Country of Origin efekt produktů čínského fast fashion průmyslu a jeho vliv na generaci Z v ČR
Country of Origin effect of Chinese fast fashion products and its impact on Generation Z in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193615Identifikátory
SIS: 263894
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravcová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Země původu, čínský fast fashion, Generace Z, Shein, Temu, národní brandingKlíčová slova (anglicky)
Country of origin, Chinese fast fashion, Generation Z, Shein, Temu, nation brandingTato bakalářská práce se zabývá efektem země původu (country of origin) produktů čínského fast fashion průmyslu a jeho vlivem na spotřebitelské chování generace Z v České republice. Hlavním cílem je zkoumat, jak značka "Made in China" ovlivňuje rozhodování mladých českých spotřebitelů při nákupu módního oblečení. Teoretická část práce se především zaměřuje na definici a vývoj konceptu COO a jeho efektu, analýzu současného stavu čínského fast fashion průmyslu a jeho vlivu na životní prostředí a pracovní podmínky. Praktická část využívá polostrukturované rozhovory s členy generace Z v České republice, aby zjistila jejich názory a postoje k čínským fast fashion značkám, jako jsou Shein a Temu. Výsledky výzkumu ukazují, že i když zástupci Generace Z si jsou vědomi environmentálních a etických dopadů fast fashion průmyslu, nízká cena a dostupnost produktů často převažují nad etickými úvahami.
This bachelor thesis focuses on the country-of-origin effect of Chinese fast fashion products and its influence on the consumer behaviour of Generation Z in the Czech Republic. The main objective is to study how the "Made in China" brand influences the decision-making of young Czech consumers when buying fashionable clothing. The theoretical part of the thesis mainly focuses on the definition and development of the COO concept and its effect, analysis of the current state of the Chinese fast fashion industry and its impact on the environment and working conditions. The practical part uses semi-structured interviews with members of Generation Z in the Czech Republic to find out their opinions and attitudes towards Chinese fast fashion brands such as Shein and Temu. The research results show that although members of Generation Z are aware of the environmental and ethical impacts of the fast fashion industry, low price and product availability often outweigh ethical considerations.