dc.contributor.advisor | Suchý, Jiří | |
dc.creator | Stanko, Nelly Elizabeth | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T10:07:24Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T10:07:24Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193556 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce řeší problematiku nízké úrovně vnitřní motivace k pohybové aktivitě u adolescentů v tělesné výchově. K řešení byla použita metoda strukturovaného dotazníkového šetření pomocí MPAM-R, který měří různé aspekty motivace na Likertově škále od 1 do 7. Výzkum probíhal na dvou vybraných středních školách, Gymnáziu U Libeňského zámku a VOŠ, SOŠP a gymnáziu Evropská 33, a zahrnoval celkem 135 dotazovaných. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že žáci se liší ve dvou kategoriích, jinak úroveň motivace zůstává stejná. Hlavním zjištěním této studie je, že motivace k pohybovým aktivitám a podpora rodičů mají zásadní vliv na účast žáků v tělesné výchově a jejich individuální výběr mimoškolních sportovních aktivit. Doporučení pro školy zahrnují poskytování výzev a příležitostí ke zlepšování dovedností, zábavné a uspokojivé aktivity, zdůraznění zdravotních přínosů fyzické aktivity a podporu týmových sportů. Tato opatření mohou přispět k pozitivnímu ovlivnění postojů žáků k pohybovým aktivitám a zlepšení jejich fyzické zdatnosti. Klíčová slova vnitřní motivace, adolescence, pohybová aktivita, střední škola | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis addresses the issue of low levels of internal motivation for physical activity among adolescents in physical education. A structured questionnaire survey using MPAM-R, which measures various aspects of motivation on a Likert scale from 1 to 7, was used to solve the problem. The research was conducted at two selected high schools, Gymnázium U Libeňského zámku and VOŠ, SOŠP a gymnázium Evropská 33, and included a total of 135 respondents. Our research found that students differ in two categories, otherwise the level of motivation remains the same. The main finding of this study is that motivation for physical activities and parental support have a crucial impact on students' participation in physical education and their individual choice of extracurricular sports activities. Recommendations for schools include providing challenges and opportunities for skill improvement, fun and satisfying activities, emphasizing the health benefits of physical activity, and supporting team sports. These measures can help positively influence students' attitudes towards physical activities and improve their physical fitness. Keywords internal motivation, adolescence, physical activity, secondary schools | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | internal motivation | en_US |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | physical activity | en_US |
dc.subject | secondary schools | en_US |
dc.subject | vnitřní motivace | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | pohybová aktivita | cs_CZ |
dc.subject | střední školy | cs_CZ |
dc.title | Vnitřní motivace k pohybu v hodinách TV žáků třetího ročníku dvou vybraných pražských škol | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 270155 | |
dc.title.translated | Internal motivation to exercise in PE lessons students in the third year of high school Prague schools. | en_US |
dc.contributor.referee | Hájková, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce řeší problematiku nízké úrovně vnitřní motivace k pohybové aktivitě u adolescentů v tělesné výchově. K řešení byla použita metoda strukturovaného dotazníkového šetření pomocí MPAM-R, který měří různé aspekty motivace na Likertově škále od 1 do 7. Výzkum probíhal na dvou vybraných středních školách, Gymnáziu U Libeňského zámku a VOŠ, SOŠP a gymnáziu Evropská 33, a zahrnoval celkem 135 dotazovaných. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že žáci se liší ve dvou kategoriích, jinak úroveň motivace zůstává stejná. Hlavním zjištěním této studie je, že motivace k pohybovým aktivitám a podpora rodičů mají zásadní vliv na účast žáků v tělesné výchově a jejich individuální výběr mimoškolních sportovních aktivit. Doporučení pro školy zahrnují poskytování výzev a příležitostí ke zlepšování dovedností, zábavné a uspokojivé aktivity, zdůraznění zdravotních přínosů fyzické aktivity a podporu týmových sportů. Tato opatření mohou přispět k pozitivnímu ovlivnění postojů žáků k pohybovým aktivitám a zlepšení jejich fyzické zdatnosti. Klíčová slova vnitřní motivace, adolescence, pohybová aktivita, střední škola | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis addresses the issue of low levels of internal motivation for physical activity among adolescents in physical education. A structured questionnaire survey using MPAM-R, which measures various aspects of motivation on a Likert scale from 1 to 7, was used to solve the problem. The research was conducted at two selected high schools, Gymnázium U Libeňského zámku and VOŠ, SOŠP a gymnázium Evropská 33, and included a total of 135 respondents. Our research found that students differ in two categories, otherwise the level of motivation remains the same. The main finding of this study is that motivation for physical activities and parental support have a crucial impact on students' participation in physical education and their individual choice of extracurricular sports activities. Recommendations for schools include providing challenges and opportunities for skill improvement, fun and satisfying activities, emphasizing the health benefits of physical activity, and supporting team sports. These measures can help positively influence students' attitudes towards physical activities and improve their physical fitness. Keywords internal motivation, adolescence, physical activity, secondary schools | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |