Zobrazit minimální záznam

Psychoeducation for patients with schizophrenia
dc.contributor.advisorTaušová, Jitka
dc.creatorSobotková, Klára
dc.date.accessioned2024-11-29T08:23:14Z
dc.date.available2024-11-29T08:23:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193673
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá výzkumem psychoedukace pacientů se schizofrenií v prostředí psychiatrické nemocnice. Cílem práce je prohloubit poznání této problematiky se zaměřením na pohled klinických psychologů. Práce kombinuje kvalitativní metody výzkumu, konkrétně rozhovory s klinickými psychology a pozorování skupinových psychoedukačních sezení. V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny základní pojmy, a to psychoedukace, psychotické onemocnění a schizofrenie. Poté se zabývá léčbou schizofrenie a úlohou psychoedukace v tomto procesu. V závěru teoretické části jsou představeny stávající ucelené koncepce psychoedukace pro léčbu psychotických onemocnění. Empirická část práce se zaměřuje na podrobný popis a analýzu psychoedukačních procesů v praxi. Data získaná z rozhovorů s psychology a pacienty a z pozorování skupinových setkání jsou analyzována pomocí tematické analýzy. Na základě výsledků analýzy je vytvořen komplexní popis kontextu, obsahu a situace psychoedukace pacientů se schizofrenií. Na základě těchto zjištění je následně vytvořena teorie procesu psychoedukace v tomto specifickém kontextu. V souvislosti s lokálně zakotvenou teorií procesu psychoedukace byla také vytvořena definice samotné psychoedukace. Diplomová práce zdůrazňuje důležitou roli psychoedukace v léčbě schizofrenie a...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with an investigation of psychoeducation of patients with schizophrenia in a psychiatric hospital setting. The aim of the thesis is to deepen the understanding of this issue with a focus on the perspective of clinical psychologists. The thesis combines qualitative research methods, namely interviews with clinical psychologists and observation of group psychoeducational sessions. The theoretical part of the thesis first defines the basic concepts, namely psychoeducation, psychotic illness and schizophrenia. It then discusses the treatment of schizophrenia and the role of psychoeducation in this process. At the end of the theoretical part, the existing comprehensive concepts of psychoeducation for the treatment of psychotic illnesses are presented. The empirical part of the thesis focuses on a detailed description and analysis of psychoeducational processes in practice. The data collected from interviews with psychologists and patients and from observations of group meetings are analysed using thematic analysis. The results of the analysis are used to create a comprehensive description of the context, content and situation of psychoeducation of patients with schizophrenia. Based on these findings, a theory of the psychoeducation process in this specific context is subsequently...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpsychoeducationen_US
dc.subjectschizophreniaen_US
dc.subjectpsychotic disordersen_US
dc.subjectpsychosisen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpsychotherapyen_US
dc.subjectpsychoedukacecs_CZ
dc.subjectschizofreniecs_CZ
dc.subjectpsychotická onemocněnícs_CZ
dc.subjectpsychózacs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectpsychoterapiecs_CZ
dc.titlePsychoedukace pacientů se schizofreniícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId269047
dc.title.translatedPsychoeducation for patients with schizophreniaen_US
dc.contributor.refereeRynešová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá výzkumem psychoedukace pacientů se schizofrenií v prostředí psychiatrické nemocnice. Cílem práce je prohloubit poznání této problematiky se zaměřením na pohled klinických psychologů. Práce kombinuje kvalitativní metody výzkumu, konkrétně rozhovory s klinickými psychology a pozorování skupinových psychoedukačních sezení. V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny základní pojmy, a to psychoedukace, psychotické onemocnění a schizofrenie. Poté se zabývá léčbou schizofrenie a úlohou psychoedukace v tomto procesu. V závěru teoretické části jsou představeny stávající ucelené koncepce psychoedukace pro léčbu psychotických onemocnění. Empirická část práce se zaměřuje na podrobný popis a analýzu psychoedukačních procesů v praxi. Data získaná z rozhovorů s psychology a pacienty a z pozorování skupinových setkání jsou analyzována pomocí tematické analýzy. Na základě výsledků analýzy je vytvořen komplexní popis kontextu, obsahu a situace psychoedukace pacientů se schizofrenií. Na základě těchto zjištění je následně vytvořena teorie procesu psychoedukace v tomto specifickém kontextu. V souvislosti s lokálně zakotvenou teorií procesu psychoedukace byla také vytvořena definice samotné psychoedukace. Diplomová práce zdůrazňuje důležitou roli psychoedukace v léčbě schizofrenie a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with an investigation of psychoeducation of patients with schizophrenia in a psychiatric hospital setting. The aim of the thesis is to deepen the understanding of this issue with a focus on the perspective of clinical psychologists. The thesis combines qualitative research methods, namely interviews with clinical psychologists and observation of group psychoeducational sessions. The theoretical part of the thesis first defines the basic concepts, namely psychoeducation, psychotic illness and schizophrenia. It then discusses the treatment of schizophrenia and the role of psychoeducation in this process. At the end of the theoretical part, the existing comprehensive concepts of psychoeducation for the treatment of psychotic illnesses are presented. The empirical part of the thesis focuses on a detailed description and analysis of psychoeducational processes in practice. The data collected from interviews with psychologists and patients and from observations of group meetings are analysed using thematic analysis. The results of the analysis are used to create a comprehensive description of the context, content and situation of psychoeducation of patients with schizophrenia. Based on these findings, a theory of the psychoeducation process in this specific context is subsequently...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV