Využití her pro pochopení základních principů kvantového popisu světa
Games for understanding of the basic principles of the quantum description of the world
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193703Identifikátory
SIS: 256808
Kolekce
- Kvalifikační práce [11244]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Legerská, Jana
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
12. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
kvantová fyzika|výuka fyziky|hry ve výuceKlíčová slova (anglicky)
quantum physics|Teaching and Learning Physics|Games in ClassroomNázev práce: Využití her pro pochopení základních principů kvantového popisu světa Autor: Jaroslav Kafka Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Cílem této práce bylo na základě rešerše vytipovat a prozkoumat vhodné hry/aktivity, jejichž principy se opírají o základní myšlenky kvantové fyziky. Z celkového počtu 68 her, jež byly nalezeny v rámci rešerše, byly vybrány čtyři hry, kterými se tato práce podrobně zabývá. Použitelnost vybraných her při výuce byla prověřena jejich otestováním na vzorku žáků středních škol a následným vyhodnocením dotazníkového šetření. Výsledkem tohoto testování bylo potvrzení těchto her jako vhodných prostředků pro rozšiřování povědomí o základních principech kvantové fyziky. Klíčová slova: kvantová fyzika, výuka fyziky, hry ve výuce 1
Title: Games for understanding of the basic principles of the quantum description of the world Author: Jaroslav Kafka Department: Department of Physics Education Supervisor: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D., Department of Physics Education Abstract: The aim of this thesis was to choose and to explore appropriate quantum games/activities based on a recherche. Out of 68 games, that were found in the frame- work of the recherche, four games were chosen and pursued in detail in this thesis. The applicability of chosen games in education was vetted by testing them on a sample of high school students and by consequential evaluating of the questionnaire survey. The result of this testing was confirming these games as appropriate resources for the raising of awareness about basic principles of quantum physics. Keywords: Quantum Physics, Teaching and Learning Physics, Games in Classroom 1