Zobrazit minimální záznam

Comparison and analysis of marketing communication of Electric vehicles of Škoda AUTO and Mercedes-Benz
dc.contributor.advisorKoblovský, Petr
dc.creatorNovák, Jakub
dc.date.accessioned2024-11-28T12:29:36Z
dc.date.available2024-11-28T12:29:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193613
dc.description.abstractElektromobilita je v dnešní době velkým tématem, kterému se v celospolečenské diskuzi nelze vyhnout. Klíčovým prvkem elektromobility je nepochybně její marketing, jelikož je to právě marketing, který téma elektromobilů přináší do povědomí široké veřejnosti. Bakalářská práce se zaměřuje na způsob, jakým provádí marketingovou komunikaci elektromobilů dvě odlišné značky a to Mercedes-Benz z prémiového segmentu a Škoda Auto ze segmentu masového. Marketingová komunikace těchto dvou automobilek je v práci podrobena deskriptivní a komparativní analýze. Analýza byla provedena na jednotlivých kampaních na elektrické vozy. V další části práce bylo zjišťováno, jak je odlišná marketingová komunikace a strategie automobilek přijímána cílovou skupinou. Z provedeného výzkumu bylo zjištěno, že se komunikace masové a prémiové značky u elektromobilů zásadně liší, ale přesto nadále zastává některé společné hodnoty a to například udržitelnost. V kvantitativním výzkumu pak bylo zjištěno, že se u respondentů neliší vnímaná míra přesvědčivosti marketingové komunikace ke koupi vozidla. Odlišovala se však míra oblíbenosti značky a zaujetí komunikací ze strany Mercedes-Benz. U Škody Auto měli naopak respondenti větší míru znalosti a retence jejich marketingové komunikace, ale samotný marketing byl hůře přijat.cs_CZ
dc.description.abstractElectromobility is a big topic in today's society-wide debate. The marketing of electromobility is undoubtedly a key element of it, as it is marketing that brings the topic of electric vehicles to the attention of the general public. The bachelor thesis focuses on the way in which two different brands, namely Mercedes-Benz from the premium segment and Skoda Auto from the mass segment, carry out the marketing communication of electric vehicles. The marketing communication of these two automotive brands is subjected to descriptive and comparative analysis in the thesis. The analysis has been carried out on individual electric car campaigns. In the next part of the thesis, it was investigated how the different marketing communication and strategy of the car companies is accepted by the target group. From the research conducted, it was found that the mass and premium brand communication for electric cars is fundamentally different, yet still upholds some common values, namely sustainability. The quantitative research then found that respondents did not differ in the perceived level of persuasiveness of marketing communications to purchase a vehicle. However, there were differences in the level of brand likeability and engagement with Mercedes-Benz communications. For Skoda Auto, on the other hand,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectElectromobilityen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectSkoda Autoen_US
dc.subjectMercedes-Benzen_US
dc.subjectdescriptive analysisen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectElektromobilitacs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectŠkoda Autocs_CZ
dc.subjectMercedes-Benzcs_CZ
dc.subjectdeskriptivní analýzacs_CZ
dc.subjectkomparacecs_CZ
dc.subjectpercepcecs_CZ
dc.titlePorovnání a analýza marketingové komunikace elektromobilů Škoda AUTO a Mercedes -Benzcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263951
dc.title.translatedComparison and analysis of marketing communication of Electric vehicles of Škoda AUTO and Mercedes-Benzen_US
dc.contributor.refereeMoravcová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csElektromobilita je v dnešní době velkým tématem, kterému se v celospolečenské diskuzi nelze vyhnout. Klíčovým prvkem elektromobility je nepochybně její marketing, jelikož je to právě marketing, který téma elektromobilů přináší do povědomí široké veřejnosti. Bakalářská práce se zaměřuje na způsob, jakým provádí marketingovou komunikaci elektromobilů dvě odlišné značky a to Mercedes-Benz z prémiového segmentu a Škoda Auto ze segmentu masového. Marketingová komunikace těchto dvou automobilek je v práci podrobena deskriptivní a komparativní analýze. Analýza byla provedena na jednotlivých kampaních na elektrické vozy. V další části práce bylo zjišťováno, jak je odlišná marketingová komunikace a strategie automobilek přijímána cílovou skupinou. Z provedeného výzkumu bylo zjištěno, že se komunikace masové a prémiové značky u elektromobilů zásadně liší, ale přesto nadále zastává některé společné hodnoty a to například udržitelnost. V kvantitativním výzkumu pak bylo zjištěno, že se u respondentů neliší vnímaná míra přesvědčivosti marketingové komunikace ke koupi vozidla. Odlišovala se však míra oblíbenosti značky a zaujetí komunikací ze strany Mercedes-Benz. U Škody Auto měli naopak respondenti větší míru znalosti a retence jejich marketingové komunikace, ale samotný marketing byl hůře přijat.cs_CZ
uk.abstract.enElectromobility is a big topic in today's society-wide debate. The marketing of electromobility is undoubtedly a key element of it, as it is marketing that brings the topic of electric vehicles to the attention of the general public. The bachelor thesis focuses on the way in which two different brands, namely Mercedes-Benz from the premium segment and Skoda Auto from the mass segment, carry out the marketing communication of electric vehicles. The marketing communication of these two automotive brands is subjected to descriptive and comparative analysis in the thesis. The analysis has been carried out on individual electric car campaigns. In the next part of the thesis, it was investigated how the different marketing communication and strategy of the car companies is accepted by the target group. From the research conducted, it was found that the mass and premium brand communication for electric cars is fundamentally different, yet still upholds some common values, namely sustainability. The quantitative research then found that respondents did not differ in the perceived level of persuasiveness of marketing communications to purchase a vehicle. However, there were differences in the level of brand likeability and engagement with Mercedes-Benz communications. For Skoda Auto, on the other hand,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV