Zobrazit minimální záznam

Communication skills of primary school pupils with autism spectrum disorder
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorDrbohlavová, Marie
dc.date.accessioned2024-10-01T07:12:56Z
dc.date.available2024-10-01T07:12:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193578
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce je věnována tématu komunikačních schopností žáků s poruchou autistického spektra mladšího školního věku. Práce je strukturována do tří kapitol, z nichž první dvě tvoří teoretickou část a třetí empirickou část. První kapitola je zaměřena na oblast komunikace a seznamuje se základními pojmy souvisejícími s touto problematikou. Poté je pozornost věnována vývoji řeči, jazyka a komunikace a oblastem, které jsou s tímto vývojem propojeny a vzájemně se ovlivňují. Závěr kapitoly se soustředí na narušenou komunikační schopnost a neurovývojové poruchy. Ve druhé kapitole je přiblížena problematika poruch autistického spektra. Zabývá se zejména terminologickým vymezením, symptomatologií, ale také procesem diagnostiky a terapie. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru, jehož hlavním cílem bylo analyzovat komunikační schopnosti žáků s poruchou autistického spektra mladšího školního věku. Na jeho základě byly stanoveny parciální cíle, které byly orientovány na vývoj, podporu rozvoje a současnou úroveň komunikačních schopností sledovaných žáků. V návaznosti byly položeny výzkumné otázky. Ke sběru dat byla využita technika pozorování, dále analýza anamnestických údajů a analýza dostupných dokumentů. Následně byly zpracovány případové studie dvou žáků s...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor thesis is dedicated to the topic of communication skills of primary school pupils with autism spectrum disorder. The thesis is structured into three chapters, with the first two forming the theoretical part and the third the empirical part. The first chapter focuses on communication and introduces the basic concepts related to this issue. Attention is then given to the development of speech, language, and communication, and the areas that are interconnected with this development and mutually influence each other. The end of the chapter focuses on impaired communication ability and neurodevelopmental disorders. The second chapter deals with the issue of autism spectrum disorders. It addresses mainly the terminological definition and symptomatology, but also the process of diagnosis and therapy. The third chapter presents qualitative research, the main aim of which was to analyse the communication skills of primary school pupils with autism spectrum disorder. Based on this, partial objectives were set, oriented towards the development, support of development, and current level of communication skills of the observed pupils. Subsequently, research questions were posed. Data collection techniques included observation, analysis of anamnestic data, and analysis of available...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdevelopment of speechen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectand communicationen_US
dc.subjectautism spectrum disordersen_US
dc.subjectcommunication abilityen_US
dc.subjectareas influencing speechen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectand communicationen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectvývoj řečics_CZ
dc.subjectjazyka a komunikacecs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectkomunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectoblasti ovlivňující řečcs_CZ
dc.subjectjazyk a komunikacics_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.titleKomunikační schopnosti žáků s poruchou autistického spektra mladšího školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264316
dc.title.translatedCommunication skills of primary school pupils with autism spectrum disorderen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce je věnována tématu komunikačních schopností žáků s poruchou autistického spektra mladšího školního věku. Práce je strukturována do tří kapitol, z nichž první dvě tvoří teoretickou část a třetí empirickou část. První kapitola je zaměřena na oblast komunikace a seznamuje se základními pojmy souvisejícími s touto problematikou. Poté je pozornost věnována vývoji řeči, jazyka a komunikace a oblastem, které jsou s tímto vývojem propojeny a vzájemně se ovlivňují. Závěr kapitoly se soustředí na narušenou komunikační schopnost a neurovývojové poruchy. Ve druhé kapitole je přiblížena problematika poruch autistického spektra. Zabývá se zejména terminologickým vymezením, symptomatologií, ale také procesem diagnostiky a terapie. Třetí kapitola představuje výzkumné šetření kvalitativního charakteru, jehož hlavním cílem bylo analyzovat komunikační schopnosti žáků s poruchou autistického spektra mladšího školního věku. Na jeho základě byly stanoveny parciální cíle, které byly orientovány na vývoj, podporu rozvoje a současnou úroveň komunikačních schopností sledovaných žáků. V návaznosti byly položeny výzkumné otázky. Ke sběru dat byla využita technika pozorování, dále analýza anamnestických údajů a analýza dostupných dokumentů. Následně byly zpracovány případové studie dvou žáků s...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor thesis is dedicated to the topic of communication skills of primary school pupils with autism spectrum disorder. The thesis is structured into three chapters, with the first two forming the theoretical part and the third the empirical part. The first chapter focuses on communication and introduces the basic concepts related to this issue. Attention is then given to the development of speech, language, and communication, and the areas that are interconnected with this development and mutually influence each other. The end of the chapter focuses on impaired communication ability and neurodevelopmental disorders. The second chapter deals with the issue of autism spectrum disorders. It addresses mainly the terminological definition and symptomatology, but also the process of diagnosis and therapy. The third chapter presents qualitative research, the main aim of which was to analyse the communication skills of primary school pupils with autism spectrum disorder. Based on this, partial objectives were set, oriented towards the development, support of development, and current level of communication skills of the observed pupils. Subsequently, research questions were posed. Data collection techniques included observation, analysis of anamnestic data, and analysis of available...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV