Zobrazit minimální záznam

Good practice in dealing with cyberbullying at elementary schools
dc.contributor.advisorKollerová, Lenka
dc.creatorPoláková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-11-28T19:31:45Z
dc.date.available2024-11-28T19:31:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193719
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá kyberšikanou a rolí učitele v jejím řešení. Cílem práce je hloubkově popsat postupy řešení kyberšikany, které dotázaní učitelé označili za efektivní. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vymezuje problematiku kyberšikany, která se v posledním letech zvyšuje a stává se tak závažným problémem, zároveň rozebírá rozdíly mezi běžnou šikanou a kyberšikanou. Dále popisuje prevalenci kyberšikany v ČR i zahraničí a popisuje doporučené postupy řešení kyberšikany. Praktická část zkoumá příklady dobré praxe při řešení kyberšikany z pohledu učitelů na 2. stupni základních škol. Praktická část obsahuje dvě metody výzkumu, kterými jsou kvantitativní sonda a kvalitativní výzkum. Kvantitativní sonda byla provedena na vzorku 32 učitelů 2. stupňů ZŠ. Sonda ukázala, že 67% z dotázaných respondentů potvrdilo, že řešili kyberšikanu žáků. Nejčastější formou kyberšikany se ukázaly být urážky a nadávky. Hlavní částí výzkumu jsou polostrukturované rozhovory se 12 zvolenými respondenty, kteří byli vybráni na základě větších zkušeností s řešením kyberšikany. K analýze dat byla využita tematická analýza. Provedeným výzkumem bylo zjišťováno několik zásadních oblastí, které se týkaly - efektivního řešení kyberšikany, práce s obětí, práce s agresorem, práce s...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with cyberbullying and the role of the teacher in dealing with it. The aim of the thesis is to describe in depth the practices of dealing with cyberbullying that the interviewed teachers identified as effective. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis defines the issue of cyberbullying, which has been increasing in recent years and thus becoming a serious problem, while also discussing the differences between regular bullying and cyberbullying. Furthermore, it describes the prevalence of cyberbullying in the Czech Republic and internationally and describes recommended procedures for dealing with cyberbullying. The practical part examines examples of good practice in dealing with cyberbullying from the perspective of teachers at the lower secondary schools. The practical part includes two research methods, which are quantitative probe and qualitative research. The quantitative probe was carried out on a sample of 32 lower secondary school teachers. The probe showed that 67% of the respondents confirmed that they dealt with cyberbullying of students. The most common form of cyberbullying appeared to be insults and name calling. The main part of the research involved semi-structured interviews with 12 selected respondents who were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcyberbullyingen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectindividual interviewsen_US
dc.subjectworking with the classen_US
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectindividuální rozhovorycs_CZ
dc.subjectpráce se třídoucs_CZ
dc.titleDobrá praxe v řešení kyberšikany na ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId247273
dc.title.translatedGood practice in dealing with cyberbullying at elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeProkop, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá kyberšikanou a rolí učitele v jejím řešení. Cílem práce je hloubkově popsat postupy řešení kyberšikany, které dotázaní učitelé označili za efektivní. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vymezuje problematiku kyberšikany, která se v posledním letech zvyšuje a stává se tak závažným problémem, zároveň rozebírá rozdíly mezi běžnou šikanou a kyberšikanou. Dále popisuje prevalenci kyberšikany v ČR i zahraničí a popisuje doporučené postupy řešení kyberšikany. Praktická část zkoumá příklady dobré praxe při řešení kyberšikany z pohledu učitelů na 2. stupni základních škol. Praktická část obsahuje dvě metody výzkumu, kterými jsou kvantitativní sonda a kvalitativní výzkum. Kvantitativní sonda byla provedena na vzorku 32 učitelů 2. stupňů ZŠ. Sonda ukázala, že 67% z dotázaných respondentů potvrdilo, že řešili kyberšikanu žáků. Nejčastější formou kyberšikany se ukázaly být urážky a nadávky. Hlavní částí výzkumu jsou polostrukturované rozhovory se 12 zvolenými respondenty, kteří byli vybráni na základě větších zkušeností s řešením kyberšikany. K analýze dat byla využita tematická analýza. Provedeným výzkumem bylo zjišťováno několik zásadních oblastí, které se týkaly - efektivního řešení kyberšikany, práce s obětí, práce s agresorem, práce s...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with cyberbullying and the role of the teacher in dealing with it. The aim of the thesis is to describe in depth the practices of dealing with cyberbullying that the interviewed teachers identified as effective. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis defines the issue of cyberbullying, which has been increasing in recent years and thus becoming a serious problem, while also discussing the differences between regular bullying and cyberbullying. Furthermore, it describes the prevalence of cyberbullying in the Czech Republic and internationally and describes recommended procedures for dealing with cyberbullying. The practical part examines examples of good practice in dealing with cyberbullying from the perspective of teachers at the lower secondary schools. The practical part includes two research methods, which are quantitative probe and qualitative research. The quantitative probe was carried out on a sample of 32 lower secondary school teachers. The probe showed that 67% of the respondents confirmed that they dealt with cyberbullying of students. The most common form of cyberbullying appeared to be insults and name calling. The main part of the research involved semi-structured interviews with 12 selected respondents who were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV