Zobrazit minimální záznam

The Search for the Meaning of Life of Modern Man According to Tomáš Garrigue Masaryk
dc.contributor.advisorRybák, David
dc.creatorKynclová, Hana
dc.date.accessioned2024-10-01T07:12:08Z
dc.date.available2024-10-01T07:12:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193574
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá hledáním zdrojů smyslu života pro moderního člověka u Tomáše Garrigue Masaryka. Metodicky budeme postupovat především analýzou filozofického i historického kontextu na základě interpretace některých klíčových Masarykových textů. Předpokladem je Masarykovo (Masaryk v tom myslitelsky samozřejmě není osamocen) upozornění na to, že přirozené zdroje smyslu, z nichž žil a zakoušel předmoderní člověk a společenství, byly v postupu moderny do značné míry rozvráceny. V první části je popsáno Masarykovo filozofické myšlení a jeho hledání zdrojů smyslu života. Setkáme se zde s problémy moderního člověka jako takového a s vlivy na jeho život. Dále se budeme zabývat Masarykovou tematizací problému moderny a náboženství jako jednoho ze zdrojů smyslu. Pokusíme se též vztáhnout Masarykovo myšlení do širšího kontextu existenciálního tázání, které ve 20. století nabylo na síle. A v neposlední řadě se pokusíme zasadit do problematiky smyslu lidského života, jak ho Masaryk promýšlí, též problém vzdělání a výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA Smysl života; Filosofie; Evropa; Lidství; Vzdělání; Bůhcs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the search for the sources of the meaning of life for the modern human by Tomáš Garrigue Masaryk. Methodologically, we will proceed primarily by analyzing the philosophical and historical context on the basis of interpretation of some of Masaryk's key texts. The prerequisite is Masaryk's (Masaryk is of course not alone in his thinking) pointing out that the natural sources of meaning from which he lived and experienced of pre-modern human and community, were to a large extent in the progression of modernity subverted. The first part describes Masaryk's philosophical thought and his search for the sources of meaning in life. Here we encounter the problems of modern human as such and with the influences on his life. Next, we will deal with Masaryk's thematization of the problem of modernity and religion as one of sources of meaning. We will also try to relate Masaryk's thought to the wider context of the existential questioning that gained momentum in the 20th century. At last, we will try to situate the question of the meaning of human the problem of education and upbringing. KEYWORDS Meaning of life; Philosophy; Europe; Humanity; Education; The Goden_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmeaning of lifeen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectEuropeen_US
dc.subjecthumanityen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectThe Goden_US
dc.subjectsmysl životacs_CZ
dc.subjectfilosofiecs_CZ
dc.subjectEvropacs_CZ
dc.subjectlidstvícs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectBůhcs_CZ
dc.titleHledání smyslu života moderního člověka podle Tomáše Garrigue Masarykacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254376
dc.title.translatedThe Search for the Meaning of Life of Modern Man According to Tomáš Garrigue Masaryken_US
dc.contributor.refereeHauser, Michael
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá hledáním zdrojů smyslu života pro moderního člověka u Tomáše Garrigue Masaryka. Metodicky budeme postupovat především analýzou filozofického i historického kontextu na základě interpretace některých klíčových Masarykových textů. Předpokladem je Masarykovo (Masaryk v tom myslitelsky samozřejmě není osamocen) upozornění na to, že přirozené zdroje smyslu, z nichž žil a zakoušel předmoderní člověk a společenství, byly v postupu moderny do značné míry rozvráceny. V první části je popsáno Masarykovo filozofické myšlení a jeho hledání zdrojů smyslu života. Setkáme se zde s problémy moderního člověka jako takového a s vlivy na jeho život. Dále se budeme zabývat Masarykovou tematizací problému moderny a náboženství jako jednoho ze zdrojů smyslu. Pokusíme se též vztáhnout Masarykovo myšlení do širšího kontextu existenciálního tázání, které ve 20. století nabylo na síle. A v neposlední řadě se pokusíme zasadit do problematiky smyslu lidského života, jak ho Masaryk promýšlí, též problém vzdělání a výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA Smysl života; Filosofie; Evropa; Lidství; Vzdělání; Bůhcs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the search for the sources of the meaning of life for the modern human by Tomáš Garrigue Masaryk. Methodologically, we will proceed primarily by analyzing the philosophical and historical context on the basis of interpretation of some of Masaryk's key texts. The prerequisite is Masaryk's (Masaryk is of course not alone in his thinking) pointing out that the natural sources of meaning from which he lived and experienced of pre-modern human and community, were to a large extent in the progression of modernity subverted. The first part describes Masaryk's philosophical thought and his search for the sources of meaning in life. Here we encounter the problems of modern human as such and with the influences on his life. Next, we will deal with Masaryk's thematization of the problem of modernity and religion as one of sources of meaning. We will also try to relate Masaryk's thought to the wider context of the existential questioning that gained momentum in the 20th century. At last, we will try to situate the question of the meaning of human the problem of education and upbringing. KEYWORDS Meaning of life; Philosophy; Europe; Humanity; Education; The Goden_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV