dc.contributor.advisor | Taušová, Jitka | |
dc.creator | Sobotková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T08:23:14Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T08:23:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193673 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá výzkumem psychoedukace pacientů se schizofrenií v prostředí psychiatrické nemocnice. Cílem práce je prohloubit poznání této problematiky se zaměřením na pohled klinických psychologů. Práce kombinuje kvalitativní metody výzkumu, konkrétně rozhovory s klinickými psychology a pozorování skupinových psychoedukačních sezení. V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny základní pojmy, a to psychoedukace, psychotické onemocnění a schizofrenie. Poté se zabývá léčbou schizofrenie a úlohou psychoedukace v tomto procesu. V závěru teoretické části jsou představeny stávající ucelené koncepce psychoedukace pro léčbu psychotických onemocnění. Empirická část práce se zaměřuje na podrobný popis a analýzu psychoedukačních procesů v praxi. Data získaná z rozhovorů s psychology a pacienty a z pozorování skupinových setkání jsou analyzována pomocí tematické analýzy. Na základě výsledků analýzy je vytvořen komplexní popis kontextu, obsahu a situace psychoedukace pacientů se schizofrenií. Na základě těchto zjištění je následně vytvořena teorie procesu psychoedukace v tomto specifickém kontextu. V souvislosti s lokálně zakotvenou teorií procesu psychoedukace byla také vytvořena definice samotné psychoedukace. Diplomová práce zdůrazňuje důležitou roli psychoedukace v léčbě schizofrenie a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with an investigation of psychoeducation of patients with schizophrenia in a psychiatric hospital setting. The aim of the thesis is to deepen the understanding of this issue with a focus on the perspective of clinical psychologists. The thesis combines qualitative research methods, namely interviews with clinical psychologists and observation of group psychoeducational sessions. The theoretical part of the thesis first defines the basic concepts, namely psychoeducation, psychotic illness and schizophrenia. It then discusses the treatment of schizophrenia and the role of psychoeducation in this process. At the end of the theoretical part, the existing comprehensive concepts of psychoeducation for the treatment of psychotic illnesses are presented. The empirical part of the thesis focuses on a detailed description and analysis of psychoeducational processes in practice. The data collected from interviews with psychologists and patients and from observations of group meetings are analysed using thematic analysis. The results of the analysis are used to create a comprehensive description of the context, content and situation of psychoeducation of patients with schizophrenia. Based on these findings, a theory of the psychoeducation process in this specific context is subsequently... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | psychoeducation | en_US |
dc.subject | schizophrenia | en_US |
dc.subject | psychotic disorders | en_US |
dc.subject | psychosis | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | psychotherapy | en_US |
dc.subject | psychoedukace | cs_CZ |
dc.subject | schizofrenie | cs_CZ |
dc.subject | psychotická onemocnění | cs_CZ |
dc.subject | psychóza | cs_CZ |
dc.subject | edukace | cs_CZ |
dc.subject | psychoterapie | cs_CZ |
dc.title | Psychoedukace pacientů se schizofrenií | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 269047 | |
dc.title.translated | Psychoeducation for patients with schizophrenia | en_US |
dc.contributor.referee | Rynešová, Tereza | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá výzkumem psychoedukace pacientů se schizofrenií v prostředí psychiatrické nemocnice. Cílem práce je prohloubit poznání této problematiky se zaměřením na pohled klinických psychologů. Práce kombinuje kvalitativní metody výzkumu, konkrétně rozhovory s klinickými psychology a pozorování skupinových psychoedukačních sezení. V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny základní pojmy, a to psychoedukace, psychotické onemocnění a schizofrenie. Poté se zabývá léčbou schizofrenie a úlohou psychoedukace v tomto procesu. V závěru teoretické části jsou představeny stávající ucelené koncepce psychoedukace pro léčbu psychotických onemocnění. Empirická část práce se zaměřuje na podrobný popis a analýzu psychoedukačních procesů v praxi. Data získaná z rozhovorů s psychology a pacienty a z pozorování skupinových setkání jsou analyzována pomocí tematické analýzy. Na základě výsledků analýzy je vytvořen komplexní popis kontextu, obsahu a situace psychoedukace pacientů se schizofrenií. Na základě těchto zjištění je následně vytvořena teorie procesu psychoedukace v tomto specifickém kontextu. V souvislosti s lokálně zakotvenou teorií procesu psychoedukace byla také vytvořena definice samotné psychoedukace. Diplomová práce zdůrazňuje důležitou roli psychoedukace v léčbě schizofrenie a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with an investigation of psychoeducation of patients with schizophrenia in a psychiatric hospital setting. The aim of the thesis is to deepen the understanding of this issue with a focus on the perspective of clinical psychologists. The thesis combines qualitative research methods, namely interviews with clinical psychologists and observation of group psychoeducational sessions. The theoretical part of the thesis first defines the basic concepts, namely psychoeducation, psychotic illness and schizophrenia. It then discusses the treatment of schizophrenia and the role of psychoeducation in this process. At the end of the theoretical part, the existing comprehensive concepts of psychoeducation for the treatment of psychotic illnesses are presented. The empirical part of the thesis focuses on a detailed description and analysis of psychoeducational processes in practice. The data collected from interviews with psychologists and patients and from observations of group meetings are analysed using thematic analysis. The results of the analysis are used to create a comprehensive description of the context, content and situation of psychoeducation of patients with schizophrenia. Based on these findings, a theory of the psychoeducation process in this specific context is subsequently... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |