dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Divišová, Anna-Marie | |
dc.date.accessioned | 2024-10-01T07:06:14Z | |
dc.date.available | 2024-10-01T07:06:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193547 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá strukturovanou diskuzí v hodinách občanské výchovy. Práce rozebírá teoretické podklady, které ovlivňují učení a práci ve skupině, zároveň také popisuje vývojovou fázi dospívání, která je pro tento výzkum klíčová, protože respondenti výzkumu jsou žáci 8. a 9. tříd základní školy. Následně se zabývá rozborem vybraných otázek z mezinárodního výzkumu G-EPIC a porovnání zkoumaných tříd mezi sebou. V 15 třídách (z toho ve 3 třídách jedné školy) byl provedena Q-metoda a poté žáci vyplňovali dotazník, včetně sady výroků hodnotících provedenou výukovou aktivitu. Analýza se zaměřuje na rozbor žákovského hodnocení Q-metody ve sledovaných 3 třídách v porovnání se zbývajícími 12. Zohledněny jsou různé faktory ovlivňující zapojení žáků do skupinové diskuse, tj. složení skupiny, kamarádství, aktivní přístup k úkolu atp. K výzkumu byly použity metody kvantitativní i kvalitativní. Výsledky z šetření jsme opírali o data z dotazníků, ale i experimentu a závěrečné diskuze se žáky, která tak velmi přispěla k dokreslení a dovysvětlení závěrů empirické metody. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že skupinová práce je pro některé žáky novou zkušeností, kterou by rádi absolvovali ve skupině se svými kamarády, avšak takové složení skupiny není didakticky ideální, blíže vysvětleno v této... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with structured discussion in civics lessons. The thesis discusses the theoretical background that influences learning and group work, and also describes the developmental phase of adolescence, which is crucial for this research. Since the respondents of the research are pupils of the 8th and 9th grades of elementary school. Subsequently it deals with the analysis of selected questions from the international G-EPIC research and the comparison of the examined classes with each other. The Q-method was performed in 15 classes (of which 3 classes were a part of one school). Thereafter the pupils filled in a questionnaire, including a set of statements evaluating the learning activity accomplished. The analysis focuses on the analysis of pupils' assessment of the Q-method in those monitored 3 classes compared to the remaining 12 classes. Various factors influencing the involvement of pupils in the group discussion are considered, i.e. the composition of the group, friendship, active approach to the task, etc. Both quantitative and qualitative methods were used for the research. The results of the survey were based on the data from the questionnaires as well as from the experiment and the final discussion with the pupils, which greatly contributed to the illustration and... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Civics | en_US |
dc.subject | classroom | en_US |
dc.subject | discussion | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | pupils | en_US |
dc.subject | Q-method | en_US |
dc.subject | diskuze | cs_CZ |
dc.subject | občanská výchova | cs_CZ |
dc.subject | třída | cs_CZ |
dc.subject | Q-metoda | cs_CZ |
dc.subject | žáci | cs_CZ |
dc.subject | studenti | cs_CZ |
dc.title | Strukturovaná diskuze v hodinách občanské výchovy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 271687 | |
dc.title.translated | Structured discussion in the lessons of civics | en_US |
dc.contributor.referee | Ondráček, Vojtěch | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá strukturovanou diskuzí v hodinách občanské výchovy. Práce rozebírá teoretické podklady, které ovlivňují učení a práci ve skupině, zároveň také popisuje vývojovou fázi dospívání, která je pro tento výzkum klíčová, protože respondenti výzkumu jsou žáci 8. a 9. tříd základní školy. Následně se zabývá rozborem vybraných otázek z mezinárodního výzkumu G-EPIC a porovnání zkoumaných tříd mezi sebou. V 15 třídách (z toho ve 3 třídách jedné školy) byl provedena Q-metoda a poté žáci vyplňovali dotazník, včetně sady výroků hodnotících provedenou výukovou aktivitu. Analýza se zaměřuje na rozbor žákovského hodnocení Q-metody ve sledovaných 3 třídách v porovnání se zbývajícími 12. Zohledněny jsou různé faktory ovlivňující zapojení žáků do skupinové diskuse, tj. složení skupiny, kamarádství, aktivní přístup k úkolu atp. K výzkumu byly použity metody kvantitativní i kvalitativní. Výsledky z šetření jsme opírali o data z dotazníků, ale i experimentu a závěrečné diskuze se žáky, která tak velmi přispěla k dokreslení a dovysvětlení závěrů empirické metody. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že skupinová práce je pro některé žáky novou zkušeností, kterou by rádi absolvovali ve skupině se svými kamarády, avšak takové složení skupiny není didakticky ideální, blíže vysvětleno v této... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with structured discussion in civics lessons. The thesis discusses the theoretical background that influences learning and group work, and also describes the developmental phase of adolescence, which is crucial for this research. Since the respondents of the research are pupils of the 8th and 9th grades of elementary school. Subsequently it deals with the analysis of selected questions from the international G-EPIC research and the comparison of the examined classes with each other. The Q-method was performed in 15 classes (of which 3 classes were a part of one school). Thereafter the pupils filled in a questionnaire, including a set of statements evaluating the learning activity accomplished. The analysis focuses on the analysis of pupils' assessment of the Q-method in those monitored 3 classes compared to the remaining 12 classes. Various factors influencing the involvement of pupils in the group discussion are considered, i.e. the composition of the group, friendship, active approach to the task, etc. Both quantitative and qualitative methods were used for the research. The results of the survey were based on the data from the questionnaires as well as from the experiment and the final discussion with the pupils, which greatly contributed to the illustration and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |