Zobrazit minimální záznam

Ragtime - interpretační praxe a klavírní technika
dc.contributor.advisorAgopian, Vartan
dc.creatorFlynn, Daniel Andrew
dc.date.accessioned2024-11-29T01:17:28Z
dc.date.available2024-11-29T01:17:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193723
dc.description.abstractPři hledání literatury zabývající se tématem využití ragtimu pro pedagogické účely dojdeme k závěru, že takové literatury je pomálu. V této práci se snažím obhájit ragtime jako ideální výukový materiál pro rozvoj hudebnosti, a to jak z hlediska nástrojového mistrovství (klavírní techniky), tak z hlediska klíčových pojmů hudební teorie. V souvislosti s klavírní technikou poskytuje ragtime vynikající základ pro klávesovou geografii prostřednictvím skoků levé ruky. Melodický materiál je jednoduchý, většinou se v něm vyskytuje pouze jeden hlas. Rytmický jazyk je dostatečně přímočarý na to, aby bylo možné na jeho základě učit studenty dělení taktů, hodnoty not a tečkovaný rytmus. Na pokročilejších úrovních je materiál velmi dobře čitelný díky krokovému pohybu a pentatonickým vzorcům spolu s předvídatelnou strukturou frází. Z hlediska improvizace poskytuje základ, který lze využít pro jednoduché improvizační pokusy v rámci prostého, opakujícího se rytmu. Co se týče teorie je ragtime ideálním prostředkem pro výuku hudební forem, která může probíhat prostřednictvím rozboru partitur a poslechových aktivit. Tato práce zkoumá prvky interpretační praxe ragtimu a nuancí, které existují v provedení této hudby. Na příkladu děl Scotta Joplina analyzuji různé nahrávky a jejich interpretačními styly. Zaměřuji se...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRagtimeen_US
dc.subjectpianoen_US
dc.subjectpedagogyen_US
dc.subjectScott Joplinen_US
dc.subjectrecordingsen_US
dc.subjectinterpretation analysisen_US
dc.subjectjazzen_US
dc.subjectimprovisationen_US
dc.subjectRagtimecs_CZ
dc.subjectpianocs_CZ
dc.subjectpedagogikacs_CZ
dc.subjectScott Joplincs_CZ
dc.subjectnahrávkycs_CZ
dc.subjectinterpretační analýzacs_CZ
dc.subjectjazzcs_CZ
dc.subjectimprovizacecs_CZ
dc.titleRagtime performance practice and piano techniqueen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId258586
dc.title.translatedRagtime - interpretační praxe a klavírní technikacs_CZ
dc.contributor.refereeCzepa, Roman
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePlaying Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplinePlaying Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Educationcs_CZ
thesis.degree.programPlaying Instrument for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programPlaying Instrument for Teacher Educationcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPlaying Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Educationcs_CZ
uk.degree-discipline.enPlaying Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csPlaying Instrument for Teacher Educationcs_CZ
uk.degree-program.enPlaying Instrument for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPři hledání literatury zabývající se tématem využití ragtimu pro pedagogické účely dojdeme k závěru, že takové literatury je pomálu. V této práci se snažím obhájit ragtime jako ideální výukový materiál pro rozvoj hudebnosti, a to jak z hlediska nástrojového mistrovství (klavírní techniky), tak z hlediska klíčových pojmů hudební teorie. V souvislosti s klavírní technikou poskytuje ragtime vynikající základ pro klávesovou geografii prostřednictvím skoků levé ruky. Melodický materiál je jednoduchý, většinou se v něm vyskytuje pouze jeden hlas. Rytmický jazyk je dostatečně přímočarý na to, aby bylo možné na jeho základě učit studenty dělení taktů, hodnoty not a tečkovaný rytmus. Na pokročilejších úrovních je materiál velmi dobře čitelný díky krokovému pohybu a pentatonickým vzorcům spolu s předvídatelnou strukturou frází. Z hlediska improvizace poskytuje základ, který lze využít pro jednoduché improvizační pokusy v rámci prostého, opakujícího se rytmu. Co se týče teorie je ragtime ideálním prostředkem pro výuku hudební forem, která může probíhat prostřednictvím rozboru partitur a poslechových aktivit. Tato práce zkoumá prvky interpretační praxe ragtimu a nuancí, které existují v provedení této hudby. Na příkladu děl Scotta Joplina analyzuji různé nahrávky a jejich interpretačními styly. Zaměřuji se...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV