Zobrazit minimální záznam

Influence of ethical codes of Czech media on public relations professionals in Czech Republic
dc.contributor.advisorOrtová, Nina
dc.creatorJarolím, Jáchym
dc.date.accessioned2024-10-01T07:14:25Z
dc.date.available2024-10-01T07:14:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193585
dc.description.abstractTato práce shrnuje klíčové teoretické poznatky o etice oboru public relations a také o etických kodexech médií, které dále aplikuje při analýze těchto etických kodexů a následných výzkumných rozhovorech s public relations specialisty. Praktická část práce se věnuje kvalitativní obsahové analýze etických kodexů vybraných českých médií a výzkumným rozhovorům s PR specialisty. Analýza odhalila klíčová témata a také skutečnost, že pravidla týkající se media relations jsou podrobněji a častěji zmíněna v kodexech veřejnoprávních médií než v těch soukromých. Hlavními tématy v těchto kodexech jsou omezení přijímání darů, press tripů a kontrola či autorizace materiálů před jejich zveřejněním. Výsledky rozhovorů ukázaly, že znalost etických kodexů médií mezi PR pracovníky je omezená a většina se ve své práci řídí spíše osobními morálními standardy. Přestože se specialisté snaží respektovat etická pravidla, setkávají se s výzvami, jako je tlak ze strany klientů na kontrolu mediálních výstupů nebo možnosti využívání inzerce k ovlivňování obsahu médií. Práce zjišťuje, že vliv etických kodexů médií na PR specialisty závisí především na jejich znalosti a dodržování ze strany novinářů.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis summarizes key theoretical insights into the ethics of public relations as well as media ethics codes, which it then applies to the analysis of these ethical codes and subsequent research interviews with public relations practitioners. The practical part of the thesis is devoted to qualitative content analysis of codes of ethics of selected Czech media and research interviews with PR specialists. The analysis revealed key themes and also the fact that the rules concerning media relations are more detailed and more frequently mentioned in the codes of public media than in the private ones. The main topics in these codes are restrictions on accepting gifts, press trips, and checking or authorizing material before publication. The results of the interviews showed that active knowledge codes of ethics of media among PR workers is limited, and most are guided in their work more by personal moral standards. Although practitioners try to respect ethical rules, they face challenges such as pressure from clients to control media outputs or the possibility of using advertising to influence media content. The paper finds that the influence of ethical codes on PR practitioners depends primarily on journalists' knowledge of and compliance with them.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.subjectcode of ethicsen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectmedia relationsen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectetický kodexcs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectmedia relationscs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.titleVliv etických kodexů českých médií na pracovníky v public relations v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId269932
dc.title.translatedInfluence of ethical codes of Czech media on public relations professionals in Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce shrnuje klíčové teoretické poznatky o etice oboru public relations a také o etických kodexech médií, které dále aplikuje při analýze těchto etických kodexů a následných výzkumných rozhovorech s public relations specialisty. Praktická část práce se věnuje kvalitativní obsahové analýze etických kodexů vybraných českých médií a výzkumným rozhovorům s PR specialisty. Analýza odhalila klíčová témata a také skutečnost, že pravidla týkající se media relations jsou podrobněji a častěji zmíněna v kodexech veřejnoprávních médií než v těch soukromých. Hlavními tématy v těchto kodexech jsou omezení přijímání darů, press tripů a kontrola či autorizace materiálů před jejich zveřejněním. Výsledky rozhovorů ukázaly, že znalost etických kodexů médií mezi PR pracovníky je omezená a většina se ve své práci řídí spíše osobními morálními standardy. Přestože se specialisté snaží respektovat etická pravidla, setkávají se s výzvami, jako je tlak ze strany klientů na kontrolu mediálních výstupů nebo možnosti využívání inzerce k ovlivňování obsahu médií. Práce zjišťuje, že vliv etických kodexů médií na PR specialisty závisí především na jejich znalosti a dodržování ze strany novinářů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis summarizes key theoretical insights into the ethics of public relations as well as media ethics codes, which it then applies to the analysis of these ethical codes and subsequent research interviews with public relations practitioners. The practical part of the thesis is devoted to qualitative content analysis of codes of ethics of selected Czech media and research interviews with PR specialists. The analysis revealed key themes and also the fact that the rules concerning media relations are more detailed and more frequently mentioned in the codes of public media than in the private ones. The main topics in these codes are restrictions on accepting gifts, press trips, and checking or authorizing material before publication. The results of the interviews showed that active knowledge codes of ethics of media among PR workers is limited, and most are guided in their work more by personal moral standards. Although practitioners try to respect ethical rules, they face challenges such as pressure from clients to control media outputs or the possibility of using advertising to influence media content. The paper finds that the influence of ethical codes on PR practitioners depends primarily on journalists' knowledge of and compliance with them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV