Zobrazit minimální záznam

What Role do Children Targeted Ads play in their view of Gender and Gender Stereotypes
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorKruchňová, Karolína
dc.date.accessioned2024-10-01T06:57:45Z
dc.date.available2024-10-01T06:57:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193510
dc.description.abstractPráce se zabývá tématem reklamy cílené na děti a jejím vlivem na jejich vnímání genderových stereotypů. Teoretická část práce pojednává o tématech souvisejících s televizí jako masovým médiem, televizní reklamou a reklamou cílenou na děti. Dále je v teoretické části představena stereotypizace obecně a následně právě genderová stereotypizace. Ačkoli je na děti cíleno široké spektrum reklam, pro tuto práci jsem si vybrala především reklamy na hračky. Důvodem mého výběru je návaznost na výzkumnou otázku. V jejím rámci se zaměřím na to, zda a případně jak ovlivňuje reklama cílená na děti jejich vnímání genderových stereotypů. Jako konkrétní příklady mi budou sloužit reklamy na hračky vysílané především v předvánočním období, kdy je jejich koncentrace v televizním prostředí nejvyšší. Následuje výzkumná část, která sestává z představení metodiky, kterou jsou rozhovory s dětmi, a představení a zdůvodnění výběru participantů. Dále je pak ve výzkumné části zahrnuta analýza samotných rozhovorů. Z výsledků analýzy vyplývá, že děti vnímají genderové stereotypy, které jim jsou pomocí reklam na ně cílených prezentovány a dokáží na jejich základě přiřazovat produkty, barvy a činnosti jednotlivým pohlavím.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of advertising aimed at children and its influence on their perception of gender stereotypes. The theoretical part of the thesis deals with topics related to television as a mass medium, television advertising and advertising targeted at children. Furthermore, the theoretical part introduces stereotyping in general and then gender stereotyping in particular. Although a wide range of advertisements target children, for this thesis I have chosen mainly toy advertisements. The reason for my choice is related to the research question. Within it, I will focus on whether and possibly how advertising targeted at children influences their perception of gender stereotypes. As specific examples I will use toy advertisements broadcasted mainly in the pre-Christmas period, when their concentration in the television environment is highest. The research part follows, which consists of introducing the methodology, which is interviews with children, and introducing and justifying the selection of participants. The research part then includes an analysis of the interviews themselves. The results of the analysis show that children perceive the gender stereotypes presented to them through the advertisements targeted at them and are able to attribute products, colours and activities to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleJakou roli hrají reklamy cílené na děti na jejich vnímání genderu a genderových stereotypůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId238888
dc.title.translatedWhat Role do Children Targeted Ads play in their view of Gender and Gender Stereotypesen_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá tématem reklamy cílené na děti a jejím vlivem na jejich vnímání genderových stereotypů. Teoretická část práce pojednává o tématech souvisejících s televizí jako masovým médiem, televizní reklamou a reklamou cílenou na děti. Dále je v teoretické části představena stereotypizace obecně a následně právě genderová stereotypizace. Ačkoli je na děti cíleno široké spektrum reklam, pro tuto práci jsem si vybrala především reklamy na hračky. Důvodem mého výběru je návaznost na výzkumnou otázku. V jejím rámci se zaměřím na to, zda a případně jak ovlivňuje reklama cílená na děti jejich vnímání genderových stereotypů. Jako konkrétní příklady mi budou sloužit reklamy na hračky vysílané především v předvánočním období, kdy je jejich koncentrace v televizním prostředí nejvyšší. Následuje výzkumná část, která sestává z představení metodiky, kterou jsou rozhovory s dětmi, a představení a zdůvodnění výběru participantů. Dále je pak ve výzkumné části zahrnuta analýza samotných rozhovorů. Z výsledků analýzy vyplývá, že děti vnímají genderové stereotypy, které jim jsou pomocí reklam na ně cílených prezentovány a dokáží na jejich základě přiřazovat produkty, barvy a činnosti jednotlivým pohlavím.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of advertising aimed at children and its influence on their perception of gender stereotypes. The theoretical part of the thesis deals with topics related to television as a mass medium, television advertising and advertising targeted at children. Furthermore, the theoretical part introduces stereotyping in general and then gender stereotyping in particular. Although a wide range of advertisements target children, for this thesis I have chosen mainly toy advertisements. The reason for my choice is related to the research question. Within it, I will focus on whether and possibly how advertising targeted at children influences their perception of gender stereotypes. As specific examples I will use toy advertisements broadcasted mainly in the pre-Christmas period, when their concentration in the television environment is highest. The research part follows, which consists of introducing the methodology, which is interviews with children, and introducing and justifying the selection of participants. The research part then includes an analysis of the interviews themselves. The results of the analysis show that children perceive the gender stereotypes presented to them through the advertisements targeted at them and are able to attribute products, colours and activities to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV