dc.contributor.advisor | Kollerová, Lenka | |
dc.creator | Poláková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T19:31:45Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T19:31:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193719 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá kyberšikanou a rolí učitele v jejím řešení. Cílem práce je hloubkově popsat postupy řešení kyberšikany, které dotázaní učitelé označili za efektivní. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vymezuje problematiku kyberšikany, která se v posledním letech zvyšuje a stává se tak závažným problémem, zároveň rozebírá rozdíly mezi běžnou šikanou a kyberšikanou. Dále popisuje prevalenci kyberšikany v ČR i zahraničí a popisuje doporučené postupy řešení kyberšikany. Praktická část zkoumá příklady dobré praxe při řešení kyberšikany z pohledu učitelů na 2. stupni základních škol. Praktická část obsahuje dvě metody výzkumu, kterými jsou kvantitativní sonda a kvalitativní výzkum. Kvantitativní sonda byla provedena na vzorku 32 učitelů 2. stupňů ZŠ. Sonda ukázala, že 67% z dotázaných respondentů potvrdilo, že řešili kyberšikanu žáků. Nejčastější formou kyberšikany se ukázaly být urážky a nadávky. Hlavní částí výzkumu jsou polostrukturované rozhovory se 12 zvolenými respondenty, kteří byli vybráni na základě větších zkušeností s řešením kyberšikany. K analýze dat byla využita tematická analýza. Provedeným výzkumem bylo zjišťováno několik zásadních oblastí, které se týkaly - efektivního řešení kyberšikany, práce s obětí, práce s agresorem, práce s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with cyberbullying and the role of the teacher in dealing with it. The aim of the thesis is to describe in depth the practices of dealing with cyberbullying that the interviewed teachers identified as effective. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis defines the issue of cyberbullying, which has been increasing in recent years and thus becoming a serious problem, while also discussing the differences between regular bullying and cyberbullying. Furthermore, it describes the prevalence of cyberbullying in the Czech Republic and internationally and describes recommended procedures for dealing with cyberbullying. The practical part examines examples of good practice in dealing with cyberbullying from the perspective of teachers at the lower secondary schools. The practical part includes two research methods, which are quantitative probe and qualitative research. The quantitative probe was carried out on a sample of 32 lower secondary school teachers. The probe showed that 67% of the respondents confirmed that they dealt with cyberbullying of students. The most common form of cyberbullying appeared to be insults and name calling. The main part of the research involved semi-structured interviews with 12 selected respondents who were... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | cyberbullying | en_US |
dc.subject | prevention | en_US |
dc.subject | intervention | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | individual interviews | en_US |
dc.subject | working with the class | en_US |
dc.subject | kyberšikana | cs_CZ |
dc.subject | prevence | cs_CZ |
dc.subject | intervence | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | individuální rozhovory | cs_CZ |
dc.subject | práce se třídou | cs_CZ |
dc.title | Dobrá praxe v řešení kyberšikany na ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 247273 | |
dc.title.translated | Good practice in dealing with cyberbullying at elementary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Prokop, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá kyberšikanou a rolí učitele v jejím řešení. Cílem práce je hloubkově popsat postupy řešení kyberšikany, které dotázaní učitelé označili za efektivní. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vymezuje problematiku kyberšikany, která se v posledním letech zvyšuje a stává se tak závažným problémem, zároveň rozebírá rozdíly mezi běžnou šikanou a kyberšikanou. Dále popisuje prevalenci kyberšikany v ČR i zahraničí a popisuje doporučené postupy řešení kyberšikany. Praktická část zkoumá příklady dobré praxe při řešení kyberšikany z pohledu učitelů na 2. stupni základních škol. Praktická část obsahuje dvě metody výzkumu, kterými jsou kvantitativní sonda a kvalitativní výzkum. Kvantitativní sonda byla provedena na vzorku 32 učitelů 2. stupňů ZŠ. Sonda ukázala, že 67% z dotázaných respondentů potvrdilo, že řešili kyberšikanu žáků. Nejčastější formou kyberšikany se ukázaly být urážky a nadávky. Hlavní částí výzkumu jsou polostrukturované rozhovory se 12 zvolenými respondenty, kteří byli vybráni na základě větších zkušeností s řešením kyberšikany. K analýze dat byla využita tematická analýza. Provedeným výzkumem bylo zjišťováno několik zásadních oblastí, které se týkaly - efektivního řešení kyberšikany, práce s obětí, práce s agresorem, práce s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with cyberbullying and the role of the teacher in dealing with it. The aim of the thesis is to describe in depth the practices of dealing with cyberbullying that the interviewed teachers identified as effective. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis defines the issue of cyberbullying, which has been increasing in recent years and thus becoming a serious problem, while also discussing the differences between regular bullying and cyberbullying. Furthermore, it describes the prevalence of cyberbullying in the Czech Republic and internationally and describes recommended procedures for dealing with cyberbullying. The practical part examines examples of good practice in dealing with cyberbullying from the perspective of teachers at the lower secondary schools. The practical part includes two research methods, which are quantitative probe and qualitative research. The quantitative probe was carried out on a sample of 32 lower secondary school teachers. The probe showed that 67% of the respondents confirmed that they dealt with cyberbullying of students. The most common form of cyberbullying appeared to be insults and name calling. The main part of the research involved semi-structured interviews with 12 selected respondents who were... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |