work also deals with the current legislative framework. Furthermore, the work is focused on education and the possibilities of working with a gifted student. The aim of the empirical investigation was to find out what methods and organizational forms teachers choose when working with gifted pupils, whether or according to what criteria these applied methods differ in primary school and multi-year grammar school, whether there is greater development and support of gifted pupils in multi-year grammar school and whether they differ if the preparation of a teacher to teach a gifted pupil in primary school and multi-year gymnasium. The methodological part was solved with a qualitative approach, specifically through the design of a case study. A semi-structured interview with teachers who actively participate in the teaching of a gifted student was used for data collection. Standardized participant observation and analysis of school documentation were also used. The results of this work provide a comprehensive... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | giftedness | en_US |
dc.subject | gifted pupil | en_US |
dc.subject | multi-year gymnasium | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | teaching pedagogue | en_US |
dc.subject | nadání | cs_CZ |
dc.subject | nadaný žák | cs_CZ |
dc.subject | víceletá gymnázia | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | vyučující pedagog | cs_CZ |
dc.title | Práce s nadanými žáky na základní škole a víceletém gymnáziu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 258151 | |
dc.title.translated | The work with gifted pupils in elementary school nd grammar school | en_US |
dc.contributor.referee | Marádová, Eva | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speciální pedagogika | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou práce s nadaným žákem na základní škole a víceletém gymnáziu. Teoretická část charakterizuje nadaného žáka, zaměřuje se na vliv prostředí na rozvoj nadání a přináší pohled na víceletá gymnázia. Práce se zabývá také současným legislativním rámcem. Dále je práce zaměřena na vzdělávání a možnosti práce s nadaným žákem. Cílem empirického šetření bylo zjistit, jaké metody a organizační formy učitelé volí při práci s nadaným žákem, zda či dle jakých kritérií se tyto uplatňované metody liší na základní škole a víceletém gymnáziu, zda dochází k většímu rozvoji a podpoře nadaného žáka na víceletém gymnáziu a liší-li se příprava učitele na výuku nadaného žáka na základní škole a víceletém gymnáziu. Metodologická část byla řešena kvalitativním přístupem, konkrétně prostřednictvím designu případové studie. Pro sběr dat byl využit polostrukturovaný rozhovor s učiteli, kteří se aktivně podílejí na výuce nadaného žáka. Dále bylo využito standardizované zúčastněné pozorování a analýza školní dokumentace. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na podporu a rozvoj nadaných žáků ve školním prostředí a přinášejí cenné aktuální poznatky do pedagogické praxe. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, nadaný žák, víceletá gymnázia, základní škola, vyučující pedagog | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the issue of working with a gifted student in primary school and multi-year gymnasium. The theoretical part characterizes the gifted student, focuses on the influence of the environment on the development of talent and brings a view of multi-year high schools. The work also deals with the current legislative framework. Furthermore, the work is focused on education and the possibilities of working with a gifted student. The aim of the empirical investigation was to find out what methods and organizational forms teachers choose when working with gifted pupils, whether or according to what criteria these applied methods differ in primary school and multi-year grammar school, whether there is greater development and support of gifted pupils in multi-year grammar school and whether they differ if the preparation of a teacher to teach a gifted pupil in primary school and multi-year gymnasium. The methodological part was solved with a qualitative approach, specifically through the design of a case study. A semi-structured interview with teachers who actively participate in the teaching of a gifted student was used for data collection. Standardized participant observation and analysis of school documentation were also used. The results of this work provide a comprehensive... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |