Pojetí výchovy a vzdělávání u Martina Bubera
Martin Buber's concept of upbringing and education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193617Identifikátory
SIS: 270419
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rybák, David
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství společenských věd, filozofie a etiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
filosofie, dialog, setkání, výchova, vzdělávání, chasidismusKlíčová slova (anglicky)
philosophy, dialog, encounter, upbringing, education, hasidismDiplomová práce se věnuje osobnosti a dílu Martina Bubera a zejména jeho pojetí výchovy a vzdělávání. Buberova filozofie je založena na myšlence "setkání", které chápe jako hlubokou komunikaci a vzájemnou interakci mezi lidmi a vychází z tradice chasidismu. Tato filozofie ovlivnila i jeho pohled na výchovu, kterou pokládal za proces, v němž si jedinec uvědomuje své jedinečné já a svou schopnost navázat hluboký vztah s druhými. Zároveň se věnuje otázce inspirace a přínosu Buberova učení pro praktickou moderní pedagogiku v kontextu současné doby. KLÍČOVÁ SLOVA Martin Buber, filozofie, dialog, vzdělávání, chasidismus.
The diploma thesis is devoted to the personality and work of Martin Buber and especially to his concept of education and training. Buber's philosophy is based on the idea of "encounter", which he understands as deep communication and mutual interaction between people, and is based on the tradition of Hasidism. This philosophy also influenced his view of education, which he considered to be a process in which an individual becomes aware of his unique self and his ability to establish a deep relationship with others. At the same time, it addresses the question of inspiration and the contribution of Buber's teachings to practical modern pedagogy in the context of the present time. KEYWORDS Martin Buber, philosophy, dialogue, education, Hasidism.