Zobrazit minimální záznam

Internal motivation to exercise in PE lessons students in the third year of high school Prague schools.
dc.contributor.advisorSuchý, Jiří
dc.creatorStanko, Nelly Elizabeth
dc.date.accessioned2024-11-29T10:07:24Z
dc.date.available2024-11-29T10:07:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193556
dc.description.abstractDiplomová práce řeší problematiku nízké úrovně vnitřní motivace k pohybové aktivitě u adolescentů v tělesné výchově. K řešení byla použita metoda strukturovaného dotazníkového šetření pomocí MPAM-R, který měří různé aspekty motivace na Likertově škále od 1 do 7. Výzkum probíhal na dvou vybraných středních školách, Gymnáziu U Libeňského zámku a VOŠ, SOŠP a gymnáziu Evropská 33, a zahrnoval celkem 135 dotazovaných. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že žáci se liší ve dvou kategoriích, jinak úroveň motivace zůstává stejná. Hlavním zjištěním této studie je, že motivace k pohybovým aktivitám a podpora rodičů mají zásadní vliv na účast žáků v tělesné výchově a jejich individuální výběr mimoškolních sportovních aktivit. Doporučení pro školy zahrnují poskytování výzev a příležitostí ke zlepšování dovedností, zábavné a uspokojivé aktivity, zdůraznění zdravotních přínosů fyzické aktivity a podporu týmových sportů. Tato opatření mohou přispět k pozitivnímu ovlivnění postojů žáků k pohybovým aktivitám a zlepšení jejich fyzické zdatnosti. Klíčová slova vnitřní motivace, adolescence, pohybová aktivita, střední školacs_CZ
dc.description.abstractThe thesis addresses the issue of low levels of internal motivation for physical activity among adolescents in physical education. A structured questionnaire survey using MPAM-R, which measures various aspects of motivation on a Likert scale from 1 to 7, was used to solve the problem. The research was conducted at two selected high schools, Gymnázium U Libeňského zámku and VOŠ, SOŠP a gymnázium Evropská 33, and included a total of 135 respondents. Our research found that students differ in two categories, otherwise the level of motivation remains the same. The main finding of this study is that motivation for physical activities and parental support have a crucial impact on students' participation in physical education and their individual choice of extracurricular sports activities. Recommendations for schools include providing challenges and opportunities for skill improvement, fun and satisfying activities, emphasizing the health benefits of physical activity, and supporting team sports. These measures can help positively influence students' attitudes towards physical activities and improve their physical fitness. Keywords internal motivation, adolescence, physical activity, secondary schoolsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinternal motivationen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectsecondary schoolsen_US
dc.subjectvnitřní motivacecs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectstřední školycs_CZ
dc.titleVnitřní motivace k pohybu v hodinách TV žáků třetího ročníku dvou vybraných pražských školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId270155
dc.title.translatedInternal motivation to exercise in PE lessons students in the third year of high school Prague schools.en_US
dc.contributor.refereeHájková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce řeší problematiku nízké úrovně vnitřní motivace k pohybové aktivitě u adolescentů v tělesné výchově. K řešení byla použita metoda strukturovaného dotazníkového šetření pomocí MPAM-R, který měří různé aspekty motivace na Likertově škále od 1 do 7. Výzkum probíhal na dvou vybraných středních školách, Gymnáziu U Libeňského zámku a VOŠ, SOŠP a gymnáziu Evropská 33, a zahrnoval celkem 135 dotazovaných. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že žáci se liší ve dvou kategoriích, jinak úroveň motivace zůstává stejná. Hlavním zjištěním této studie je, že motivace k pohybovým aktivitám a podpora rodičů mají zásadní vliv na účast žáků v tělesné výchově a jejich individuální výběr mimoškolních sportovních aktivit. Doporučení pro školy zahrnují poskytování výzev a příležitostí ke zlepšování dovedností, zábavné a uspokojivé aktivity, zdůraznění zdravotních přínosů fyzické aktivity a podporu týmových sportů. Tato opatření mohou přispět k pozitivnímu ovlivnění postojů žáků k pohybovým aktivitám a zlepšení jejich fyzické zdatnosti. Klíčová slova vnitřní motivace, adolescence, pohybová aktivita, střední školacs_CZ
uk.abstract.enThe thesis addresses the issue of low levels of internal motivation for physical activity among adolescents in physical education. A structured questionnaire survey using MPAM-R, which measures various aspects of motivation on a Likert scale from 1 to 7, was used to solve the problem. The research was conducted at two selected high schools, Gymnázium U Libeňského zámku and VOŠ, SOŠP a gymnázium Evropská 33, and included a total of 135 respondents. Our research found that students differ in two categories, otherwise the level of motivation remains the same. The main finding of this study is that motivation for physical activities and parental support have a crucial impact on students' participation in physical education and their individual choice of extracurricular sports activities. Recommendations for schools include providing challenges and opportunities for skill improvement, fun and satisfying activities, emphasizing the health benefits of physical activity, and supporting team sports. These measures can help positively influence students' attitudes towards physical activities and improve their physical fitness. Keywords internal motivation, adolescence, physical activity, secondary schoolsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV