Zobrazit minimální záznam

: Inter-subject relations of music education with the czech language and history in the contemporary school
dc.contributor.advisorTichá, Libuše
dc.creatorŠelmeczi, Jakub
dc.date.accessioned2024-10-01T07:07:48Z
dc.date.available2024-10-01T07:07:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193554
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zaměřuje na mezipředmětové vztahy s důrazem na integraci hudební výchovy s dějepisem a českým jazykem, ale také dalšími předměty, jako jsou např. výtvarná výchova, zeměpis, dějepis a fyzika. V teoretické části práce se věnuji výukovým konceptům, jako jsou např. učební metody Jana Amose Komenského, multisenzorické učení, učební styly, soft skills, taxonomie kognitivních cílů, paměť a Ebbinghausova křivka zapomínání. V této práci také provádím detailní rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), se zaměřením na průřezová témata a klíčové kompetence, a to především z perspektivy hudební výchovy. Praktická část práce obsahuje modelové hodiny, které jsem vybral ze svého portfolia příprav a snažím se demonstrovat aplikaci teoretických poznatků v praxi. Dále věnuji značný prostor svým osobním poznatkům a zkušenostem získaným během výuky. Ačkoli si nemyslím, že by bylo nutné tyto poznatky a rady bezvýhradně následovat. V posledním oddílu se věnuji vyhodnocení dotazníku, který zkoumá efektivitu mezipředmětové integrace hudební výchovy s dalšími předměty. Závěry této práce přispívají k lepšímu pochopení možností mezipředmětové integrace a jejího významu pro moderní školní vzdělávání, a jedním z hlavních úkolů této práce je podnítit další diskuzi o...cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis focuses on interdisciplinary relations with an emphasis on the integration of music education with history and the Czech language, but also other subjects such as art education, geography, history, and physics. In the theoretical part, the thesis deals with teaching concepts, such as the teaching methods of Jan Amos Comenius, multisensory learning, learning styles, soft skills, taxonomy of cognitive objectives, memory and the Ebbinghaus forgetting curve. In this work, I also carry out a detailed analysis of the Framework Educational Program for Basic Education (RVP ZV), with a focus on cross-cutting topics and key competencies, primarily from the perspective of music education. The practical part of the work contains model lessons that I have selected from my portfolio of preparations and I try to demonstrate the application of theoretical knowledge in practice. Furthermore, I devote a considerable amount of space to my personal knowledge and experiences gained during teaching. Although I do not think that it is necessary to follow these insights and advice unconditionally. In the last section, I am devoted to the evaluation of a questionnaire that examines the effectiveness of cross-subject integration of music education with other subjects. The conclusions of this work...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectCzech languageen_US
dc.subjectinter-subject relations (integration)en_US
dc.subjectmodel lessonsen_US
dc.subjectactivationen_US
dc.subjecthudební výchovacs_CZ
dc.subjectdějepiscs_CZ
dc.subjectčeský jazykcs_CZ
dc.subjectmezipředmětové vztahy (integrace)cs_CZ
dc.subjectmodelové hodinycs_CZ
dc.subjectaktivizacecs_CZ
dc.titleMezipředmětové vztahy hudební výchovy s českým jazykem a dějepisem v současné školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256532
dc.title.translated: Inter-subject relations of music education with the czech language and history in the contemporary schoolen_US
dc.contributor.refereeMarešová, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství hry na nástroj se sdruženým studiem Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Playing Instrumenten_US
thesis.degree.programUčitelství hry na nástrojcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství hry na nástroj se sdruženým studiem Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství hry na nástrojcs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Playing Instrumenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zaměřuje na mezipředmětové vztahy s důrazem na integraci hudební výchovy s dějepisem a českým jazykem, ale také dalšími předměty, jako jsou např. výtvarná výchova, zeměpis, dějepis a fyzika. V teoretické části práce se věnuji výukovým konceptům, jako jsou např. učební metody Jana Amose Komenského, multisenzorické učení, učební styly, soft skills, taxonomie kognitivních cílů, paměť a Ebbinghausova křivka zapomínání. V této práci také provádím detailní rozbor Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), se zaměřením na průřezová témata a klíčové kompetence, a to především z perspektivy hudební výchovy. Praktická část práce obsahuje modelové hodiny, které jsem vybral ze svého portfolia příprav a snažím se demonstrovat aplikaci teoretických poznatků v praxi. Dále věnuji značný prostor svým osobním poznatkům a zkušenostem získaným během výuky. Ačkoli si nemyslím, že by bylo nutné tyto poznatky a rady bezvýhradně následovat. V posledním oddílu se věnuji vyhodnocení dotazníku, který zkoumá efektivitu mezipředmětové integrace hudební výchovy s dalšími předměty. Závěry této práce přispívají k lepšímu pochopení možností mezipředmětové integrace a jejího významu pro moderní školní vzdělávání, a jedním z hlavních úkolů této práce je podnítit další diskuzi o...cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis focuses on interdisciplinary relations with an emphasis on the integration of music education with history and the Czech language, but also other subjects such as art education, geography, history, and physics. In the theoretical part, the thesis deals with teaching concepts, such as the teaching methods of Jan Amos Comenius, multisensory learning, learning styles, soft skills, taxonomy of cognitive objectives, memory and the Ebbinghaus forgetting curve. In this work, I also carry out a detailed analysis of the Framework Educational Program for Basic Education (RVP ZV), with a focus on cross-cutting topics and key competencies, primarily from the perspective of music education. The practical part of the work contains model lessons that I have selected from my portfolio of preparations and I try to demonstrate the application of theoretical knowledge in practice. Furthermore, I devote a considerable amount of space to my personal knowledge and experiences gained during teaching. Although I do not think that it is necessary to follow these insights and advice unconditionally. In the last section, I am devoted to the evaluation of a questionnaire that examines the effectiveness of cross-subject integration of music education with other subjects. The conclusions of this work...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV