Zobrazit minimální záznam

Structured discussion in the lessons of civics
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorDivišová, Anna-Marie
dc.date.accessioned2024-10-01T07:06:14Z
dc.date.available2024-10-01T07:06:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193547
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá strukturovanou diskuzí v hodinách občanské výchovy. Práce rozebírá teoretické podklady, které ovlivňují učení a práci ve skupině, zároveň také popisuje vývojovou fázi dospívání, která je pro tento výzkum klíčová, protože respondenti výzkumu jsou žáci 8. a 9. tříd základní školy. Následně se zabývá rozborem vybraných otázek z mezinárodního výzkumu G-EPIC a porovnání zkoumaných tříd mezi sebou. V 15 třídách (z toho ve 3 třídách jedné školy) byl provedena Q-metoda a poté žáci vyplňovali dotazník, včetně sady výroků hodnotících provedenou výukovou aktivitu. Analýza se zaměřuje na rozbor žákovského hodnocení Q-metody ve sledovaných 3 třídách v porovnání se zbývajícími 12. Zohledněny jsou různé faktory ovlivňující zapojení žáků do skupinové diskuse, tj. složení skupiny, kamarádství, aktivní přístup k úkolu atp. K výzkumu byly použity metody kvantitativní i kvalitativní. Výsledky z šetření jsme opírali o data z dotazníků, ale i experimentu a závěrečné diskuze se žáky, která tak velmi přispěla k dokreslení a dovysvětlení závěrů empirické metody. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že skupinová práce je pro některé žáky novou zkušeností, kterou by rádi absolvovali ve skupině se svými kamarády, avšak takové složení skupiny není didakticky ideální, blíže vysvětleno v této...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with structured discussion in civics lessons. The thesis discusses the theoretical background that influences learning and group work, and also describes the developmental phase of adolescence, which is crucial for this research. Since the respondents of the research are pupils of the 8th and 9th grades of elementary school. Subsequently it deals with the analysis of selected questions from the international G-EPIC research and the comparison of the examined classes with each other. The Q-method was performed in 15 classes (of which 3 classes were a part of one school). Thereafter the pupils filled in a questionnaire, including a set of statements evaluating the learning activity accomplished. The analysis focuses on the analysis of pupils' assessment of the Q-method in those monitored 3 classes compared to the remaining 12 classes. Various factors influencing the involvement of pupils in the group discussion are considered, i.e. the composition of the group, friendship, active approach to the task, etc. Both quantitative and qualitative methods were used for the research. The results of the survey were based on the data from the questionnaires as well as from the experiment and the final discussion with the pupils, which greatly contributed to the illustration and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCivicsen_US
dc.subjectclassroomen_US
dc.subjectdiscussionen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.subjectQ-methoden_US
dc.subjectdiskuzecs_CZ
dc.subjectobčanská výchovacs_CZ
dc.subjecttřídacs_CZ
dc.subjectQ-metodacs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.titleStrukturovaná diskuze v hodinách občanské výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271687
dc.title.translatedStructured discussion in the lessons of civicsen_US
dc.contributor.refereeOndráček, Vojtěch
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá strukturovanou diskuzí v hodinách občanské výchovy. Práce rozebírá teoretické podklady, které ovlivňují učení a práci ve skupině, zároveň také popisuje vývojovou fázi dospívání, která je pro tento výzkum klíčová, protože respondenti výzkumu jsou žáci 8. a 9. tříd základní školy. Následně se zabývá rozborem vybraných otázek z mezinárodního výzkumu G-EPIC a porovnání zkoumaných tříd mezi sebou. V 15 třídách (z toho ve 3 třídách jedné školy) byl provedena Q-metoda a poté žáci vyplňovali dotazník, včetně sady výroků hodnotících provedenou výukovou aktivitu. Analýza se zaměřuje na rozbor žákovského hodnocení Q-metody ve sledovaných 3 třídách v porovnání se zbývajícími 12. Zohledněny jsou různé faktory ovlivňující zapojení žáků do skupinové diskuse, tj. složení skupiny, kamarádství, aktivní přístup k úkolu atp. K výzkumu byly použity metody kvantitativní i kvalitativní. Výsledky z šetření jsme opírali o data z dotazníků, ale i experimentu a závěrečné diskuze se žáky, která tak velmi přispěla k dokreslení a dovysvětlení závěrů empirické metody. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že skupinová práce je pro některé žáky novou zkušeností, kterou by rádi absolvovali ve skupině se svými kamarády, avšak takové složení skupiny není didakticky ideální, blíže vysvětleno v této...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with structured discussion in civics lessons. The thesis discusses the theoretical background that influences learning and group work, and also describes the developmental phase of adolescence, which is crucial for this research. Since the respondents of the research are pupils of the 8th and 9th grades of elementary school. Subsequently it deals with the analysis of selected questions from the international G-EPIC research and the comparison of the examined classes with each other. The Q-method was performed in 15 classes (of which 3 classes were a part of one school). Thereafter the pupils filled in a questionnaire, including a set of statements evaluating the learning activity accomplished. The analysis focuses on the analysis of pupils' assessment of the Q-method in those monitored 3 classes compared to the remaining 12 classes. Various factors influencing the involvement of pupils in the group discussion are considered, i.e. the composition of the group, friendship, active approach to the task, etc. Both quantitative and qualitative methods were used for the research. The results of the survey were based on the data from the questionnaires as well as from the experiment and the final discussion with the pupils, which greatly contributed to the illustration and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV