Hybrid Crowdfunding in Art Industry in Europe
Hybridní crowdfunding v odvětví kultury v Evropě
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193589Identifikátory
SIS: 259630
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kmeťková, Diana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Economics and Finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ekonomie kultury, crowdfunding, odměny, kapitálKlíčová slova (anglicky)
cultural economics, crowdfunding, rewards, capitalCrowdfunding je nov˝ a oblíben˝ zp sob financování startup , projekt nebo nápad prost ednictvím mal˝ch investic od velkého po tu lidí. Existují ty i typy crowdfundingu, v etn nedávno vzniklého hybridního crowdfundingu. Hy- bridní crowdfunding je nastupující model, kter˝ v sob spojuje rysy r zn˝ch typ crowdfundingu a má p íleûitost poskytnout kombinaci v˝hod v podob smíöen˝ch v˝nos . Práce analyzuje potenciál hybridního crowdfundingu, kter˝ kombinuje crowdfunding zaloûen˝ na vlastním kapitálu a na odm nách, posky- tovat jasné informa ní signály od p isp vatel tv rc m projekt v um leckém pr myslu. Pomocí základního modelu a jeho rozöí ení, zaloûeného na moti- va ním mechanismu pravdiv˝ch informací a metod Becker-DeGroot-Marschak (BDM) v konjunkturální anal˝ze, v˝zkum ukazuje, ûe lze navrhnout pobídky p ed nákupem a finan ní návratnost tak, aby p esn odráûely ochotu p isp - vatel platit (WTP) a zajistily, ûe p isp vatelé budou ochotni se do mecha- nismu smíöeného crowdfundingu zapojit. Navrhovan˝ mechanismus je velmi p ímo ar˝, aplikovan˝ v základních nastaveních, coû umoû uje jeho zm nu p idáním r zn˝ch nastavení, p edpoklad a podmínek. Tato studie nabízí jedine n˝ pr zkum hybridního crowdfundingu a vytvá í základ pro budoucí v˝zkum, kter˝ by se tímto fenoménem zab˝val hloub ji, nap íklad zkoumáním...